Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Håller inte med dig. Fupen var ingen höjdare precis. Torftig. Tjatig. Smal. Man hade inte fått mycket av i förhören. Skulle vilja gärna se den sekretessbelagda delen av fupen och även slasken.
Man fick läsa flera gånger om en mystisk bil, jeep, landrower, pick-up, närheten av Caféet, men ingenstans i fupen kan man läsa, att man skulle ha kollat bilen och dess ev ägare. Så jag tror att den finns i den sekretessbelagda delen av fupen.
Har läst fupen och vissa delar två gånger. Läsningen har inte ändrat ett dugg min tidigare uppfattning. Jag står där jag stog. MGM kan vara en medhjälpare.
Landrovern tillhör Veronica T som förhörs på s 339 i FUP. Hon och hennes mamma har varit på promenad och parkerat sin bil där den tiden.
Även i förhör med NB sida 1578:
"Äh, sen har vi också kontrollerat utifrån att både du och I har i förhör pratat om en bil som stod utanför kaféet, och att det var nån jeep liknande bil som stod på parkeringen, äh, på Källbysidan om kaféet.
Ja
Och, och den här bilen har vi eh, identifierat och det är en Land Rover, en modell Freelander, och den, nu är det inte den bilen men modellen ser ut på det sättet, äh, och den har stått parkerad där på den platsen där du har angivit och det stämmer också med vad I har sagt, dom, dom parkerade bilen där, cirka 19.30 och stod där ungefär en timme fram till 20.30, det är två kvinnor som har åkt dit i bilen, en mor och en dotter, dom hade parkerat där och tatt sig en promenad i området, och vi har hållt förhör med dom om, eh vilken väg dom har varit och var någonstans, så där stämmer dina iakttagelser bra, eh,"