2015-10-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ursäkta men då är du blind.
Så du hävdar alltså att slangen hängde ganska kraftigt "nedåt" även utan last på sin korta längd? Det är ju väldigt tydligt att den är långt ovanför överföringen där den går in.

Om så är fallet så gör det ju det bara än mer osannolikt att en hantverkare skulle ha fäst ett tunt (allt är ju relativt, men jämfört med rep som mera normalt associeras med hängning skulle jag säga att detta var tunt) nylonrep som lätt kan glida i den. I alla fall om syftet var att hänga en kropp där.
2015-10-27, 00:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det skulle vara så kort om tid förstår jag inte riktigt. Han hade nästan en timme på sig.

Att köra till Martorp tog ca 6 minuter, samma från Martorp hem. Total körtid ca en kvart.

Han var förberedd i tanken sedan läänge, exakt hur han skulle göra, alla saker fanns på plats, skufffen var inplastad, han hade nyckeln till byssjan ... det mesta var klart. Lampskärmen också redo.

Tror resten gick ganska fort, också.

Jag överraskades också över att det uppskattas att körtiden från ladan till Martorp är 4-6 minuter.
Så NB har haft gott om tid. Det enda oförutsedda var tydligen att han blev skitnödig av kicken. Det gjorde honom extremt stirrig att han väljer att låta skiten ligga
2015-10-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det har väl med ögonglobarnas bakre blodkärl att göra som är av det tunnaste slaget. Dom "går" alltid först vid blödning i huvudet. Men nu "släppte trycket" först i nacke/hals och ut genom mun så det fanns inget mer blodtryck i huvudet som va tvunget ta sig ut, då genom ögonglobarna.

Och just avsaknaden av sådan blödning, som jag förstår det, gör att man kan bestämma om deras liv togs via strypning eller hängning.
2015-10-27, 00:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Borta eller kört till baksidan?
Det är förstås en möjlighet. Men hur många avbryter ett sådant dåd för att gå ut och parkera om bilen?

Och en kort stund senare sågs väl samma bil en bit bort?
2015-10-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hon hade handskar på sig, därav inga dna under naglarna
Nej, inte hade hon moppevantarna på sig hela tiden, om detta var ett sexbrott.
2015-10-27, 00:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, inte hade hon moppevantarna på sig hela tiden, om detta var ett sexbrott.

???
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, det är helt osannolikt, och skulle fördriva nöjet med hängningen. Dessutom kunde han inte veta när kavalleriet skulle komma.
Jag håller med.

Men att genomföra allt på dryga 20 minuter känns näst intill omöjligt.

Det är bl a därför jag funderar på om de kan ha varit två GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är förstås en möjlighet. Men hur många avbryter ett sådant dåd för att gå ut och parkera om bilen?

Och en kort stund senare sågs väl samma bil en bit bort?

Ptja, han tog ju även en bajspaus så vem vet vad som gått igenom hans uppenbarligen inte full friska skalle,
2015-10-27, 00:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag håller med.

Men att genomföra allt på dryga 20 minuter känns näst intill omöjligt.

Det är bl a därför jag funderar på om de kan ha varit två GM.
Bra, fundera på det. Det gör jag också. Två gemensamma GM, en GM och en medhjälpare, en GM och en skyddande av brottsling? Vem är vem?
2015-10-27, 00:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Ptja, han tog ju även en bajspaus så vem vet vad som gått igenom hans uppenbarligen inte full friska skalle,
Ja, fy f-n.

Jag kan inte låta bli att fundera i banorna att det var två GM och att NB var hantlangaren medan den andre så att säga bestämde.

Då blir det möjligt att få ihop ett schema där den andre är kvar i ladan nedan NB får köra och hämta något. Kanske blir också NB så skrämd över vad som sker att han kackar på golvet. Och den andre får en mer rimlig tidsrymd att agera på.
Medlem
Ledsen för eventuell och trolig upprepning, men denna tråd är gigantisk, vilken tid tar det från caféet till den plats där L:s kropp hittades?
Medlem
Citat:
Sista samtalet 18:26.

Bil observeras utanför ladan vid 18:40.

Men 18:50 är den borta, enligt en lokalboende som åker förbi och som brukar hålla koll pga inbrottstjuvar.

Vid 19:00-19:05 är bilen ute och åker.

Finns alltså inte mer än drygt 20 minuter för att få fatt i LH, genomföra dådet, lasta in i bilen och köra iväg. Näst intill orimligt kort, kan jag tycka.

Jag tror det går väldigt kort tid mellan LH blir halvt medvetslös, upphängning, tejpad och att det går för GM.

Givet han förberett, som jag angivet tidigare, kan han mycket väl satt av till Martorp strax efter 19.00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in