2015-10-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Varför ska man skylla på Reinfeldt hur Steffe sköter detta? han har haft god tid på sig ändra sin politik 1 år bara, och nu börjar han erkänna skälv hur illa det ser ut.

Jag undrar hur Reinfeldt hade hanterat denna situation. Hans floskel "öppna era hjärtan" kanske fortfarande gällt i nuläget? Batra verkar iallafall handlingsförlamad och kontrar inte alls? Det här ser jävligt illa ut. En teori är att vansinnet fortsätter fram till kommande val, att Sverige får en flyktingström i klass med stora Tyskland, tiden går fort och med Löfven vid rodret går det tydligt käpprätt åt helvete och han verkar oförmögen att stoppa det och Moderaterna är ointresserade? VAD ska folket vid kommande val välja på förutom SD om situationen inte förbättras? Detta lutar åt katastrof. Det som nu händer blir svårt att inom överskådlig framtid reparera.
Citera
2015-10-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tack för länken. Det var jävligt läskigt att läsa de där mailen kan jag säga. Nu ska de helt enkelt gå all-in på sparandet. Som vanligt blir det fattiga,handikappade och äldre som får den tyngsta smällen först (eftersom de aldrig klagar så mycket).

Jag väntar fortfarande på att nån politiker ska våga nämna något att 450 dagars föräldraledighet kanske kan dras ner till typ 350 dagar eller så. Enligt min prognos borde det ske inom ett halvår eller liknande.

De generella bidragen ligger nog i farozonen öht. I Storbritannien gav man sig på barnbidragen om jag minns rätt, något som även missgynnade köpkraften hos medel- och höginkomsttagare.
Citera
2015-10-25, 19:05
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
med Löfven vid rodret

På vilket sätt ser du att Löfven står vid rodret? Han ger snarare ett intryck av att ha surrat sig vid masten!
Citera
2015-10-25, 19:07
Medlem
Hulls avatar
Vi har flaggat för detta i åratal och det är först när det går åt helvete som motståndarna inser sitt misstag.

Nu finns bara en lösning: Hårdhandskarna. Tvångsassimilering och religionsförbud. Den som inte sköter sig åker ut direkt. Införande av yttersta straff för att sålla bort kriminella förrädare för gott.

Rimliga beslut MÅSTE tas, och dessa är motsatsen till PK. Elddopet har börjat. Det är en hård tid framöver för våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn etc ( i ungefär 100 generationer därefter också ).

Vi kommer att behöva bli betydligt hårdare i både politik och säkerhet för att överhuvudtaget överleva med psyket i behåll.

Stressen kommer skapa fler eländesdåd, vilket vi redan varnat för åtskilliga gånger. Men PK media har fortsatt kvävningen av det svenska folket. Nu är det alltså försent och det enda vi kan göra är att försöka överleva. Det gäller nu att ta för sig snabbt av allt som finns kvar och se till att de närmaste får sitt. Många kommer inte klara detta och det kommer bli många gråt och skrik av uppgivna föräldrar och barn i vårt förut så underbara land.
Citera
Medlem
Citat:
Jag undrar hur Reinfeldt hade hanterat denna situation. Hans floskel "öppna era hjärtan" kanske fortfarande gällt i nuläget? Batra verkar iallafall handlingsförlamad och kontrar inte alls? Det här ser jävligt illa ut. En teori är att vansinnet fortsätter fram till kommande val, att Sverige får en flyktingström i klass med stora Tyskland, tiden går fort och med Löfven vid rodret går det tydligt käpprätt åt helvete och han verkar oförmögen att stoppa det och Moderaterna är ointresserade? VAD ska folket vid kommande val välja på förutom SD om situationen inte förbättras? Detta lutar åt katastrof. Det som nu händer blir svårt att inom överskådlig framtid reparera.
+1
Ang Reinfeldt , jag tror han missuppfattade den flykting storm som skulle ske,men Fredde hade nog varit snabb att ändra sin politik.
Sen känner jag som dig! , det finns inga vettiga partier längre, att säga att vi måste begränsa denna ohållbara situation tycks man inte få säga högt,för då blir du stämplad med en röd kakel platta i nyllet, RASIST!
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är nog värre än så.
Även om Sverige skulle ha samma regler som andra länder har Sverige mycket sämre förutsättningar geografiska, demografiska, politiska och etniska att genomföra eller upprätthålla dessa regler.

Ytan och därmed gränserna är mycket stora i förhållande till folkmängden. Vi har helt enkelt inte poliser eller militär för att bevaka gränserna. Vi har politiska låsningar som stoppar radikala men kanske nödvändiga lösningar. Och sist men inte minst vi har redan en stor andel invandrare som kan agera i strid med dessa regler.

Gör migranterna i EU samma analys kommer de välja att samlas i Sverige för att här är de bästa förutsättningarna att inte behöva utvisas ur EU. Det inkluderar att sätta sig emot utvisning också med våld.

De kan snabbt bli majoritetsbefolkning i hela stadsdelar eller till och med städer i kraft av det stora antalen. DÅ går det inte att göra något utan att använda militära resurser. De har vi inte heller.

Spänn fast er för nu åker vi. Detta blir garanterat en skumpig färd.

Minst sagt skrämmande men jag har svårt att se hur du INTE skulle ha rätt.

När det bär av lär grannsamverkan, jaktbössor och småpuffror vara till föga hjälp. De som potentiellt skulle kunna hjälpa oss lär ha händerna fulla själva.

