2015-10-27, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man bör ju ha i tanken att IB egentligen är ryskspråkig. Pratar halvdan rysk-littauisk rotvälska. Ingen engelska. Absolut ingen svenska.
Hennes upppfattning om vad som händer beror helt på vad hennes man förmedlar. Samma gäller brodern som bara prata lituiska.
Han har total makt. Och verkar med nöje utöva den.
Det var nog inte lätt för vare sig IB eller AB, tror jag.
Det har du rätt i. Nästintill total kontroll via språket, har jag inte tänkt på. Passar ännu mer i bilden.

Typ så här omhuldande:
http://cdn.simplesite.com/i/e4/a1/283445308565397988/i283445314457492960._szt1_.jpg
2015-10-27, 01:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade han sett henne genom fönstret komma och avbrutit sin verksamhet, istället för att döda henne.
Ja, men kanske inträffade det något speciellt denna gång. Något som gjorde att hon så att säga kom på honom?
2015-10-27, 01:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Han borde ha varit helt utflippad. Typ skakat, varit förvirrad, haft ångestattacker etc.

AB säger väl mest att han varit irriterad och lättretad? Det kunde jag köpa om det varit en vecka efter dådet. Men det är timmen eller timmarna närmast efter som jag funderar över.

Även de mest erfarna specialtrupper blir rätt skakis och behöver de-briefing när de har ihjäl folk som inte kan försvara sig. Och då talar vi ändå om folk som är noga utvalda, väl utbildade och agerar på uppdrag.

Men ursäkta, vi pratar inte om en normalt funtad person. En sådan faller inte för sina lustar och hänger någon levande för att tillfredsställa sina lustar.
2015-10-27, 01:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, det kanske trots allt är tydliga tecken. Jag hade annars förväntat mig mer tydliga tecken; inte kunna äta, vara förvirrad, få tydligt märkbara ångestattacker, gråtattacker mm. Men nu åt han tydligen pizza bara nån timme efter dådet.

nej det finns ingen uppgift att han åt pizza. Däremot finns det ett planerat inköp för att han ville ha alibi
2015-10-27, 01:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
För det första lutar slangen nedåt redan innan ett belastande rep läggs runt den, om ett nylonrep med vikt skulle stanna kvar eller börja glida vid ökad deformation under last vet vi inte men det verkar ju högst troligt och borde ha testats.

När det gäller röret i taket skulle det ju mycket väl helt enkelt kunna åka rakt ner och ut vid belastning. Vem vet om det också är kapat ovan taket i samband med att apparaturen tagits bort, det var ju inte saker som fortfarande hade funktion. Kanske har de aldrig suttit så att det kan ta upp last?

Självklart måste även det testas för att kontrollera om händelseförloppet kan ha varit som man hävdar.

Slutligen är det intressant att du nämner riskerna med fönstret i slaktrummet eftersom platsen som förövaren skulle ha valt i förrummet såvitt man kan se från ritningar - och även får bekräftat av hur ljuset faller in från just fönstret på blid 5 på sid 657 - är exponerad från fönstret på samma sida som slaktrummet.

Även ur denna synvinkel verkar platsen således väldigt illa vald (och rimligen inte nämnvärt bättre än slaktrummet).

Bra poäng med insynen dock. Jag har hela tiden antagit att den åtalade onanerade i närheten av fönstret för att ha uppsikt på om någon som kunde komma på honom närmade sig. Sån oro verkar han alltså inte ha känt för den här verksamheten eftersom han valde en synlig del av förrummet när det fanns andra lämpligare anslutningar och konstruktioner att hänga ett rep för hängning i i de insynsskyddade delarna av förrummet (vilket framgår av bilderna).

Men om han själv känner lokalen ut och in och eventuellt kopplat röret vet han att det håller också.
2015-10-27, 01:40
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men ursäkta, vi pratar inte om en normalt funtad person. En sådan faller inte för sina lustar och hänger någon levande för att tillfredsställa sina lustar.

Hon var död vid hängningen. Inga blödningar i ögonen. Kvävd till döds av tejpen.
2015-10-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Var inte blodet och hårstrået på 197cm höjd? Dit når man

Han bör ha varit i ansiktshöjd med Lisa dessutom.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80SLMNI
Kan Ni med bättre koll svara på mina frågor??
Hade Lisa fått en skada i ena knät? Kan hon har försökt rymma och han stoppade henne då uppkom skadan i knät??
Hade NB bror också våldsporr i datorn?
Om alla tre inblandade DVS bröderna och frun( han mördar sen ber han fru och bror om hjälp för att gömma kroppen och kasta Lisas tillhörigheter) kan de kommit överens ifall någon av de blir misstänkt ska då inte uppge de andras roll? Inte gola till polisen??
NB bror verkar inte vara bättre människa än storebror
Ja, brorsan var visst också begiven på sånt där. Och man blir lite misstänksam onekligen.
Släpps NB tar han väl med denne broder på nästa lustmordsäventyr därborta i hemlandet.
Om han nu inte redan lyckades övertala denne att delta den 7 juni vilket jag dock
finner ganska osannolikt. Lika lite troligt som att frugan skulle velat vara med att hänga
en tonårsflicka till döds i ett rör i en vidrig ladugårdslokal.

Men nog fan vet de där två som delade hemmet med flickmördaren NB om vad som
denne gjort rätt tidigt och vad i helvete gjorde de tillsammans med aset borta vid
Martorp på fredagen? Letade mask? Fanns det inte närmare tillhands än så?

Nej, det där slöddret kom verkligen undan lindrigt.
De förtjänar att må dåligt riktigt mycket ifall de det minsta lilla praktiserat "skyddande
av brottsling".

Nu börjar det bli lite väl många svenska medborgare som mördats av baltiskt avskum.
Detta ohyggliga lustmord. Sen har vi en hög med rånmord genom åren.
"Den fria rörligheten" har kostat många människoliv i Sverige.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inte det minsta otroligt. Saker och ting måste ju sättas i ett sammanhang. Hur skulle några repsumpar på ett rörigt golv i det läget kunna kopplas till vad som skulle visa sig vara ett av de mer udda och makabra morden på länge i Sverige? Tror ingen i sin vidaste mardröm kan tro att en människa ska behöva bli hängd.

Mitt fetande

HUNDARNA borde ha upptäkt Lisa's lukt redan dag 1 !!!

Utredningen påstår ju också att man hittat Lisa's blod på golvet i mjölkrummet/slaktrummet.

Varför reagerade hundarna inte ???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De har skrivit slang. Men i själva verket är det ett kapar rör. Fattar inte vad de fick slang ifrån. Mitt vatten kommer ialla fall i rörledningar av metall. Slangnär det man ser på golvet.
Förstår din förvirring
Det är en slang i hårdare plast, finns beskrivet (den benämns genomgående som slang) och framgår av bilderna. Verkar inte ha använts för vatten, det enda som sägs i förhör (där frågan felaktigt ställs om ett rör inte en slang) är att det "sannolikt är ett vakuum rör (sic) till mjölkanläggningen".
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
nej det finns ingen uppgift att han åt pizza. Däremot finns det ett planerat inköp för att han ville ha alibi

Han köpte en tändare + cigg och ett sexpack öl för runt 200 spänn såg jag ett kvitto på i fup .
2015-10-27, 01:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Hon var död vid hängningen. Inga blödningar i ögonen. Kvävd till döds av tejpen.

Nu får du allt läsa FUP'en bättre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in