2015-10-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ok men då har han slått henne i ansiktet då när hon haft hjälmen på sig eller hur skulle du förklara att hennes blod hamnat insidan hjälmen?

Kan ha slängt henne i backen ansiktet före. Sparkat henne mot huvudet när hon låg ner. Slagit med sidan av handen mot näsan. Slagit med ett tillhygge. En kraftig blödning borde dock nått kläderna. Finns det någon indikation på det eller att mängen blod i hjälmem var stor?
2015-10-26, 23:27
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Han drack för att kunna ha det trevligt med frugan. Annars gick det illa med den biten.

Men det är något som inte stämmer här ju.Enligt mamsen så drack han ju bara vid speciella tillfällen.Men speciella tillfällen kanske var när han skulle få fjäder på skinnspiken och när han var på jakt efter unga tjejer som han kunde ta livet av.Ett avskyvärt avskum som har slemmat runt,skitit ner och skvätt omkring sig både högt och lågt i trakterna av Blomberg.
2015-10-26, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Lampskärmen kan ha hämtats för att kunna stå vid mordplatsen.
Varför skulle han ha gjort det? Han var inte rädd för att sprida sperma och DNA, precis.
Medlem
Snubchurps avatar
Blod finns alltså i hjälmen? Jag försöker få ihop det med händelseförloppet men lyckas inte hitta nån vettig förklaring. Det borde väl finnas tydliga skador på hjälmen som påvisar våld som går koppla till gärningen?

Om inte våld utförts när hjälmen är på hur har blodet hamnat där?
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det blir ett jäkligt kort tidsspann om det enbart handlar om en person.
Verkligen!

Men blir det egentligen så mycket rimligare även om de var två? Kanske om en av dem var kvar i ladan medan den andra gjorde alla körningar.

Kan man tänka sig att den första körningen (runt 19-tiden) i själva verket gällde att hämta något, medan LH och en annan person var kvar i ladan? Det kom ju ingen och undersökte ladan/mjölkrummet förrän efter 23-tiden.
2015-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Hon blev tejpad efter hängningen.

Silvertejpen är påklistrad hängsnaran. Det är sant. Men huruvida det var före eller efter upphängning mera tveksamt.
2015-10-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nu har jag inte sett fotot, men det du skriver om belastningen på röret/slangen känns högst relevanta.

Är det så illa att utredarna inte utfört en provbelastning för att se vad som händer? I så fall kan jag tycka att det är rätt illa.

Nu får ni släppa detta.. Se så 701 på att den går genom väggen, den hänger inte löst!
2015-10-26, 23:33
Bannlyst
Sedan tänkte jag på det med jackan och ena handsken . Förmodligen ha Lisa haft den handsken på sig när hon hängdes och den andra som hittades i ladan har hon nog tagit av sig när striden med NB uppstod eller vad tror ni om det?

http://i.imgur.com/mtrjiRJ.png
2015-10-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I detta fall är dödsorsaken Strypning.
Dom har ju sagt hängning.
Ett av bevisen är att ett hårstrå av Lisa har hittats högt upp på väggen, där snaran har suttit.
2015-10-26, 23:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Hängning leder inte till någon utdragen och plågsam dödskamp.
Offret blir medvetslöst redan efter ca tio sekunder.
Det kan variera kraftigt.
Citat:
Varför skulle han gå in i ett annat rum och onanera?
Sperman där härstammar nog från något annat tillfälle.
Det är egentligen samma rum, fast med en halv vägg emellan.
Där skulle han även kunna hålla koll från fönstret att han fick vara ifred.
2015-10-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Blod finns alltså i hjälmen? Jag försöker få ihop det med händelseförloppet men lyckas inte hitta nån vettig förklaring. Det borde väl finnas tydliga skador på hjälmen som påvisar våld som går koppla till gärningen?

Om inte våld utförts när hjälmen är på hur har blodet hamnat där?

Jag vet inte hur en hjälm brukar se ut efter ett par år av användning, men enligt mitt tyckte finns det ganska kraftiga repor på den.
2015-10-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Bild på arbetsboden där Lisa hittades avliden i ett trångt skåp och rishögen där jacka och hjälm hittades. Han hade nog tänkt elda upp Lisa också så småningom men han hade nog inte räknat med att det så fort skulle bli ett så jävla stort pådrag med en gång med folk och snutar överallt därmed sprack nog hans planer lite grand. Eller vad tror ni ? Rishögen ser ju ut att tändas som brasa till slut.

http://i.imgur.com/KuQLUb3.jpg

Elda upp boden menar du? Knappast. Det blir ett pådrag med brandkår och sånt och de lär hitta en kropp som inte har förångats. Nya problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in