Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag utgår från att skuffen var inplastad på förhand. Snaran förberedd. Tejpningen gick snabbt. Han är van hantverkare. Lyfta upp henne. Sedan var hans lust snabbt tillfredställd.
Han har säkerligen gått igenom hur han skulle genomföra detta i ett oändligt antal gånger i sin hjärna och förfinat sin plan.
Mordet på en ljus, slank tjej hade hänt i snartid men att det blev just Lisa var en ren slump. Enligt mig.
Jag tror han runka till de där tjejerna som jobbade där. Fantiserat om rep och kvävning. När frugan tvingar ut N på jobb åker han till ladan för att runka. Ser mopeden, tänker att det säkert är en av tjejernas. Kanske har han sett att Lisa kommit på mopeden tidigare under dagen. Åker hem och hämtar något, förbereder ladan. Sen avvaktar han och hoppas. Kanske står han med bilen längre bort, när kollegorna åker kör han fram och utför skiten.
Som många andra mördare kanske han mår otroligt dåligt när hon väl är död, så allt går snabbt. Han skyndar sig. Vid dumpningen skyndar han sig ju bort uppenbarligen, när han bara kastar över lite bråte och inte ena ids in i byssjan med hjälmen och jackan