2015-10-26, 23:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mordbrännaren hade hunnit undan.

Med första bästa flyg till Litauen?
2015-10-26, 23:40
Medlem
Redisas avatar
Vet inte vad MGM tänkte på när han bjöd den joggande kvinnan att kliva i hans bil med plast säck över passagerarsätet. Han verkar vara en väldigt konstig människa... Och säkert tränat på dockor innan, som i sovjetisk film som han säkert minns från barndomen
https://www.youtube.com/watch?v=-j79mA_6BAQ
2015-10-26, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Ja. Det är insidans avtagbara kuddar som avgör det. Kuddarna som sitter vid kinderna tar mest stryk och blir hoptryckta över tid varför hjälmen inte spänner åt runt käkpartiet.

Jag har en sån hjälm fast annat märke. Skulle jag krocka med den så lär jag slå mig för den är rätt lös, det va den inte när jag köpte den.

Men Lisa hade inga skador i ansiktet så släpp det att hon har slagit sig. Blodet har runnit ur hennes mun när hennes tungben gick av vid hängningen .

Det är det som gör att jag tror hon har haft hjälmen på sig och att tejpningen kommit dit efteråt när hjälmen avlägsnats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Hängning leder inte till någon utdragen och plågsam dödskamp.
Offret blir medvetslöst redan efter ca tio sekunder.

Varför skulle han gå in i ett annat rum och onanera?
Sperman där härstammar nog från något annat tillfälle.

Helt fel, nästan alla som begår självmord genom hängning försöker ta sig loss för att det är outhärdligt, det har man sett på händerna på folk som hängt sig själva
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad svarar du på? Det var inte det jag skrev.
Litauerna dömdes ut av människor som inte var förutsättningslösa.

Märkligt att dessa militär-MP:s hittade så mycket och skriver om "ilskna" litauiska katter och "plufsiga" litauiska kvinnor.
Ehhh... va??? Vadå dömdes ut? Frun är småfet och plufsig och om du har missat det så är katten svensk! Dom hittade den och tog hand om den och det är absolut inget ovanligt med att katter kan bli aggressiva mot en hund.

Det som är märkligt är att du inte vet att alla kan gå med i MPS sök vare sig man är militär eller privatperson. Att en med militär utbildning går som sökledare är väl inget ovanligt.
Vad hade du sagt om en hemvärnsman/kvinna hade sagt samma sak?

Ta nu din medicin och gå och lägg dig!
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad har det med saken att göra? Det fanns ingen anledning att skjuta satsen i lampskärmen.

Hans blod-DNA kommer sannolikt från psoriasisen på armarna. Han hade inte räknat med besudlingar därifrån, därför kom lampskärmen väl till pass i sammanhanget.
2015-10-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Sedan tänkte jag på det med jackan och ena handsken . Förmodligen ha Lisa haft den handsken på sig när hon hängdes och den andra som hittades i ladan har hon nog tagit av sig när striden med NB uppstod eller vad tror ni om det?

http://i.imgur.com/mtrjiRJ.png

Någon närstrid med GM verkar inte sannolik. Lisa hade ingen DNA från GM under naglarna. GM hade inte heller DNA från Lisa under sina naglar fast han var en lortgris som knappast klippte sina naglar eller tvättade sina händer mer än en gång i månaden.
2015-10-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Extremt konstigt att endast tre av skadorna finns med i FUP, antar jag.

Hittade ngn konstig text som jag inte förstår, men om benfragment borrar svalgväggen kan det kanske komma lite blod. "Tungbenet fraktur, Komplikation, Subkutan emfysem: benfragment borrat svalgväggen, den gasbehållare i den subkutana vävnaden, förekomsten av omfattande subkutant emfysem." http://sv.swewe.net/word_show.htm/?1798197_1&Tungbenet_fraktur

Kanske snörfårorna var djupa och blödde lite också.
Man blöder ur näsa och mun när man hängs , det konstiga här är väl att hon inte hade blödningar i ögonen
2015-10-26, 23:44
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Är det något mer du vill berätta som jag inte frågat dig om?
Malin uppger att när de åkte från Munkängarna mötte de en mörk utlandsregistrerad bil mellan Trolmen och utfarten som är norr om cafét. Malin minns inte bilmodellen men det var en mörk man som körde, han var dock inte mörkhyad. I baksätet bakom honom satt en blond kvinna som såg ledsen och trött ut. Hon lutade huvudet mot bakrutan. Malin vet inte vart bilen tog vägen efter att de mött den.

sid. 380, förhör med M*lin Birgi*ta Björk*olm

Är detta N.B och L.H eller bara random sammanträffande?
2015-10-26, 23:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hans blod-DNA kommer sannolikt från psoriasisen på armarna. Han hade inte räknat med besudlingar därifrån, därför kom lampskärmen väl till pass i sammanhanget.
Men han har spritt sperma över resten av lokaliteterna. Varför skulle en skvätt i det rummet göra någon skillnad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det går med endast GSM nätet, det finns tidsampling som visar hur måna meter det är mellan telefon och mast, men telefonen måste vara påslagen. Telefonens gps har ingenting med systemets positionering att göra, det underlättar om trafik förekommer men går även utan. Det finn även alltid en andra mast som är beredd att ta handover, med denna mast är krysset givet.

Nästan rätt.
Hela systemet bygger på att det är minst tre master involverade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men Lisa hade inga skador i ansiktet så släpp det att hon har slagit sig. Blodet har runnit ur hennes mun när hennes tungben gick av vid hängningen .

Det är det som gör att jag tror hon har haft hjälmen på sig och att tejpningen kommit dit efteråt när hjälmen avlägsnats.

Aha, ,hängde inte med i diskussionen. Då fattar jag. Min nesta hypotes hade varit om hon inte slagits med hjälmen på att den vridits på hennes huvud 180 grader. Då går näsbenet förstås men NB är en stark jävla oxe om han kort därefter böjt hennes ben åt fel håll inför placeringen i ombytesskåpet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in