Citat:
Ursprungligen postat av
djembelelle
Som jag skrev nyss till pantominimum så tycker jag att slangen vilar mot genomföringen. s663
Dessutom så går plaströret över i ett vertikalt metallrör precis där snaran har varit fästad. Så belsatningen har till största delen varit på det metallrör som går lodrätt upp mot taket.
Som jag skrev i mitt första inlägg - om den vilar mot genomföringen och den tog upp någon vikt alls så måste den skrapats mot genomföringen vilket måste givit färska skrap-/tryckmärken. Har man påvisat såna märken? I så fall framgår det inte av undersökningen såvitt jag kan se.
Faktum är att om det är så att den tar i genomföringen där den kapats av så lutar redan slangen obelastad kraftigt nedåt på sin korta längd. Detta eftersom den går en bra bit upp i luften där den går in i genomföringen. Detta skulle än mer tala för olämpligheten att hänga ett tunt "halt" nylonrep med avsikten hängning i plastslangen då den i så fall är en slang ut i fria luften som dessutom hänger nedåt.
Nästa fråga är om ens röret som går upp i taget är anslutet till något och hade hållit för en sån belastning utan att åka ner, även det är ju viktigt att prova även om det ser stadigt ut (svårt att bedöma på bilderna).
Att detta måste ha testats ser jag som en självklarhet om man verkligen anser att detta är mordplatsen. Mycket märkligt om det inte gjorts.