2015-10-25, 21:16
Medlem
Jag har inte lusläst FUP:en, utan bara sett rubrikerna som talade om "hängning" ... framgår det om det var en "hängning" som skett som en strypning, för honom att titta på, eller som skett i ett enda ryck som för att säkerställa att hon är död?
2015-10-25, 21:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon bara dog helt enkelt - " jag gjorde ingenting" .

" Visserligen använde jag en snara och tejpade för mun och näsa - och så dog hon bara".

Jag tror f.ö att han onanerade i lampskärmen medan han tittade på Lisa. Lade sedan lampskärmen i handfatet för att fixa till och ta bort spår senare men fick ingen chans. Vågade inte närma sig ladan av rädsla att bli påkommen.

NB fortsätter: Först blev jag rädd och var tvungen att bajsa och sedan arg. Så arg att jag hängde upp henne och när hon hängt en stund tejpade jag henne. Jag blev arg på henne. Sen skar jag ner henne.
Kunde inte tänka, ville inte döda. Bla bla..
2015-10-25, 21:19
Medlem
Detta är skumt:
Citat:
Var Henrik kvar på Blombergs säteri efter middagen på söndagen?
Nej. Han åkte iväg mitt i middagen. Adriana tror att Henrik hämtade något hos Andreas
Eriksson som de hade glömt.

Varför åker HJ plötsligt iväg och hämtar något mitt i middagen? "Något som de hade glömt". Enligt vännens Andreas vittnesmål skulle HJ hämta rullskidor hemma hos honom 20:30, men av någon anledning kom han tidigare.

Varför väljer en person att plötsligt springa ifrån middagen köra iväg med bilen för att hämta rullskidor som man kommit överens att hämta 20:30 ?

Har man kollat familjen Jönssons samtalslistor på deras mobiler vid aktuell tidpunkt???
2015-10-25, 21:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
GJ bor i Spanien men har en son i Stlm. Han var på studentfest i Ornäs tillsammans med sin dotter. De kom till pappa AJ runt kl 19 på söndagen tillsammans med sin dotter.

Ingen av dom är styvson till AJ. Det är en annan person som diskuteras, en styvson som bor i Dubai som ska ha varit i Blomberg på söndagen, men oklart om det finns någon källa på det eller om det är en trådsanning. Om någon har en källa, skriv gärna.
2015-10-25, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Detta är skumt:

Varför åker HJ plötsligt iväg och hämtar något mitt i middagen? "Något som de hade glömt". Enligt vännens Andreas vittnesmål skulle HJ hämta rullskidor hemma hos honom 20:30, men av någon anledning kom han tidigare.

Varför väljer en person att plötsligt springa ifrån middagen köra iväg med bilen för att hämta rullskidor som man kommit överens att hämta 20:30 ?

Har man kollat familjen Jönssons samtalslistor på deras mobiler vid aktuell tidpunkt???

Han kanske åkte tidigare då han ville se Formel 1-loppet ( som började kl 20) tillsammans med familjen och deras vänner?
Hade han åkt 20.30 hade han missat hela loppet.
2015-10-25, 21:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Detta är skumt:

Det kan jag inte svara på, men polisen kollade om han var hos kompisen för att hämta rullskidorna. Han kom kl 18:59-19:00, hämtade skidorna, hade 6-8 minuter resväg tillbaka och kom fram 20:05. Polisen nöjde sig med det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Säger Arne ja. Allt vad Arne säger är sant anser utredarna.

Fam Jönsson's ord verkar vara av större värde enligt polisen.

t.ex.
Adriana, HJ:s tjej, säger att hon stöter ihop med NB på lördagen under joggingturen, och att han verkar skum och läskig. NB säger bestämt att det gjorde de inte alls.
STORA rubriker i pressen sen att han försökte med något liknande redan på lördagen....
Medlem
dannees avatar
Stökigt överallt där den mgm verkar vistats... Förutom bagagen på hans bil, där saker står prydligt hm....
2015-10-25, 21:23
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Med risk för att låta tjatig, vad finns det för bevis på att NB har mördat? Jag har inte läst hela FUP ännu, men hittills har jag inte hittat något. Har du? I så fall vad?
du menar planering och uppsåt då? Det finns det nog inga direkta bevis för, annat än tejpen och snaran, såvida han inte råkade ha dem i fickan.. och för rubriceringen mord behövs ingen lång planering, det kan handla om minuter. I vart fall är det inget dråp, att man bara råkade ha ihjäl någon. man råkar inte tejpa och hänga någon-...
2015-10-25, 21:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Är det bara jag som får dåliga vibbar av hustrun?
Nej det är inte bara du. Hon uppger också under förhör att hon och NB tittade på porrfilm tillsammans, även om hon säger att det var få gånger. Hur förklaras hennes DNA på INSIDAN av LHs trosor? AB verkar heller inte få något stöd av Irina att avslöja NBs förehavanden, trots att de båda diskuterat saken när de var ensamna, ville hon försäkra sig om att AB inte skulle "säga fel"?
2015-10-25, 21:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
NB fortsätter: Först blev jag rädd och var tvungen att bajsa och sedan arg. Så arg att jag hängde upp henne och när hon hängt en stund tejpade jag henne. Jag blev arg på henne. Sen skar jag ner henne.
Kunde inte tänka, ville inte döda. Bla bla..

Ja, vi får hoppas att inte bla bla går hem i rätten. Alternativt att det finns en nogsam obduktionsrapport.
2015-10-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Strypning med snara, ja. Men hur ser det ut efter strypning med händerna, med hängning efteråt?
Nu är du igång, rättsläkaren har fel, polis har fel, utredarna har fel, dom kan inte se skillnad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in