Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Hej,
Jag kan inget om aktier men har 200 000 kronor jag vill lägga på Fingerprint för skojs skull. Någon kunnig som har åsikter på när jag ska kliva in och om du anser att det fortfarande är värt att kliva in? Min amatörmässiga bedömning är att aktien till 2017 går över 1000 kronors gränsen. Tillrättavisa mig gärna om du/ni tycker att jag är fel ute.
Man köper aldrig aktier i ett bolag för hela sitt kapital på en gång, och aldrig hela sitt kapital i ett enda bolag. Absolut inte i ett bolag som gått upp över 1000 % redan.(ingen värdering i FPC i övrigt)
Ska du köpa FPC nu så är rådet att du köper små poster, kanske bara 5 st om dagen och sprid ut köpen på flera månader. Går aktien upp tjänar du pengar ändå, går aktien ner kan du köpa under en längre tid och risken minskar.
Kortsiktigt tror jag att vi har massa vinsthemtagningar på G, och aktien kan ramla ned mot 400-450 innan den tar fart igen.
Mellandagarna när många mäklare är lediga och börsen domineras av privatpersoner kan det bli åka av åt båda hållen.