Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Många säger att flickorna måste blandat ihop tiderna. Men om ni tittar på TV-inspelningarna från dagarna efter försvinnandet är flickorna mycket tydliga. De var tre stycken kvar. Lisa sa något i stil med "Nu går jag eftersom jag inte behövs mer". Sen gick hon till sin moped och till sist låste de två som var kvar. De hade bråttom för ena tjejen skulle med bussen och visste alltså precis vad klockan var. Det finns också ett vittne i FUP som säger att hon 18:20 kör förbi och ser flickorna i den röda bilen, en stund senare blir hon omkörd av dem. Hon vet att det var 18:20 för hon tittade på klockan när hon åkte förbi Blomberg. Det kan alltså inte vara flickorna inne på cafeet som Lisa pratar med i fickringningen 18:26. Hon pratar svenska och är lugn. Det tyder på att hon inte pratar med NB.
Vastmanlanning
Hej. Enligt något vittne som satt på sin altan just då, såg Lisa tala med någon i en svart SUV-liknande bil. AJ har en sådan, och jag tror inte den nu misstänkte skulle få köra den bilen.
De som troligen kör den svarta SUV,en är antingen AJ eller någon i familjen.
Har också läst i en tråd att någon sett en svart Range Rover.
Lisa stod då och talade med dom med hjälmen hängande över sin arm.
VEM vittnet som satt på sin altan i närheten, skulle jag gärna vilja ha mer info om.
Hon borde förhöras igen mer ingående ang. den svarta bilen.
Det ska vara det sista som sets av Lisa i livet.
ingo22