Om alla rätt beslut skulle tas nu, finns det ens möjlighet att mobilisera tillräckligt försvar?
Citera
2015-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vi har flaggat för detta i åratal och det är först när det går åt helvete som motståndarna inser sitt misstag.

Nu finns bara en lösning: Hårdhandskarna. Tvångsassimilering och religionsförbud. Den som inte sköter sig åker ut direkt. Införande av yttersta straff för att sålla bort kriminella förrädare för gott.

Rimliga beslut MÅSTE tas, och dessa är motsatsen till PK. Elddopet har börjat. Det är en hård tid framöver för våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn etc ( i ungefär 100 generationer därefter också ).

Vi kommer att behöva bli betydligt hårdare i både politik och säkerhet för att överhuvudtaget överleva med psyket i behåll.

Stressen kommer skapa fler eländesdåd, vilket vi redan varnat för åtskilliga gånger. Men PK media har fortsatt kvävningen av det svenska folket. Nu är det alltså försent och det enda vi kan göra är att försöka överleva. Det gäller nu att ta för sig snabbt av allt som finns kvar och se till att de närmaste får sitt. Många kommer inte klara detta och det kommer bli många gråt och skrik av uppgivna föräldrar och barn i vårt förut så underbara land.

Sverige om 200 år kommer vad det verkar som bestå av mestadels människor med mörk hudfärg. Svensken är ofta sekulär, men de som kommer hit är ofta INTE sekulära, jag har svårt att tro att ett fåtal vita människor ska kunna hejda en total samhällsomvandling med ändrade religiösa värderingar och förändrade kulturella vanor och människosyn. Denna samhällsomvandling skrämmer mig dock inte särskilt -jag är ju död då....

Sverige just nu är ett gigantiskt samhällsexperiment och det kommer inte bara att komma goda saker som pizza och tacos och raketforskare ur det, sanna mina ord.
Citera
2015-10-25, 19:39
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Sverige om 200 år kommer vad det verkar som bestå av mestadels människor med mörk hudfärg. Svensken är ofta sekulär, men de som kommer hit är ofta INTE sekulära, jag har svårt att tro att ett fåtal vita människor ska kunna hejda en total samhällsomvandling med ändrade religiösa värderingar och förändrade kulturella vanor och människosyn. Denna samhällsomvandling skrämmer mig dock inte särskilt -jag är ju död då....

Sverige just nu är ett gigantiskt samhällsexperiment och det kommer inte bara att komma goda saker som pizza och tacos och raketforskare ur det, sanna mina ord.

Som en vis gammal viking en gång sa: "Ett paradis fullt av djävlar är ett helvete."
Citera
2015-10-25, 19:45
Medlem
longbow4ys avatar
Löfven har väl också räknat om Migrationsverkets kalkyl och insett att den inte stämmer.
Här är en som räknat med senaste tidens årstakt och presenterar det förståeligt också för Socialdemokrater.

https://twitter.com/OPappan/status/658327432546619392/photo/1

Spännande tider.
Citera
2015-10-25, 19:49
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Jag tycker man ska sitta lugnt i båten så länge en uppdelning verkar utveckla sig och man befinner sig på "rätt" sida av uppdelningen. I vårt lilla samhälle är uppdelningen tydlig. På ena sidan av "stora vägen" ligger hyresrätterna och asylboendet, läste att ca 10% av befolkningen på den sidan uppbär socialbidrag. På "vår sida" av vägen uppbär 0% socialbidrag och medelårsinkomsten är 400 000 kr per år och boendeformen på denna sida av vägen är villa. Tror denna uppdelning nu utkristalliserar sig på många håll i Sverige. Viktigt dock att man satsar på sina barn så de fortsätter befinna sig på "rätt" sida av uppdelningen och har råd att hålla sig borta ifrån kaoset som kommer med flyktingarna.

Bra plan! Tyvärr finns det i Sverige få orter som kommer att klara sig. 400' i årsinkomst kommer du inte långt med.

När upproren väl startar kommer de knappast att hålla sig på förläggningar eller i tältläger. När de märker att vår ordningsmakt är tuffast vid fartkontroller och står handfallna kommer de att avancera till dina områden, eller som du skriver, över vägen...
Citera
2015-10-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Minst sagt skrämmande men jag har svårt att se hur du INTE skulle ha rätt.

När det bär av lär grannsamverkan, jaktbössor och småpuffror vara till föga hjälp. De som potentiellt skulle kunna hjälpa oss lär ha händerna fulla själva.

Om alla rätt beslut skulle tas nu, finns det ens möjlighet att mobilisera tillräckligt försvar?
Varför kan inte en Svensk vara stolt över något?

Varför ska vi känna ångest för denna invandring?

Varför kan vi inte ha ett fungerade samhälle innan vi erbjuder andra hjälp?

Varför gör vi detta?

Är du stolt över vad som händer?

I dag tycker jag vi alla tänker om till Måndagen , krama det du du älskar en extra gång ikväll, för att tänka om.
Imorgon tar vi nya tag och vi tänker på nya sätt,jag vill kunna se gamla dö värdigt,och ha ett ok slut på sina liv.
jag vill kunna se mina barn i ögonen utan att ljuga, skolan är ju nummer 1 för framtiden.
Ni gör vad ni vill ! Men jag har planer för en god sömn i framtiden.
Citera
2015-10-25, 19:57
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Ni gör vad ni vill ! Men jag har planer för en god sömn i framtiden.

Problemet är väl att alldeles för många har sovit alldeles för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in