2015-10-25, 22:51
Bannlyst
Jag tänkte på det med nycklarna som satt i Lisas moped det behöver ju inte vara hon som satt dom där det kan ju någon utav Litauerna gjort jag hittar inte någonstanns i fup om dom analyserat nycklarna?
2015-10-25, 22:51
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB är inte min kompis. Jag har inte sagt vad jag tror i skuldfrågan, jag diskuterar alternativ till åklagarens version.

Inget av det du skriver visar att NB har begått mord. AJ kallar NB sin vän. Varför skulle inte hans son kunna betala NB för en tjänst?

Eh ursäkta?

Det finns inget som visar på att NB begått mordet? Hans blod plus dna på snöre samt dna på röret där han hänge upp lisa? Hans blod plus dna på hennes tillhörigheter?

Är du ett troll eller?
2015-10-25, 22:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Du har tolkat det fel. Förstår inte hur man kan tolka det fel när det i skrift är glasklart..om man vill säga ha läst FUP..

Du har rätt. My bad. Läste sida 1918 i FUPen varpå jag förstod det som att man har skrivit i singularis. Nåja, rätt ska vara rätt.
2015-10-25, 22:52
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag tänkte på det med nycklarna som satt i Lisas moped det behöver ju inte vara hon som satt dom där det kan ju någon utav Litauerna gjort jag hittar inte någonstanns i fup om dom analyserat nycklarna?

Varför skulle litauerna sätta nycken i låset? Make no sense.
2015-10-25, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Framgår helt avdragna kläder i FUPen någonstans ?

Nej när Lisas kropp hittades var allt nerdraget till hennes smalben . Så vrängningen av kläderna har teknikerna med all säkerhet gjort . Mer osäkert med jackan.
2015-10-25, 22:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Finns bra exempel i krimhistorien på att något liknande inträffat? Jag kan tänka mig att det inträffat i kriminella organisationer, men annars?

Utan kända fakta som stöder hypotesen säger Ockhams rakkniv att det inte finns anledning att anta att en andra person skulle behöva föras in i ekvationen. Det förklarar inte mer utan sätter bara denna hypotetiska gm i den första personens ställe och då är det ett klassiskt exempel på hur du för in en onödig hypotes utan att den är nödvändig att förklara fakta. Det handlar inte egentligen om att ingen inte hade kunnat betala NB utan att den förklaringen inte förklarar något.

Varför skulle denna hypotetiska mördare vara en bättre kandidat som GM?
Sannolikheten för det grymma mord som åklagaren beskriver är mindre än det scenario jag beskriver. Första GM kan mycket väl ha utfört ett "vanligt" strypmord, men se'n blev allt komplicerat.

Jämför Ida i Trollhättan. Rätt banalt mord, men det blev komplicerat där också.
2015-10-25, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Varför skulle litauerna sätta nycken i låset? Make no sense.

Ja dom har ju spritt Lisas tillhörigheter lite var stanns så den teorin om nyckeln i låset är ju inte konstig då ?
2015-10-25, 22:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Framgår helt avdragna kläder i FUPen någonstans ?
Nej..detta var en scenario jag fick för mig efter jag läst fuppen...att hon var påklädd med kläderna ut och in. Och då måste någon först dragit av dem...
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Eh ursäkta?

Det finns inget som visar på att NB begått mordet? Hans blod plus dna på snöre samt dna på röret där han hänge upp lisa? Hans blod plus dna på hennes tillhörigheter?

Är du ett troll eller?
Om du hade följt tråden hade du förstått att dessa bevis kan ha uppstått när NB städade efter mordet.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Nej när Lisas kropp hittades var allt nerdraget till hennes smalben . Så vrängningen av kläderna har teknikerna med all säkerhet gjort . Mer osäkert med jackan.

Jag vet inte vad du menar med tekniker, men jag tolkar tekniker som NFC, så för andra gången, NEJ, är det nån som tagit av kläderna så är det RÄTTSLÄKAREN.
Vidare så frågade jag den personen som skrev att GM tagit av kläderna och sen satt på dem tillbaka igen.
2015-10-25, 22:57
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ja dom har ju spritt Lisas tillhörigheter lite var stanns så den teorin om nyckeln i låset är ju inte konstig då ?

Nej, men en onödig teori. Varför ens lägga energi på det? Då hade han väl kunnat kasta nyckeln nånstans som ytterligare ett fynd?
2015-10-25, 22:57
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nej..detta var en scenario jag fick för mig efter jag läst fuppen...att hon var påklädd med kläderna ut och in. Och då måste någon först dragit av dem...

Nej. byxorna vad neddragna till anklarna och tröjan var uppdragen. Jackan o något till var kastat i rishögen.

Citat:

Finns ingen anledning att göra det, och även om han gjort det så spelar det ingen roll.
Senast redigerad av Grasstomouth 2015-10-25 kl. 22:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in