2015-10-27, 00:13
Medlem
Det här mordet är det värsta jag har hört talas om i Sverige o modern tid, vad man än hade väntat sig så var det värre än man kunnat tro men en del frågor kvarstår

Varför gömmer man kroppen under en stor hög med kläder och lägger LH egna kläder fullt synliga några meter därifrån, varför finns frugans DNA på L trosor med inte mördarens och hur fan har har hunnit utföra detta och inte blivit sedd , det verkar ju vara rena folkrusningen mellan Cafet och Martorp en helt vanlig söndagkväll. Jag hoppas att han var själv och jag önkskar honom allt ont i hela världen
Bannlyst
Så här såg Lisas trosor ut för dom som inte läst fup:

http://i.imgur.com/V4LUuHT.png
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag håller med.

Men att genomföra allt på dryga 20 minuter känns näst intill omöjligt.

Det är bl a därför jag funderar på om de kan ha varit två GM.

Tror du man sparar tid på att vara två? Inte många sekunder enligt mig. Jag har för mig det var 30 min, att bilen försvann mellan 18:55 och 19
2015-10-27, 00:14
Medlem
LeeVans avatar
Nu har man betat av det väsentligaste i FUP och nej det finns ingen tvekan längre. Han är skyldig, dessutom ensam GM. Han har i all huvudsak använt handskar under brottet och senare hantering av BO. Kanske har vi hans psoriasis att tacka för att bevisningen kommer att räcka till en fällande dom – för det kommer den att göra.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra, fundera på det. Det gör jag också. Två gemensamma GM, en GM och en medhjälpare, en GM och en skyddande av brottsling? Vem är vem?

Ja har du någon ny teori, låt höra.
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det går väldigt kort tid mellan LH blir halvt medvetslös, upphängning, tejpad och att det går för GM.

Givet han förberett, som jag angivet tidigare, kan han mycket väl satt av till Martorp strax efter 19.00.
Få fatt i LH, få henne till ladan, hänga upp, ordna tejpning, genomföra, skära ner, packa in kroppen i plast (om han nu gjort det) etc. Allt på 20 minuter?!
2015-10-27, 00:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Sista samtalet 18:26.

Bil observeras utanför ladan vid 18:40.

Men 18:50 är den borta, enligt en lokalboende som åker förbi och som brukar hålla koll pga inbrottstjuvar.

Vid 19:00-19:05 är bilen ute och åker.

Finns alltså inte mer än drygt 20 minuter för att få fatt i LH, genomföra dådet, lasta in i bilen och köra iväg. Näst intill orimligt kort, kan jag tycka.
Nej, jag tycker det ser fullt möjligt ut faktiskt. Upphängning, dödande, utforsling: kan gå
på mindre än 10 minuter. Naturligtvis är NB fullt medveten om att han inte får låta
gärningen ta för mycket tid i anspråk; det är ändå i en öppen byggnad det sker och det
har sina risker. Cirka 18:30 är LH helt i baltens våld. Allt är förberett för det här.
Det är bara ett offer som har inväntats. Nu fick han tag i ett.
18:40 lever inte Lisa längre och balten har fått sin utlösning och hunnit med sitt bajsande
också. 5 minuter senare är kroppen emballerad och färdig för vidare transport.
18:50 rusar han iväg mot Martorp och ser redan fram emot den panpizza som ska ätas i afton.
En pizza som dock när den väl tinats upp i mikron hemma hos kärringen och brorsan inte
tilltalar längre så han lägger sig istället i sängen med sin laptop. Helt oberörd av vad han
gjort tidigare.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-27 kl. 00:21.
2015-10-27, 00:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Man blöder ur näsa och mun när man hängs , det konstiga här är väl att hon inte hade blödningar i ögonen

Jaså det säger du. Inte för att jag vet var du fått det ifrån, men här kommer lite info.

Vid fullständig hängning är ansiktsfärgen vanligtvis blek och punktformiga blödningar i ögonens bindehinnor förekommer sällan och då sparsamt. Vid låg ofullständig hängning eller om snaran har brustit men förblir delvis åtdragen, kan ansiktet vara cyanotiskt och ögonens bindehinnor uppvisa en riklig förekomst av petechiala blödningar. Likfläckarna lokaliseras till de lägst belägna delarna, d v s ben, yttre genitalia och händer

Department of Forensic Medicine
Medlem
Shrinks avatar
Till XENIATOPPEN!!!

Advokaten har friande bevis ?? Det är ju ren och skär lögn. Hon har med darrig stämma sagt att hon ska ta dit en expert av något slag, vad det nu kan vara, samt något vittne. Antagligen någon lågpannebalt som är kompis med NB. Han eller de som såg NB dricka kaffe kanske?
Advokaten ger ett osäkert intryck, hon vet att NB är skyldig och kommer att bli fälld. Det finns tillräckliga bevis och helheten talar sitt tydliga språk.

Om det hade varit ett mer osäkert case hade jag förstått dina ställningstaganden och ditt ifrågasättande om det fört diskussionen framåt. Nu börjar det bara bli pinsamt.
Senast redigerad av Shrink 2015-10-27 kl. 00:21.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu har man betat av det väsentligaste i FUP och nej det finns ingen tvekan längre. Han är skyldig, dessutom ensam GM. Han har i all huvudsak använt handskar under brottet och senare hantering av BO. Kanske har vi hans psoriasis att tacka för att bevisningen kommer att räcka till en fällande dom – för det kommer den att göra.

Jag har kommit ca. 2/3 delar. Hur kommer hans sjukdom fälla honom efter vad du läst?
2015-10-27, 00:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Få fatt i LH, få henne till ladan, hänga upp, ordna tejpning, genomföra, skära ner, packa in kroppen i plast (om han nu gjort det) etc. Allt på 20 minuter?!
Och till vilken nytta? Den korta tiden räcker inte till njutning.
2015-10-27, 00:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra, fundera på det. Det gör jag också. Två gemensamma GM, en GM och en medhjälpare, en GM och en skyddande av brottsling? Vem är vem?
Säg att NB är medhjälpare/hantlangare/underordnad och skyddar den andre.

Och att den andre är någon som har nån slags hållhake på NB. Nån som kanske söker upp NB nån gång ibland och kräver tjänster. Och drar så snart det är över. I värsta fall har liknande dåd skett tidigare, t ex i Litauen eller England.

Spekulationer, naturligtvis. Men det där tidsschemat + observation av de två bilarna + avsaknaden av DNA i NBs bil + det lika obehagliga som hafsiga hanterandet av kroppen går inte riktigt ihop med bara en GM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in