2015-10-24, 19:09
Medlem
Men mot Ferrer räckte inte spelet. Monfils var alldeles för passiv, tyckte jag. Försökte vinna över Ferrer i dueller längre än 20 slag.
Citera
2015-10-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Men mot Ferrer räckte inte spelet. Monfils var alldeles för passiv, tyckte jag. Försökte vinna över Ferrer i dueller längre än 20 slag.
Stör mig lite på att Monfils inte utnyttjar sin fina slag som han besitter, serv, forehand, backhand mycket oftare, ser många gånger ut som uppvärmning när han spelar för att sen blixtra till en stund
Citera
2015-10-25, 09:05
Medlem
barnets avatar
Monfils har varken psyket eller intresset för att kunna utmana världstoppen, och inte ens en slitvarg som Ferrer. Det är sen gammalt.
Citera
2015-10-25, 11:16
Medlem
Nya tränaren Tillström gav mig hopp. Nu har han iofs inte tränat Monfils mer än några veckor, så det kanske inte ger resultat än. Ifall det är möjligt göra en skillnad hos den här spelaren. Monfils har ju kallats "uncoachable".
Citera
2015-10-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
En sak är säker svensk tennis dominerar när det handlar om tränare. Nu har ju även Gael Monfils skaffat svensk hjälp. Mikael Tillström är hans nya tränare. Kanske det som behövs för att få ut Monfils fulla potential.

Inget ont om Tillström, han gör det säkert bra, men det Monfils behöver är en armé av idrottspsykologer som arbetar dygnet runt, killen hör till det värsta jag har sett bland headcases på ATP touren.
Citera
2015-10-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Inget ont om Tillström, han gör det säkert bra, men det Monfils behöver är en armé av idrottspsykologer som arbetar dygnet runt, killen hör till det värsta jag har sett bland headcases på ATP touren.

Vissa spelare är helt enkelt mer måna av att ha kul än att vinna. Detta brukar skifta med åldern men det verkar inte gör det för honom.
Citera
2015-10-25, 21:58
Medlem
Castlevanias avatar
Monfils är kanske tennisens största "underachiever" genom tiderna. Besitter enorm potential och hans verktygslåda av slag kan få matcha. Kan växla tempo som få, ibland går det till överdrift då det ser ut som inbollning med träracket. Headcase vete fan, men med rätt huvud och fokus hade han varit en stabil topp 5 spelare som slagits om de stora titlarna. Han är dock en underhållare av stora mått och enligt mig den roligaste spelaren att titta på. Han är en udda fågel i dagens pengastinna och enformiga tennis som behöver karaktärer som Monfils som bjuder på sig själv.
Senast redigerad av Castlevania 2015-10-25 kl. 22:00.
Citera
2015-10-25, 23:53
Medlem
barnets avatar
Monfils är definitivt underhållande att se på men man blir väldigt irriterad på honom när han inte presterar då det verkligen gäller.
Citera
2015-10-26, 12:48
Medlem
Skulle vara intressant att se vad Magnus Norman kunde göra med Monfils.
Citera
2015-10-26, 12:51
Medlem
Känns inte som att någon av Monfils, Tsonga, Gasquet uppnått deras fulla potential.
Citera
2015-10-26, 19:04
Medlem
Lär inte bli någon Lindstedt i DC nu. Var först lottad att möta förstaseedade Dodig/Melo i Basel, men dessa drog sig ur turneringen. Torsk i den och han hade säkerligen kommit. Möter fortfarande ett ganska kapabelt LL-par i Stakhovsky/Haase i första omgången, men det borde inte bli tidigt respass nu.
Citera
2015-10-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lär inte bli någon Lindstedt i DC nu. Var först lottad att möta förstaseedade Dodig/Melo i Basel, men dessa drog sig ur turneringen. Torsk i den och han hade säkerligen kommit. Möter fortfarande ett ganska kapabelt LL-par i Stakhovsky/Haase i första omgången, men det borde inte bli tidigt respass nu.

Jag tror han hade tackat nej redan faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in