2015-10-25, 14:20
Medlem
Det är väl snart dags för statsministern och åka ner till eu topparna för möte om flykting-
krisen igen , det är hjärtliga handslag och ryggdunkningar grabbarna emellan.

Men när svetsarn vänder ryggen till flinar de åt die dumme schweden som satt sig mest på
pottan av alla länder med sin helt urspårade invandringspolitik.
Sverige kan nog bara drömma om att andra eu länder ska ta emot flyktingar från Sverige.
Citera
2015-10-25, 14:52
Avslutad
Men man får säga att S på ett snyggt sätt hoppat över ett debattsteg, man har gått från;

- Ska invandringen minskas? Svar; Nej!

till

- Hur minskar vi invandringen?

Man hoppar elegant över steget; "Ska invandringen minskas??? debatt bla bla ...JA!"

Nästa debatt;

Åkesson; - Vi måste minska invandringen.

Löven; - Det där är bara käbbel. Jag har stängt gränsen.

Åkesson; - Meh, meh, meh....
Citera
2015-10-25, 14:55
Medlem
Soxis avatar
En lättnad att höra ett sånt här uttalande från statsministern. Att erkänna problematik med invandringspolitiken är första steget.
Citera
2015-10-25, 14:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Snacka om att inte ha begripigt något som helst. Handläggningstider betyder absolut ingenting. Om den är 2 timmar eller 2 år är helt oväsentligt. Det som betyder något är om det går att hänga kvar med goda förmåner som gratis sjukvård, tandvård, skolgång etc oavsett om man får uppehållstillstånd eller inte. Och i Sverige går det utmärkt, i andra länder går det inte. Sverige fortsätter således att attrahera soffliggare från Mellanöstern och Afrika i jakt på ett bekvämt och arbetsfritt liv. Och så kommer det att fortsätta ända tills Sverige anpassar reglerna till resten av Europa. Det kommer man så småningom att tvingas till, när dom som man lånar pengar av kräver det för att inte kräva allt för mycket ränta i gengäld. Men man kommer att vända under galgen, när konkursen i princip är ett faktum och svensken helt utblottad.

Det är nog värre än så.
Även om Sverige skulle ha samma regler som andra länder har Sverige mycket sämre förutsättningar geografiska, demografiska, politiska och etniska att genomföra eller upprätthålla dessa regler.

Ytan och därmed gränserna är mycket stora i förhållande till folkmängden. Vi har helt enkelt inte poliser eller militär för att bevaka gränserna. Vi har politiska låsningar som stoppar radikala men kanske nödvändiga lösningar. Och sist men inte minst vi har redan en stor andel invandrare som kan agera i strid med dessa regler.

Gör migranterna i EU samma analys kommer de välja att samlas i Sverige för att här är de bästa förutsättningarna att inte behöva utvisas ur EU. Det inkluderar att sätta sig emot utvisning också med våld.

De kan snabbt bli majoritetsbefolkning i hela stadsdelar eller till och med städer i kraft av det stora antalen. DÅ går det inte att göra något utan att använda militära resurser. De har vi inte heller.

Spänn fast er för nu åker vi. Detta blir garanterat en skumpig färd.
Citera
2015-10-25, 15:05
Medlem
Allt är ett stort skämt om man sett det som en parodi på bioduken.Men tyvärr som i mycket annat som man kan tacka våra politiker för inte är den film som man kan ställa sig upp och gå efter filmens slut eller medtanke på hur dålig denna skulle varit att gå kort efter reklamen.
Sjukvård går mer än på knäna,pensionärer lever många under all värdighet,skolan är också en sorgebarn och denna listan kan göras ofantligt mycket längre.Men inga vettiga pengar finns att verkligen hjälpa till i dessa otroligt viktiga områden.
Visst är det fint och viktigt att hjälpa andra,men hur fint är det att göra det på pengar som tas ifrån de som är i milt sagt stort behov och som redan bor där.
Att bristen funnits där och att bristen varit stor är ingen nyhet,det har de vetat i många år.Och likaså flyktingpolitiken är ingen nyhet att det är en katastrof på många plan.
Att människor fortsätter att gång efter gång rösta och sätt tro på dessa politiska gangsters förvånar mig otroligt.Och deras politiska agerande,av dessa har vi inte ens börjat konsekvenserna av.
Citera
2015-10-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storus Pittus
Jag är rädd att upplopp kan komma mycket snart. Ett spartanskt flyktingläger där man slängt in ett par hundra arga unga män som är skitförbannade för att de inte fått lyx, överflöd och villiga blondiner som man utlovats är en explosiv miljö. Lägg till några dussin krigsskadade och psykiskt instabila riktiga flyktingar till mixen och frågan är inte om utan när det blir kravaller. Polisen har ingen chans att isolera ett upplopp till förläggningen om mobben vill dra vidare till närmsta tätort. När nyheten om en sådan händelse når andra läger kommer det att blossa upp på fler ställen.

Har polisen och Försvarsmakten gjort krigsspel om sådana scenarion och briefat statsministern om de nedslående resultaten? Är det därför han plötsligt vänt och börjat använda sd-retorik? En mänsklig förklaring till att någon tvärt ändrar uppfattning är helt enkelt att man blivit skiträdd.

