2015-10-25, 21:24
Medlem
Vad har Irina och AB för alibin egentligen?
2015-10-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Vad har Irina och AB för alibin egentligen?
Varandra, till skillnad för NB som inte har något alibi
2015-10-25, 21:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
du menar planering och uppsåt då? Det finns det nog inga direkta bevis för, annat än tejpen och snaran, såvida han inte råkade ha dem i fickan.. och för rubriceringen mord behövs ingen lång planering, det kan handla om minuter. I vart fall är det inget dråp, att man bara råkade ha ihjäl någon. man råkar inte tejpa och hänga någon-...
Nej, en strypning kan ske i hastigt mod. Efteråt kan GM komma på iden att hänga offret för att det ska se ut som självmord. Tejp och snören fanns på plats. Det är inte brottsrubriceringen vi diskuterar, utan sättet som dödandet skedde på.
2015-10-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det är sant och det var nog sannolikt omkring kl ca18:15

FUP sidan 312
Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12

När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp
.
När han passerade Blomberg tar det fem minuter att ta sig ner till pizzerian. Han säger att han
kollat kvittot och han betalade den kl 18.31. Han gick sedan ut till bilen och körde mot
hemmet samma väg som tidigare. Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.

Hmm... Något mer vittne som lagt märke till denne person eller någon bil med liknande ägare runt tiden 18.15 ? Borde vara ungefär då som BO går ut från sitt jobb..
2015-10-25, 21:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Stökigt överallt där den mgm verkar vistats... Förutom bagagen på hans bil, där saker står prydligt hm....

Ja bilen verkar ha varit familjens juvel. Undrar om det alltid var IB som skötte städningen med den också?
2015-10-25, 21:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
NB fortsätter: Först blev jag rädd och var tvungen att bajsa och sedan arg. Så arg att jag hängde upp henne och när hon hängt en stund tejpade jag henne. Jag blev arg på henne. Sen skar jag ner henne.
Kunde inte tänka, ville inte döda. Bla bla..
Va!? Vad snackar du om? Var i FUP:en står detta? Var snäll och blanda inte fakta med fingerade fakta, här är rörigt ändå. Om du fantiserar, vilket du får, var snäll och visa att du gör så och framställ det inte som citat ur en 2000 sidig FUP som inte många orkat lusläsa.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
[/spoiler]
Nej det är inte bara du. Hon uppger också under förhör att hon och NB tittade på porrfilm tillsammans, även om hon säger att det var få gånger. Hur förklaras hennes DNA på INSIDAN av LHs trosor? AB verkar heller inte få något stöd av Irina att avslöja NBs förehavanden, trots att de båda diskuterat saken när de var ensamna, ville hon försäkra sig om att AB inte skulle "säga fel"?

En Master med sin slavinna?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nu är du igång, rättsläkaren har fel, polis har fel, utredarna har fel, dom kan inte se skillnad?
Har rättsläkarna sett en strypning med händerna följd av en hängning förut? Om inte, vad ska de jämföra med?
2015-10-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Varandra, till skillnad för NB som inte har något alibi

Men de påstår alltså att de två är hemma i huset där de bor och tittar på TV, eller liknande?
2015-10-25, 21:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Detta är skumt:

Varför åker HJ plötsligt iväg och hämtar något mitt i middagen? "Något som de hade glömt". Enligt vännens Andreas vittnesmål skulle HJ hämta rullskidor hemma hos honom 20:30, men av någon anledning kom han tidigare.

Varför väljer en person att plötsligt springa ifrån middagen köra iväg med bilen för att hämta rullskidor som man kommit överens att hämta 20:30 ?

Har man kollat familjen Jönssons samtalslistor på deras mobiler vid aktuell tidpunkt???

Du får gärna tala om varför det är intressant att diskutera vilket skäl HJ har att lämna middagen.

Med tanke på att han lämnar middagen cirka kl 19 så är han tämligen ointressant i utredningen.
2015-10-25, 21:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Va!? Vad snackar du om? Var i FUP:en står detta? Var snäll och blanda inte fakta med fingerade fakta, här är rörigt ändå. Om du fantiserar, vilket du får, var snäll och visa att du gör så och framställ det inte som citat ur en 2000 sidig FUP som inte många orkat lusläsa.

Futurum: OM NB plötsligt ändrar sig under rättegången och utnyttjar dödsorsaken med frågetecken.
Uppsåtet! Utom rimligt tvivel.
2015-10-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det har kollats. Han jobbade i England under ett annat namn. Där blev han lagförd för att framfört fordon med ett för stort alkoholintag.

Jojo att dom kollat hans register det vet jag för det stod i FUP:en, men jag tänkte mest ifall dom kollat ifall det fanns några försvunna eller strypmördade tjejer i närheten av där han arbetade/bodde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in