Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Jag hittar ingenstans nåt som tyder på att händerna var bundna. Givet att hon hade hjälmen på så kan hon inte he blivit nedslagen. Kan ligaturen lagts runt hennes hals som första åtgärd. Knopen som använts är då avgörande. Jag har redan föreslagit constriktor men engelsk säckknop går oxå bra. Har han studerat bindning av tjejer på nätet har han säkert försökt hitta de bästa knoparna. Man kan preparera båda dessa i förväg och stora nog för att passera över en hjälm. Då tar Lisa av sig först den ena handsken men innan hon kommer längre tar GM henne i andra handleden och leder/drar in henne i rummet med röret och hänger upp henne. Var som helst på vägen kan hon ha glidit in i medvetslöshet. Kanske redan dött innan hon hängdes upp. Det kan vara förklaringen till handskens placering.
Jag kommer inte ihåg vem som nämnde möjligt scenario under spoiler tidigare, men jag lutar åt densamma i mycket. Att han har överrumplat henne vid mopeden, hon har haft hjälmen på och öronpluggarna i. Han har stannat bilen i nära anslutning och han har fått med sig Lisa i bilen under hot. Han kör upp den korta biten till ladan med bilen. Hundarna fick inte upp spår kring hennes moppe, därför är detta min gissning. Jag tror bilen inuti redan är förberedd på något vis, med täckplast eller liknande vid passagerarsätet. Han får ur henne ur bilen och motar henne in igenom öppningen till stalldelen, nånting händer där innanför då hennes örhängen hittas där samt den ena handsken. Kanske sliter han hårdhänt av henne hjälmen och örhängena flyger iväg, hon tappar ena handsken som hon hållit i handen, kanske trillar hon vid den hårdhänta behandlingen, landar på rygg, därav smutsen på jackans rygg, han drar upp henne och lägger snaran kring hennes hals och drar åt hårt, Lisa har svårt att få luft och han för henne in till slaktrummet bort till röret. Lisa kanske vid det här laget är omtöcknad av syrebrist. Han håller runt henne och lägger snaran runt röret, om han är ca 180-185 cm lång så bör han nå upp till 204 cm där röret är, sen drar han med sin vikt som motvikt upp Lisa i snaran, kanske inte ens väldigt mycket, och säkrar snöret. Han bör inte ha problem att hantera henne därefter, drar han upp henne säg 20 cm ifrån golvet, då hänger hon i längd med hans längd, och jag tror att hon i det läget har tuppat av och hennes huvud duckar framåt. Han tejpar henne, då hennes hår hänger ner i ansiktet så kommer håret innanför tejpningen som FUP antar, och det är inte för mig i alla fall, någon tvekan om att han tänker mörda henne, han tejpar ju över både mun och näsa, och hur skulle han klara sig undan om han bara lekt med henne, nej, han vet att han skulle åka dit då, definitivt.Han knäpper upp hennes jeans och drar ner dom till runt hennes anklar, samt trosor. Jag tror att det kom i brallan för honom, det här att göra det i verkligheten, nu längre ingen fantasi.