2015-10-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tycker det är konstigt att inte Lisa hittades så här: http://i.imgur.com/bAVQirg.png

För den bilden hade NB på sin dator

Tycker du på fullaste allvar att det "är konstigt" att LH inte hittades sådär?
Senast redigerad av crameol 2015-10-27 kl. 15:16.
2015-10-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Men ja herregud klart att string används idag...
Ja, men det är inte så supervanligt som det var vid millenniumskiftet då verkligen alla under femtio hade string. En sportigt klädd tjej med rosa Henri Lloyd jacka och överdragsbyxor, typ Addidas, hade jag förväntat mig trosor av modernare stuk. Typ hipsters från Victoria's Secret. Hon hade ju nyligen varit i New York oxå.
2015-10-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Håller helt med. Men hon kan ju varit medvetslös redan och tejpades utifall hon skulle komma till medvetande och börja skrika. Tror att hon fått något hårt i skallen först, svimmat, blivit bunden och tejpad. Speciellt en bild av porrbilderna påminner också om henne i ålder och frisyr.

Diskussionen gick ut på att Lisa skulle dreglat på insidan tejprulle när han tejpade övriga huvudet. jag menade att om munnen tejpades först för att förhindra skrik lär hon inte dreglat på insidan rullen?
2015-10-27, 15:13
Medlem
NBs granne Ma*tin ser en bmw som stämmer in på Arnes köra snabbt förbi klockan 05.55 på måndagen 8/6. Han ser en kvinna i passagerarsätet som stämmer in på ex Adri*na.

Tyckte det var lite intressant att det inte tagits upp i förhöret med fam Jönsson ifall BMW var ute och körde så tidigt.
2015-10-27, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Varför tejpade han munnen tror du?
För att han ser en njutning i att nedvärdera sitt offer och känna makt.
2015-10-27, 15:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det finns ju en hel del som inte undersökts. De ljusa hårtovorna av "huvudtyp" som hittades på Lisa tex, enligt den tekniska undersökningen så var de med stor säkerhet INTE Lisas. Men vems var de då? Just att rycka någon I håret är ju vad de flesta tjej instinktivt gör om de blir attackerade. Varför har man inte undersökt detta närmare? Om jag varit utredare I detta fall hade jag sett dessa hårtovor som högintressanta.
FEL! Dom små tovorna hittades på Lisas trosor.
Hur skulle Lisa hinna rycka någon i håret och få några få hårstrån att bli tovor och sen sätta fast dom på sina trosor?

Från FUP sidan 857: Tovorna från Lisas trosor
Tillvarataget material undersöktes makro- och mikroskopiskt. Då iakttogs två små tovor av några ljusa hårstrån av huvudtyp. Sannolikheten är låg för att de skulle se ut så om de kommer från Lisa Holm. Resultaten talar starkt för att hårstråna inte kommer från Lisa Holm (grad -3).

Har någon av er någonsin tvättat och vikit tvätt där spetstrosor ingår?
När jag viker tvätt så får jag ibland plocka bort små små hårtovor som har fastnat i spets eller på frotté som kommer från att man har tvättat och det finns hårstrån på den smutsiga tvätten.
Håret bildar små bollar och fastnar på vissa material.
OBS! Det är inga hårtussar eller hårbollar, det är små tovor av NÅGRA hårstrån!
2015-10-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Men om hon var avsvimmad när hon tejpades. Hur kan hennes DNA hamna på INSIDAN av rullen på flera ställen?

Någon hade fått hennes saliv på handskarna och kontaminerad tejprullen då den förflyttats till ... spikkartongen, var det väl? Där det hittades bland andra verktyg. Jag tycker att ju mer man tänker, vänder och vrider på det så känns det i alla fall som om dom var två.
2015-10-27, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Någon skrev att det syns tydligt på skåpet där LH hittades, att GM försökt stänga igen skåpet men inte lyckats och därför slängt kläder på henne osv.

Hur tänkte han där? Någon smartare och mer enkel lösning måste väl funnits? Ifall hon redan var i bilen så kunde han väl kört henne vart som helst.

Nu valde han dock skåpet. Men varför kom han inte tillbaka och gjorde det bättre? Tid fanns ju. Men oavsett så börjar det ju lukta, stängt skåp eller inte.

Låt säga att Lisas dödsdatum är betydligt senare
att hon under obestämd tid befunnit sig på en
annan plats.
Att hennes ägodelar spridits ut eftersom
som en avledande manöver för att rikta
sökområdet på Blomberg.

Möjligheten finns och den är inte långsökt
men däremot skrämmande.
2015-10-27, 15:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att han ser en njutning i att nedvärdera sitt offer och känna makt.
I så fall hade han tejpat före hängningen, nu tejpade han efter för att det skulle se ut som ett sexmord.
2015-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Någon hade fått hennes saliv på handskarna och kontaminerad tejprullen då den förflyttats till ... spikkartongen, var det väl? Där det hittades bland andra verktyg. Jag tycker att ju mer man tänker, vänder och vrider på det så känns det i alla fall som om dom var två.

Varför då?

Det finns absolut ingenting som talar för att det finns fler än en gärningsman.
2015-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tejpen gick runt näsa och mun, inte runt hals.

Men tejpen hade ju inte gått av. De klippte upp den.
2015-10-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FEL! Dom små tovorna hittades på Lisas trosor.
Hur skulle Lisa hinna rycka någon i håret och få några få hårstrån att bli tovor och sen sätta fast dom på sina trosor?

Från FUP sidan 857: Tovorna från Lisas trosor
Tillvarataget material undersöktes makro- och mikroskopiskt. Då iakttogs två små tovor av några ljusa hårstrån av huvudtyp. Sannolikheten är låg för att de skulle se ut så om de kommer från Lisa Holm. Resultaten talar starkt för att hårstråna inte kommer från Lisa Holm (grad -3).

Har någon av er någonsin tvättat och vikit tvätt där spetstrosor ingår?
När jag viker tvätt så får jag ibland plocka bort små små hårtovor som har fastnat i spets eller på frotté som kommer från att man har tvättat och det finns hårstrån på den smutsiga tvätten.
Håret bildar små bollar och fastnar på vissa material.
OBS! Det är inga hårtussar eller hårbollar, det är små tovor av NÅGRA hårstrån!
Jo, absolut. Speciellt på syntet. Men vems hår - är ju ändå intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in