Citat:
Ursprungligen postat av
Storus Pittus
Jag är rädd att upplopp kan komma mycket snart. Ett spartanskt flyktingläger där man slängt in ett par hundra arga unga män som är skitförbannade för att de inte fått lyx, överflöd och villiga blondiner som man utlovats är en explosiv miljö. Lägg till några dussin krigsskadade och psykiskt instabila riktiga flyktingar till mixen och frågan är inte om utan när det blir kravaller. Polisen har ingen chans att isolera ett upplopp till förläggningen om mobben vill dra vidare till närmsta tätort. När nyheten om en sådan händelse når andra läger kommer det att blossa upp på fler ställen.
Har polisen och Försvarsmakten gjort krigsspel om sådana scenarion och briefat statsministern om de nedslående resultaten? Är det därför han plötsligt vänt och börjat använda sd-retorik? En mänsklig förklaring till att någon tvärt ändrar uppfattning är helt enkelt att man blivit skiträdd.
/SP
Ja det kan man ju hoppas på, att Stefan har insett allvaret och blivit rädd. Men tyvärr tror jag inte att någon i den styrande 7-klövern har blivit varse verkligheten och blivit rädd ännu. Om så hade varit fallet skulle FÖ handlat om verkliga effektiva åtgärder och inte bara ett jaså som det blev.
Det kommer att bli upplopp som startas av unga muslimska män i asylförläggningar. Det kan vi vara helt säkra på. Vi behöver bara se på hur förhållandena är i de länder som merparten av migranterna kommer ifrån: Afghanistan, Syrien, Irak, Somalia. Där är det våldsdåd vareviga dag. Självmordsbombare. Tunnbomber mot civilbefolkningen. Bilbomber. Halshuggningar. Ja det är en avskyvärd verklighet. Tänk också på att det inte är
länderna i sig som är orsaken, det är
folket som bor i dessa länder som skapar krig och kaos. Om vi tar hit just dessa människor bör vi förvänta oss att de uppvisar samma våldsamma beteende här i vårt land!
Jag hoppas att det blir upplopp snart. Hellre förr än senare, oundvikligt är det iallafall. Om det händer förr snarare än senare, kan kanske 7-klövern bli varse verkligheten lite tidigare och sätta stopp på den vansinniga destruktiva massinvandringen.