Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Nej jag förväxlar ingenting. Om du tittar på bilden så ser du slangens väggar i väggen.
Jag kan inte se att någon slang är deformerad men däremot att den hänger mot nederdelen av hålet den går igenom. Deformation är något helt annat. Slangen hänger lite snett bara.
Teknikerna har väl mest troligt tagit med sig bevismaterialet och självklart har dom gjort en belastningstest för att kolla om röret håller. Det är ju inga dumskallar.
ALLA MISSAR EN SAK NÄR DET GÄLLER BLODET PÅ RÖRET!!!
Det grävs i ladan, hälls in makadam och det ligger ett tjockt lager damm över allting.
I en lada är det väldigt torrt i golvmaterialet så det dammar något enormt.
Ladan blev avspärrad rätt så per omgående och inga arbeten utfördes där inne så det dammade inte.
Blodet på röret är INTE dammigt och det talar starkt för att det kom dit samma kväll som Lisa försvann.
Hade det blodet kommit dit tidigare så hade det varit täckt av ett lager damm!
Osäker på vad du pratar om nu och om något av det skulle motsäga något jag skrivit. I så fall får du förtydliga och återkomma. Du verkar vad jag förstår inte hävda att slangen var kapad och man kunde se igenom den som du tidigare skrev och jag ifrågasatte?
På bild 16 ser man vidare tydligt att slangen är lätt böjd/deformerad (både åt sidan och nedåt).
Att det skulle dammat så de sista månaderna att röret vid taket i ett angränsande rum hade blivit belagt tror jag att utredarna är väl medvetna om skulle bli mycket svårt att belägga. Det är anledningen att de hoppas kunna visa att mjölkmaskinen tagits bort långt tidigare, men tyvärr får de ju motsatsen bekräftad från två håll.
Det sätt som man undviker att göra helt klart hur rör som monterades bort av den åtalade tidigare samma år till och med gick precis över slangen där blodfläcken hittades tyder i mina ögon på att man är medveten om att man har svaga belägg när det gäller själva beskrivningen av hur offret enligt åklagaren dödats.