2015-10-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag håller på att läsa precis om det där också. Försökte hitta bild på hjälmens insida, men hittade ingen.
Blodbesudlingar på tejpen också, 3 stycken.
Funderar på om GM slagit henne medvetslös vid överfallet. Det stöder en lättare upphängning.
Tejpningen kan vara en transportåtgärd dvs att blod inte hamnar i bilen, sen kommer GM på att ta en stor säck av nåt slag. Hjälmen har han nån gång satt på hennes huvud för att det ska bli lättare att få den med sig, därav besudling inne i den.

Så kan det förstås vara ... men över alla rep och silvertejp?
2015-10-25, 22:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Futurum: OM NB plötsligt ändrar sig under rättegången och utnyttjar dödsorsaken med frågetecken.
Uppsåtet! Utom rimligt tvivel.

Det tror jag inte en sekund på. Det skulle bli en sån typ av situation där förklaringsbördan ligger på försvaret. Han har kidnappat henne - han avser att begå ett grovt sexuellt övergrepp (klä av, strypa syretillförseln). Om rätten skulle finna att hans berättelse inte kan lämnas utan avseende så kommer de med all sannolikhet finna att han haft ett likgiltighetsuppsåt: Den brutala och farliga hanteringen måste han ha insett kunde orsaka allvarliga skador och t.o.m. offrets död. Då hjälper det honom inte ett skit att det inte var hans direkt avsikt.

Den enda möjlighet jag ser här är att hävda att hon dog mycket snabbt och hoppas att domstolen inte anser sig kunna utesluta ett mycket snabbt förlopp och att han därmed slipper undan livstid trots synnerligen försvårande omständigheter i övrigt.
2015-10-25, 22:13
Medlem
rotesaus avatar
Det är inte fel att backa bandet till den aktuella veckans rapportering när man läst fup. Då gällande det enorma och snabbt igångsatta sökpådraget som var och allt vad det innebar för traktens invånare, och hur det går att läsa mellan raderna i NB-förhören hur osammanhängande hans förklaringar är, och uttalar sig korkat rakt igenom.

Är det någon som vågar ge sig på att svara om NB kommer gå med i gruppen som går syn på alla platser nästa vecka?
Om hotbild finns, brukar så nämligen ej ske.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-25 kl. 22:18.
2015-10-25, 22:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi får se hur TR bedömer bevisläget. Jag är övertygad om att NB döms för detta.
Bevisläget kan inte anses vara annat än mycket starkt; svårt att i ett helhetsperspektiv se några blottor alls; MTG ligger redan och sprattlar i nätet.
2015-10-25, 22:14
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inget bevisar hur länge han var kvar. Vi pratar från 19:05 - 20:05 minus 6-8 minuters bilresa, alltså 52-54 minuter. Han kan haft tid att hjälpa en skyddsling.

Vad är ditt problem egentligen? Bevisen pekar mot att din kompis NB gjorde det här helt själv. Han har inte skyddat en jävel.

Dessa 3 litauer har levt helt isolerat. Inte umgåtts med någon.

Vi utgår från att det är en Jönsson som ligger bakom. Han ska då ringa litauern, som han inte umgås med, och be honom städa undan denna röran. Nu sitter Litauern åtalad för mord och hans dna är överallt. Hans egen familj vittnar om att han försökt få dem att ge honom falskt alibi. Hans jävla sperma är kletat överallt.

Varför i helvete skulle han fortsätta neka om han är oskyldig? Han borde öppnat käften för länge sedan och räddat sig själv, så gott det går.
2015-10-25, 22:16
Medlem
Efter att ha både läst vissa delar av FUP:en skarpt och lusläst en del.. För det första var delen där GM blånekar trots bevis och falska påståenden om alibi.. Blir det hela så sjuuukt jobbigt att läsa..

Men att det är MGM som är GM är det ingen tvekan om. Han känner ingen ånger och förtjänar fan med torteras!
2015-10-25, 22:16
Bannlyst
Detsamma gäller ju Lisas jeans dom har han ju dragit av henne eftersom dom var vrängda in och ut.

http://i.imgur.com/T8ByqUA.png
2015-10-25, 22:17
Medlem
Vet vi varifrån Lisa blöder? Varifrån kommer hennes blodspår som finns här och där?

Har NFC kunnat fastställa hur gammal sperman i lampskärmen var?
Senast redigerad av NoppigaSockar 2015-10-25 kl. 22:19.
2015-10-25, 22:18
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Detsamma gäller ju Lisas jeans dom har han ju dragit av henne eftersom dom var vrängda in och ut.

http://i.imgur.com/T8ByqUA.png

Det är teknikerna som har vänt allt in-och-ut.
2015-10-25, 22:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Analys av Lisas trosa enligt FPU

"Visar en blandning av DNA från minst två personer. Huvuddelen av DNA:t överensstämmer med Lisa Holm själv. Resultaten talar starkt för att den mindre delen av DNA:t kommer från Irina Bileviciene (Grad +3). Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Nerijus Bilevicius eller Aivaras Bilevicius (Grad -4)"

Hur kommer det sig?
Visst är det väldigt märkligt! Har bestämt för mig att det dessutom står att DNA ät hämtat från INSIDAN av trosan, som LH fortfarande hade på sig när hon hittades. Irina säger också någonstans att hon och NB tittade på porrfilm tillsammans. Det kanske skulle undersökas närmare.
2015-10-25, 22:21
Medlem
Psju... Nu har jag läst hela tråden från fredagsmorgon innan Fup släpptes tills nu. Mycket tjafs men också en del skarpsynta kommentarer.
Verkar långsökt att MGM inte skulle vara skyldig. Men OM det är som många tror att han hade en medhjälpare så är jag nyfiken på den person och de bilar som noterats runt ladan mellan 18-19
Tycker som jag sagt tidigare att det saknas något hos MGM själv , allt känns klantigt och skabbigt i jämförelse med det grova genomtänkta fruktansvärda brottet.
Varför har MGM bara några enstaka porrträffar på grövre bdsmbilder? Borde inte en psykopatisk sadist som är så nära ett genomförande vara HELT besatt av den typen av porr ?
2015-10-25, 22:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vill inte misstänkliggöra honom. Jag vill visa att polisen inte gör sitt jobb när de kollar upp alibi på det här sättet. Han hämtade rullskidor kl 19, det är allt polisen får veta om vad han gjorde under en dryg timme, och nöjer sig med det.

Polisen nöjer sig för att de vet att han inte är skyldig till mord.

Det är mycket möjligt att de borde ha gjort en bättre undersökning av vilka människor som kan friskrivas från misstanke att skydda GM. I närområdet finns det tiotusentals människor som rent hypotetiskt kan ha hjälpt en skyddsling i nöd. Jag föreslår att du skapar en ny tråd på temat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in