2015-10-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Det är teknikerna som har vänt allt in-och-ut.
Nej, det var så de fick in dem till kriminaltekniska.
2015-10-25, 22:23
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så kan det förstås vara ... men över alla rep och silvertejp?

Vet inte hur bra hjälmen passade LH. Själva tejpen blir ju inte så tjockt och mesta av repet satt runt halsen. Givetvis kan besudlingen i hjälmen vara avsatt av GMs handske.
Att hon blödde nånstans är ju klart, jag spekulerar omkring att det kan vara näsblod.
2015-10-25, 22:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie71
Psju... Nu har jag läst hela tråden från fredagsmorgon innan Fup släpptes tills nu. Mycket tjafs men också en del skarpsynta kommentarer.
Verkar långsökt att MGM inte skulle vara skyldig. Men OM det är som många tror att han hade en medhjälpare så är jag nyfiken på den person och de bilar som noterats runt ladan mellan 18-19
Tycker som jag sagt tidigare att det saknas något hos MGM själv , allt känns klantigt och skabbigt i jämförelse med det grova genomtänkta fruktansvärda brottet.
Varför har MGM bara några enstaka porrträffar på grövre bdsmbilder? Borde inte en psykopatisk sadist som är så nära ett genomförande vara HELT besatt av den typen av porr ?

Dessa bilder kanske han raderar med jämna mellanrum för att inte frugan ska få en hjärtattack. Eller så nöjer han sig med Facebook-grupper på tejpade flickor.
2015-10-25, 22:24
Medlem
Xfiless avatar
Från FPU

"Det blå balsnöret var lindat kring Lisas hals, i nacken stack en ände av snöret ut mellan
tejpvarven. På vänster sida av Lisas huvud fanns den andra änden av snöret, också den
innanför tejpen, dess övre del stack lodrätt upp ovanför tejpningen.

Detta talar för att snöret har virats runt Lisas hals innan tejpen anbringades runt hennes
huvud. Den lodräta snöränden samt det faktum att håret hängde framför ansiktet och var under tejpen talar för att Lisa hängde i snöret då hon tejpades."

hoppas hon inte var medveten då hon hängdes upp..
2015-10-25, 22:24
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Visst är det väldigt märkligt! Har bestämt för mig att det dessutom står att DNA ät hämtat från INSIDAN av trosan, som LH fortfarande hade på sig när hon hittades. Irina säger också någonstans att hon och NB tittade på porrfilm tillsammans. Det kanske skulle undersökas närmare.

IBs DNA var på UTSIDAN.
2015-10-25, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Slanka kvinnor med långt ljust hår.

Jag har velat se hur joggerskan Adriana ser ut. Har nu fått fram hennes efternamn och kollat på ett par foton av henne.

Som jag misstänkte så har även denna kvinna också långt ljust hår och påminner något LH även om hon är över tio år äldre.

Nerijus "ideal" verkar vara just slanka kvinnor med långt ljust hår.

Han följer precis mönstret som t ex Ted Bundy gjorde även om hans "ideal" var mörkhåriga kvinnor.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-25 kl. 22:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Nej, det var så de fick in dem till kriminaltekniska.

Precis. När NB drog ner dom hamnade dom i det läget.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han hämtade ett par rullskidor. Var bevisas att han var hemma hos AE mer tid än det tar att göra det?
Förstår att du är oerhört lysten på att få in ytterligare en person i fallet men nu är det
på det viset att mord av den här typen - ett sexualsadistiskt lustmord vilket det garanterat
är frågan om som tidigare påpekats - begås närmast alltid av bara en enda gärningsman.
Det är sjukt nog med en som utför detta onda.
Och NB kan du svårligen trolla bort från dramat.
Citat:
Men de tekniska bevisen finns där: bland annat Nerijus Bilevicius blod på och innanför Lisa Holms kläder och hans och Lisas DNA på snörstumpar av samma typ strypsnaran som användes för att ta hennes liv, som fortfarande satt kring flickans hals då hennes kropp hittades intryckt i ett klädskåp med drygt 20 centimeters bredd.
Citat:
Om en gärningsman agerar så: vad säger det dig?

