2015-10-27, 02:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det kan ju också vara så att NB lärde sig av sitt misstag med Adriana, dvs att ung flicka inte har någon lust att sätta sig i bil/följa med honom utan vidare.

Med Lisa var han således mer " bestämd" och smart.

Jag tror kanske att han kunde lite svenska, han kan ha sagt:- Kan du hjälpa mig? Med karta eller annat han kan ha hittat på. Och Lisa svarar:- "Så klart". Och sedan visade han var skåpet skulle stå.

Jag är säker på att du har fel och jag tycker att FUPen är väl underbyggd för att bevisa att Lisa sände sitt sms 1822 till sin far när hon befann sig inne på cafeet. Lowa och Rebeckas tidsuppgifter styrker att Lisa befann sig med dem vid tiden för fickuppringningen. Så det är tydligt att dessa ord uttalades när Lisa lärde sig arbetsuppgifterna hur man stänger.

De flesta av oss har förut trott att det saknas massor av tid från det att Lisa gick runt hörnet tills hon körde iväg. Jag tycker att FUPen helt tar bort dessa minuter.
Julia lämnade med sin moped kl 1820, en snapchatbild bevisar. Lisa var sannolikt inte på baksidan förrän 1828, när de andra tjejerna försvann
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Plus 5 askar cigg väl? Eller var det vid ett annat tillfälle?

Här är kvittot på det han köpte och inga pizzor

http://i.imgur.com/2dm6Q0f.png
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vad pratar du om. Det framkom i fup. Blod och dam står i print
Bild 12 i fup sidan 661

Bild 12: Närbild på blodbesudlingen, S256, härrörande från Nerijus Bilevicius.
Smutsen på slangen var avskavd i området direkt under blodbesudlingen. Avskavt område markerat med triangel.

DET ÄR INGET DAMM PÅ BLODET!
2015-10-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
kan du inte precisera dig bättre? Varför är det solklart och var finner du bevisen kring det?
Själv har jag läst FUPen jävligt noggrant och jag ser inget som helst som visar på det.
Men det är välkommet att du underbygger vad du baserar din tro på?
Är inte jätteinsatt i fallet men har läst lite i fpun. Magkänsla. Båda ska pilla på hansken i ladan t.ex. De har aldrig letat mask förut och nu gör de det tillsammans i närheten av där hennes kropp hittades. N.B försöker fösa iväg Missing People. Är helt övertygad om att de i samförsånd har kommit dit för att röja eventuella spår, men lyckas inte särskilt väl med tanke på aktiviteten. Tänk dig, du har precis mördat en ung tjej och håller det hemligt, tar du då med brorsan där hon mördades utan att han vet något? Rent logiskt borde han hålla sig långt borta, eller åtminstone åka dit själv. Är helt övertygad om att brodern visste. Det där med handsken har de ju gjort med flit för att förvirra utredningen. Hade inte brodern rört handsen så hade man bara hittat N.Bs och Lisas spår på den och det hade varit till hans nackdel.
Senast redigerad av mirinforever 2015-10-27 kl. 02:12.
2015-10-27, 02:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte

Det där kvittot från den 6/6 och då köpte han kexchoklad bland annat.
Kvällen Lisa dog köpte han flera pizzor.
2015-10-27, 02:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte

det var dagen före
2015-10-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej jag förväxlar ingenting. Om du tittar på bilden så ser du slangens väggar i väggen.
Jag kan inte se att någon slang är deformerad men däremot att den hänger mot nederdelen av hålet den går igenom. Deformation är något helt annat. Slangen hänger lite snett bara.
Teknikerna har väl mest troligt tagit med sig bevismaterialet och självklart har dom gjort en belastningstest för att kolla om röret håller. Det är ju inga dumskallar.

ALLA MISSAR EN SAK NÄR DET GÄLLER BLODET PÅ RÖRET!!!
Det grävs i ladan, hälls in makadam och det ligger ett tjockt lager damm över allting.
I en lada är det väldigt torrt i golvmaterialet så det dammar något enormt.

Ladan blev avspärrad rätt så per omgående och inga arbeten utfördes där inne så det dammade inte.
Blodet på röret är INTE dammigt och det talar starkt för att det kom dit samma kväll som Lisa försvann.
Hade det blodet kommit dit tidigare så hade det varit täckt av ett lager damm!
Osäker på vad du pratar om nu och om något av det skulle motsäga något jag skrivit. I så fall får du förtydliga och återkomma. Du verkar vad jag förstår inte hävda att slangen var kapad och man kunde se igenom den som du tidigare skrev och jag ifrågasatte?

På bild 16 ser man vidare tydligt att slangen är lätt böjd/deformerad (både åt sidan och nedåt).

Att det skulle dammat så de sista månaderna att röret vid taket i ett angränsande rum hade blivit belagt tror jag att utredarna är väl medvetna om skulle bli mycket svårt att belägga. Det är anledningen att de hoppas kunna visa att mjölkmaskinen tagits bort långt tidigare, men tyvärr får de ju motsatsen bekräftad från två håll.

