2015-10-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Låt säga att Lisas dödsdatum är betydligt senare
att hon under obestämd tid befunnit sig på en
annan plats.
Att hennes ägodelar spridits ut eftersom
som en avledande manöver för att rikta
sökområdet på Blomberg.

Möjligheten finns och den är inte långsökt
men däremot skrämmande.

Det känns ändå långsökt att hon funnits på annan plats och sedan kunnat transporterats till fyndplatsen helt obemärkt.

I princip helt uteslutet enligt mig.
2015-10-27, 15:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Nyheter24: Avslöjar: Polisens hotfulla metoder i Lisa Holm-förhören
Citat:
Men förundersökningsledaren Lars Johansson tycker inte att metoden är för tuff.

– Det ska nog inte tolkas på det viset, ibland pressar man på i förhör på olika sätt. Advokaten var ju närvarande så hade hon hade ju kunnat ingripa om hon tyckt det gått för hårt till. Jag förutsätter att man följer det regelverk som finns, jag litar på mina förhörsledare, säger Johansson till Nyheter24.
2015-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att han ser en njutning i att nedvärdera sitt offer och känna makt.

Det har inget med att hon inte ska skrika? Och om man tejpar för att nedvärdera så tejpar man alltid munnen sist?
Det var ju inte så att han virade tejpen runt huvudet. Det var flera tejpbitar som hade skurits av med något vasst. Sammanlagt sex bitar. Tejpen gick runt näsa och mun. Hur skulle han kunna tejpa munnen det sista han gjorde?
2015-10-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
  • Någon (Anders ?) har sett Lisa köra söderut.
  • Telefonin indikerar att hon åkt söderut (mastbyte)
  • Hundar hittade inget I ladan vid sök några timmar efter mordet.
  • Lisas moped har en skada.

Kan det inte vara så att någon har kört på henne ?

Fått panik och flippat? Jo har tänkt så också men pappan hävdar ju att skadan på moppen är från ett tidigare tillfälle.

Tillägg: och i så fall NB och möjligt att han tagit några öl innan bilfärden. En återställare eftersom det varit en blöt kväll. Var orolig att bli av med körkortet.
Medlem
Har inte läst hela FUPen och inte hela tråden så det kan ha avhandlats.
Men, vet man om sperman och avföringen är "färska"?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Men tejpen hade ju inte gått av. De klippte upp den.
Troligen gått av, skrev jag. Men tejpen sträcktes för lite för att ha applicerats före hängningen, den sattes dit efteråt.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det spelar inte dig nån roll vad det står och inte står i utredningen. Du tror det är korruption och skandal inblandat hur som helst. Men skriv på du för all del.

Vad jag inte förstår är hur du ska leda i bevis att " den riktiga mördaren" har utfört mordet. Efter honom finns det ju inga spår alls. Ingen DNA, inget blod, ingen sperma. Men i det fallet behövs visst inga bevis alls, huvudsaken är att utredningen är en skandal och att NB inte har mördat Lisa.

Polisen har säkrat väldigt mycket spår på föremål och platser, spår som sedan aldrig blivit testade.
När dom väl gripit litauerna då tycke GW & LJ tydligen inte att man behövde att leta så mycket mer och meddelade att alla dessa test inte skulle göras.
DNA experten, och för detta åklagare, Johanna Björkman i morgon-TV* i dag framförde att just detta kan bli en av åklagarens svaga punkter.
En slags bevis på tunnelsyn skulle man väl kunna säga.

Och så har vi förståss de 5-7000 sidor stora "slasken" finns sannolikt en hel del smuts i den.

*
http://sweden.watsupeurope.com/news/dna-expert-om-lisa-holm-mordet-den-tekniska-bevisningen-ar-stark-nyhetsmorgon-tv4/
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-27 kl. 16:19.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade han tejpat före hängningen, nu tejpade han efter för att det skulle se ut som ett sexmord.
Sorry, din hänsynsfulle yngling från Skövde som gjort sig så mycket möda passar inte in i sammanhanget.
2015-10-27, 15:27
Medlem
Det här kommer ta lång tid tror jag och vi kommer skriva på det här ämnet länge. Jag tror inte att NB har en chans i tingsrätten, brottet är så hemskt, alla blir djupt berörda och tänker framför allt känslomässigt. Sen kommer det bli intressantare tror jag när han överklagar till Hovrätten, då har ju också försvaret mer tid att förbereda sig.
2015-10-27, 15:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sorry, din hänsynsfulle yngling från Skövde som gjort sig så mycket möda passar inte in i sammanhanget.
Ingen litauisk sexbrottsling heller.

Däremot kan en litauer ha kommit efter mordet, dumpat kroppen och fått det att se ut som ett sexmord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Troligen gått av, skrev jag. Men tejpen sträcktes för lite för att ha applicerats före hängningen, den sattes dit efteråt.

Det var ju inte så att han virade tejpen runt huvudet. Det var flera tejpbitar som hade skurits av med något vasst. Sammanlagt sex bitar. Tejpen gick runt näsa och mun
Medlem
Att det är rätt GM tvivlar jag inte en sekund på men det som gör mig en aning förbryllad i hela händelseförloppet är det som en annan skribent här tidigare påpekade idag. Att smset och fickringningen inte kopplar upp mot samma mast trots den lilla tid som fanns emellan dom.

Ytterst märklig detalj

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in