– Att han är förhållandevis befriad från sådana saker som empati, skuld och ånger, säger Ulf Åsgård.

Vad skulle kunna utlösa att någon ett sådant här brott?

– Det kan handla om frustration i det vardagliga livet, problem som dyker upp. Eller att gärningsmannen träffar en person som uppfyller hans förväntningar på hur ett offer ska bete sig
Citat:
Om den typen av gärningsman som mördade Lisa Holm inte åker fast, skulle han då försöka upprepa dådet?

– Ja, det är ganska sannolikt. Om de lyckas första gången och inte åker fast så känner de sig styrkta i sin bedömning att de klarar av saker och ting. Sedan är det så att den här typen av sexualbrott när fyllt av lust, fantasier och tillfredställelse av primära inre behov hos gärningsmännen. Så det är svårt att motstå för dem.
http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-35--en-psykologisk-gata/

Du påstår såg jag i ett annat inlägg att det finns ingenting som bevisar att NB utförde
själva mordet på Lisa.
Eftersom inget vittne till mordet finns och ingen inspelning tydligen skett
så får vi nöja oss med all den starka befintliga tekniska bevisning som binder uteslutande NB
till att ha befattat sig med offret på mordplatsen.
Det räcker och blir över för att övertyga om baltens skuld till Lisas dramatiska död.
Det finns ingen annan. Bara i somligas fantasi och den tar domstolarna knappast nån
hänsyn till.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-25 kl. 22:51.
2015-10-25, 22:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad är ditt problem egentligen? Bevisen pekar mot att din kompis NB gjorde det här helt själv. Han har inte skyddat en jävel.

Dessa 3 litauer har levt helt isolerat. Inte umgåtts med någon.

Vi utgår från att det är en Jönsson som ligger bakom. Han ska då ringa litauern, som han inte umgås med, och be honom städa undan denna röran. Nu sitter Litauern åtalad för mord och hans dna är överallt. Hans egen familj vittnar om att han försökt få dem att ge honom falskt alibi. Hans jävla sperma är kletat överallt.

Varför i helvete skulle han fortsätta neka om han är oskyldig? Han borde öppnat käften för länge sedan och räddat sig själv, så gott det går.
NB är inte min kompis. Jag har inte sagt vad jag tror i skuldfrågan, jag diskuterar alternativ till åklagarens version.

Inget av det du skriver visar att NB har begått mord. AJ kallar NB sin vän. Varför skulle inte hans son kunna betala NB för en tjänst?
2015-10-25, 22:26
Bannlyst
Citat:
Det är teknikerna som har vänt allt in-och-ut.

Ja det måste ju vara sant om dom satt nere vid smalbenen på Lisa när dom hittade henne. Allt satt nerdragna kring hennes smalben . Trosa+ träninsbyxa+jeans .
2015-10-25, 22:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Polisen nöjer sig för att de vet att han inte är skyldig till mord.

Det är mycket möjligt att de borde ha gjort en bättre undersökning av vilka människor som kan friskrivas från misstanke att skydda GM. I närområdet finns det tiotusentals människor som rent hypotetiskt kan ha hjälpt en skyddsling i nöd. Jag föreslår att du skapar en ny tråd på temat.
Men, varför fråga AE om han kom, om inte för att kolla hans alibi? Och när de kollar hans alibi, varför inte göra det?
2015-10-25, 22:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB är inte min kompis. Jag har inte sagt vad jag tror i skuldfrågan, jag diskuterar alternativ till åklagarens version.

Inget av det du skriver visar att NB har begått mord. AJ kallar NB sin vän. Varför skulle inte hans son kunna betala NB för en tjänst?

Du är väl för feg för att skriva vad du tror i skuldfrågan. Ta dina teorier i alternativtråden istället.

En tjänst? Det är inte fråga om att byta vinterdäck åt en kompis här. Du skuldbelägger personer utan minsta anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in