/SP

Ja det kan man ju hoppas på, att Stefan har insett allvaret och blivit rädd. Men tyvärr tror jag inte att någon i den styrande 7-klövern har blivit varse verkligheten och blivit rädd ännu. Om så hade varit fallet skulle FÖ handlat om verkliga effektiva åtgärder och inte bara ett jaså som det blev.

Det kommer att bli upplopp som startas av unga muslimska män i asylförläggningar. Det kan vi vara helt säkra på. Vi behöver bara se på hur förhållandena är i de länder som merparten av migranterna kommer ifrån: Afghanistan, Syrien, Irak, Somalia. Där är det våldsdåd vareviga dag. Självmordsbombare. Tunnbomber mot civilbefolkningen. Bilbomber. Halshuggningar. Ja det är en avskyvärd verklighet. Tänk också på att det inte är länderna i sig som är orsaken, det är folket som bor i dessa länder som skapar krig och kaos. Om vi tar hit just dessa människor bör vi förvänta oss att de uppvisar samma våldsamma beteende här i vårt land!

Jag hoppas att det blir upplopp snart. Hellre förr än senare, oundvikligt är det iallafall. Om det händer förr snarare än senare, kan kanske 7-klövern bli varse verkligheten lite tidigare och sätta stopp på den vansinniga destruktiva massinvandringen.
Senast redigerad av hybridsvenne 2015-10-25 kl. 15:29.
Citera
2015-10-25, 15:40
Medlem
I USA där svåra raskravaller inträffar då och då ,har de Nationalgardet ,
framöver lär liknande garde inrättas även i detta landet.
Då kravaller och upplopp nog inte ligger så långt fram itiden.
Citera
2015-10-25, 15:42
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Löfven livnär sig på det orden Soros och andra tillsade på Bilderberg mötena om att hela EU ska bli ett mångkulturellt Arabisk paradis.

Vad Löfven inte fattar är att andra länder i EU är inte lika snabba på att sälja ut sina länder och folk som t. ex Sverige, Löfven är rätt blåögd och har utan tvekan målat in sig i ett hörn och han har inga lösningar på situationen. Inga alls!
Det är inte helt rättvist att skylla allt På Svetsar'n - han fick ju s.a.s. bajshinken i knät när han tillträde. Så otippad som statsminister att han antagligen inte hade någon koll på något, utan endast ville hålla skutan flytande... Nej, felet ligger hos Reinfeldt och co. - det var de som öppnade Pandoras ask.
Citera
2015-10-25, 16:17
Medlem
yournotlikemes avatar
Är helt seriöst det vettigaste (det enda) jag hört komma ur den gäddas mun.

Som sagt; verkligen förvånansvärt. Dock positivt.
Citera
2015-10-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det är inte helt rättvist att skylla allt På Svetsar'n - han fick ju s.a.s. bajshinken i knät när han tillträde. Så otippad som statsminister att han antagligen inte hade någon koll på något, utan endast ville hålla skutan flytande... Nej, felet ligger hos Reinfeldt och co. - det var de som öppnade Pandoras ask.

Hel korrekt. Därför kan jag i mina svagaste stunder tycka lite synd om honom. Han var helt enkelt för dum för att inse vad han åtog sig för skitjobb när han kandiderade som statsminister.

Reinfeldt (nu ska jag näthata lite) skadade sverige helt medvetet som den psykopat han var/är och borde få gå samma öde som Palme till mötes.
(Det kändes skönt fast det är under min värdighet att önska livet ur någon. Han är dock den ende politiker jag känt sånt hat mot. Ingen annan. Varken nu eller tidigare. Och då har jag varit moderat...)
Senast redigerad av MrStreamer 2015-10-25 kl. 16:28.
Citera
2015-10-25, 16:33
Medlem
Undrar om det inte är senaste tiden bränder som fått Stefan att brutalt vakna upp. Hans tvära kast kan inte annat än betecknas som ett paradigmskifte.
Citera
2015-10-25, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det skulle aldrig ha gått såhär långt om det inte vore för SD. SD-spöket har gjort att de har dragit det sålångt bara för att distansera sig ifrån sd. Men det finns tydligen smärtgränser för dem.

Men innan alla sdare tror sig vara mer intelligenta än dessa 5 åringar till politiker, och börja snacka om hjärntvätteri, så ska ni inse att eran poltik är lika intolerant som pkismen och enda anledningar till att ni klagar är för att det har varit ni som har varit drabbade, annars skulle ni aldrig ha klagat. Dessotm att stå på den populistiska sidan är knappast ett tecken på att man tänker mer självständigt än om man står på den pk-sidan.

Det där upplever jag om orättvist på flera sätt.
Jag tänker MER på barn, barnbarn och kommande generationer. Jag har förmånen att ha bekanta som är ungdomar och jag lider när dessa tex berättar om hur "kaos-araber" närmast fullständigt förstör alla möjligheter för lärarna att bedriva en undervisning värd namnet i skolan. Hur de skapar oro och bidrar till en klassrumsmiljö som om det hade varit en arbetsplats skulle fått skyddsombudet att stänga den igår.
Och mkt mkt annat.
Så nej, jag är inte SD-sympatisör (bara) för att det drabbar mig själv. Jag drabbas knappast alls faktiskt. I varje fall inte än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in