Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Varför skulle han ha gjort det? Han var inte rädd för att sprida sperma och DNA, precis.
Kan ha hämtats är en gissning baserad på scenariot att han runkat vid mordplatsen.
Vid ett mord vill han lämna så lite spår som möjligt, det är ju ingen vanlig fönstertittning direkt.
Att han sen, i förhör, ritar ut MP som en plats hans gamla runkningar skett på, kan vara ett försök att gardera sig, för vid mordet kan han inte ha varit helt uppmärksam på allt i minsta detalj.
Jag testar också scenariot att han inte hunnit/kunnat runka. Det blev inte som han hade fantiserat, eftersom våldsporr är fejkat, så är ansiktena/ögonen antagligen helt annorlunda mot hur ett dödsoffer ser ut. Det kan vara en orsak till tejpningen. Blev det näsblod, så "förstördes" hans fantasi ännu mer.
Ja, inte fan vet jag, men jag kan inte sätta mig in i hur en sån här GM funkar/tänker.
Du kanske har märkt på andra kommentarer från mig, att jag anser att en del sk spår inte nödvändigtvis binder NB till själva mordet. Enskilt, från övriga spår menar jag.
I nuläget väger skyldig-skålen så mycket tyngre än oskyldig dito. För mig.
Men händelseförloppet är svårare att få ihop.