Det sätt som man undviker att göra helt klart hur rör som monterades bort av den åtalade tidigare samma år till och med gick precis över slangen där blodfläcken hittades tyder i mina ögon på att man är medveten om att man har svaga belägg när det gäller själva beskrivningen av hur offret enligt åklagaren dödats.
2015-10-27, 02:12
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag är säker på att du har fel och jag tycker att FUPen är väl underbyggd för att bevisa att Lisa sände sitt sms 1822 till sin far när hon befann sig inne på cafeet. Lowa och Rebeckas tidsuppgifter styrker att Lisa befann sig med dem vid tiden för fickuppringningen. Så det är tydligt att dessa ord uttalades när Lisa lärde sig arbetsuppgifterna hur man stänger.

De flesta av oss har förut trott att det saknas massor av tid från det att Lisa gick runt hörnet tills hon körde iväg. Jag tycker att FUPen helt tar bort dessa minuter.
Julia lämnade med sin moped kl 1820, en snapchatbild bevisar. Lisa var sannolikt inte på baksidan förrän 1828, när de andra tjejerna försvann

Helt enig i dessa spekulationer
2015-10-27, 02:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Är inte jätteinsatt i fallet men har läst lite i fpun. Magkänsla. Båda ska pilla på hansken i ladan t.ex. De har aldrig letat mask förut och nu gör de det tillsammans i närheten av där hennes kropp hittades. N.B försöker fösa iväg Missing People. Är helt övertygad om att de i samförsånd har kommit dit för att röja eventuella spår, men lyckas inte särskilt väl med tanke på aktiviteten. Tänk dig, du har precis mördat en ung tjej och håller det hemligt, tar du då med brorsan där hon mördades utan att han vet något? Rent logiskt borde han hålla sig långt borta, eller åtminstone åka dit först. Är helt övertygad om att brodern visste. Det där med handsken har de ju gjort med flit för att förvirra utredningen. Hade inte brodern rört handsen så hade man bara hittat N.Bs spår på den och det hade varit till hans nackdel.

Jag misstänker starkt att du inte läst alla förhör med AB?
Det finns ingen möjlighet att du skulle dra ut en enstaka händelse såsom maskletande att bli så pass avgörande om du läst alla förhör.

Självklart borde AB frågat varför de måste leta mask på martorp. Men efter den systematiska undergivenhet och den beroendeställning AB är av NB så finner jag inte det ett dugg konstigt att han köper vad NB säger.
Vi pratar om någon som är helt beroende av sin bror. Speciellt vad gäller språket då AB inte vet ett skit om ingen informerar honom
2015-10-27, 02:16
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Om du har rätt - och givet att vi vet att hela förloppet måste ha skett på minuter - hur kan det inte ha kommit mer av hennes blod på olika platser i ladan, på hennes kläder och i utrymmet där man hävdar att hon hängts efter att hjälmen avlägsnats? Det verkar ju fullständigt osannolikt om det skulle handlat om så kraftigt våld genom en hjälm som du menar framkallat blödning i hjälmen.

Hon kan ju ha fått en smäll på sidan av hjälmen så att hon t.ex bet sig i tungan och därefter saliverat så att blod rann ur mungipan. F.ö finns hennes blod blandat med NB:s på minst sex olika ställen på jackan.
2015-10-27, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Hur förlikar du att slangen är uppenbart böjd i sidled och nedåt även helt utan belastning vilket exempelvis framgår av bild 16 (sid 663) med att den omöjligt skulle kunna deformeras så att ett rep nylonrep glidit mot genomföringen när ansenlig vikt läggs på en slangstump på en knapp halvmeter som sticker rakt ut från ett fäste (helt utan eller med väldigt lite stöd i andra ändan)?

Helt frånsett detta så har vi baserat på vad som presenterats heller ingen aning om röret som går upp i taket ens kan bära last.

Att detta inte skulle ha testats när det är förutsättningen för själva mord-scenariot framstår ju som helt otänkbart givet hur märkligt vald platsen ser ut även för någon som inte är hantverkare som den åtalade är.
Slangen är inte böjd. På bild 5, om än lite avig fotovinkel, så ser det ut som om hela vinkeln från tak till genomföring är "sne", alltså varken lodrät eller vågrätt jämfört kaklet. Det kan ha hänt vid belastningen eller "alltid" varit så. Jag tycker att på insidan är det en a två cm till botten på hålet i väggen och på andra sidan nästan så slangändan ligger emot.
2015-10-27, 02:17
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bild 12 i fup sidan 661

Bild 12: Närbild på blodbesudlingen, S256, härrörande från Nerijus Bilevicius.
Smutsen på slangen var avskavd i området direkt under blodbesudlingen. Avskavt område markerat med triangel.

DET ÄR INGET DAMM PÅ BLODET!

Nu tror jag willow1 menar att det står om blodet och dammet, men skrev inte ut att det saknades.
Jag reagerade också på att du påstod att ALLA HAR MISSAT BLA BLA BLA !!!!!!

Det har inte alla gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in