2015-10-25, 22:41
Bannlyst
Verkar ju vara en hel del sperma svinet har besudlat väggarna med

http://i.imgur.com/kezHF8q.png

Vilken störd jävla människa

Stället ser helt jävla vidrigt ut och som hämtat ur en skräckfilm
Senast redigerad av GeneralTutte 2015-10-25 kl. 22:45.
2015-10-25, 22:44
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Det är så transferering av DNA går till" - hur då? NB hade alltså IBs DNA på...vadå? Ja, jag fattar att det är möjligt men ändå av stort intresse hur, exakt alltså, inte hypotetiskt.

Det får vi aldrig reda på. Tror inte ens NB kan svara på frågan: "Nå, var har du din frus DNA någonstans på dina kläder ?"
2015-10-25, 22:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, varför fråga AE om han kom, om inte för att kolla hans alibi? Och när de kollar hans alibi, varför inte göra det?

De kollade hans alibi för mordet. Han har alibi för mordet. Polisen bedriver en mordutredning och nöjer sig med att skriva av honom från mordutredningen. Han är inte skyldig till mordet.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja det måste ju vara sant om dom satt nere vid smalbenen på Lisa när dom hittade henne. Allt satt nerdragna kring hennes smalben . Trosa+ träninsbyxa+jeans .
Någon har dragit byxorna av henne och de hamnat ut och in...därpå har de klätts på henne igen så ut och in....men om de var tajta var det kanske svårt att få upp dem....eller att han vid senare tillfälle ville flukta lite igen
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
NB är inte min kompis. Jag har inte sagt vad jag tror i skuldfrågan, jag diskuterar alternativ till åklagarens version.

Inget av det du skriver visar att NB har begått mord. AJ kallar NB sin vän. Varför skulle inte hans son kunna betala NB för en tjänst?

Finns bra exempel i krimhistorien på att något liknande inträffat? Jag kan tänka mig att det inträffat i kriminella organisationer, men annars?

Utan kända fakta som stöder hypotesen säger Ockhams rakkniv att det inte finns anledning att anta att en andra person skulle behöva föras in i ekvationen. Det förklarar inte mer utan sätter bara denna hypotetiska gm i den första personens ställe och då är det ett klassiskt exempel på hur du för in en onödig hypotes utan att den är nödvändig att förklara fakta. Det handlar inte egentligen om att ingen inte hade kunnat betala NB utan att den förklaringen inte förklarar något.

Varför skulle denna hypotetiska mördare vara en bättre kandidat som GM?
Bannlyst
Citat:
NB är inte min kompis. Jag har inte sagt vad jag tror i skuldfrågan, jag diskuterar alternativ till åklagarens version.

Inget av det du skriver visar att NB har begått mord. AJ kallar NB sin vän. Varför skulle inte hans son kunna betala NB för en tjänst?

Om det kommer ett detaljerat erkännande av NB, där han talar om varför och hur han dödat Lisa, att det var ett sexualsadistiskt motiv, hur skulle du då kommentera detta?
Skulle du då vara tacksam att man fått fast rätt mördare? Eller skulle du tro att någon köpt NB, för "alla kan ju köpas för pengar"?
2015-10-25, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det blir extra konstigt när GJ och Victoria ser moppen samt en ljus bil i öppningen på ladan vid cafe't vid c:a 18.50 och att HJ 5 minuter senare ser en silverfärgad landrover på andra sidan vid cafe'ts norra parkering.
Henrik minns inte om GJ och Victoria kollade på loppet??

Nej, det konstiga är att Henrik INTE ser någon bil vid ladan/cafèt när han åker förbi cafèt runt 18:50.
fast brodern sett en grå pick-up ( hantverkarbil) 5 minuter tidigare.

Denna" Landrovern" säg HJ när han kom hem run 20:05...inte när han åkte.
2015-10-25, 22:49
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Om det kommer ett detaljerat erkännande av NB, där han talar om varför och hur han dödat Lisa, att det var ett sexualsadistiskt motiv, hur skulle du då kommentera detta?
Skulle du då vara tacksam att man fått fast rätt mördare? Eller skulle du tro att någon köpt NB, för "alla kan ju köpas för pengar"?

Ja, det är ju såklart en gigantisk muta från familjen Jönsson.

NB planerar att bara sitta och runka i fängelset i 20 år för att sedan komma ut och leva loppan.
2015-10-25, 22:50
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Någon har dragit byxorna av henne och de hamnat ut och in...därpå har de klätts på henne igen så ut och in....men om de var tajta var det kanske svårt att få upp dem....eller att han vid senare tillfälle ville flukta lite igen

Framgår helt avdragna kläder i FUPen någonstans ?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
De kollade hans alibi för mordet. Han har alibi för mordet. Polisen bedriver en mordutredning och nöjer sig med att skriva av honom från mordutredningen. Han är inte skyldig till mordet.
Men om han lämnade säteriet kl 18:50 så hade han redan alibi för mordet, så då fanns det ingen anledning att kolla hans alibi. De kollade hans alibi för inblandning, och han har inte alibi för lika lång tid som NB har för mordet. Så hans alibi är inte kollat.
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Det är så transferering av DNA går till" - hur då? NB hade alltså IBs DNA på...vadå? Ja, jag fattar att det är möjligt men ändå av stort intresse hur, exakt alltså, inte hypotetiskt.

Den enklaste förklaringen borde vara att han hade fruns DNA på händerna. Jag skulle tro att det är det absolut vanligaste mediumet som vidarebefordrar transfererat DNA rent allmänt. Om det är så här kan bara bli en rimlig gissning, men det stämmer väl logiskt och empiriskt.
2015-10-25, 22:51
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Som sagt så är många delar av FUP sekretessbelagda så det som delges o redovisas av skador på kroppen i denna offentliggjorda FUP är endast utdrag av det som är relevant för brottsrubriceringen mord och åtalet.

Obduktionsprotokoll angående alla andra skador på kroppen , så som dessa blodsäkringar av LHs eget blod t ex under o mellan tejpen som suttit i ansiktet, handleder o bröst de som du hänvisar till, är under sekretess.

Men att kraftigt våld och mycket kraftigt våld orsakats LH innan hon slutligen avled är väl tveklöst att konstatera.
Varför skulle våld i detta fall sekretessbeläggas? Då så mycket annat är ute? Får tyvärr för mig att det är något ännu mer makabert då det måste sekretessbeläggas.....uhchhh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in