Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Scenariot är ju att de som kommer, om låt säga ett par veckor, upptäcker att de inte tas emot för att få mat och husrum. 7klövern kommer inte att stänga gränserna men man får ta sig hit på egen risk. Det är där vi snart landar.
Kanske vi är på väg till att det blir som när Amerika tog emot alla Europaflyktingar slutet av 1800-talet - början 1900. En ö där de registrerades m.m. och sedan var så god och sköt dig själv.
Inget daltande med kost och logi och försörjning. Detta skapade tvång till initiativ för sin fortsatta levnad. Amerika utvecklades. Jag vet inte om Amerika hade ekonomiska utlägg. I så fall som lån, antar jag.
De som flyr hit är företagsamma och klyftiga i att kunna ljuga och dupera naiva svenskar. Låt dem köpa sin mat själv och ordna uppehälle. Värnamo campingägare tog upp problemet med att ordna matservering och annan personal. Jäkla trams.
Faktiskt tror jag att den verklige flyktingen skulle vara nöjd att fått komma hit och sköta sig själv.
Hade han vetat dessa förutsättningar hade han inte satsat alla pengar på smugglarna.
Jag såg förskräckliga bilder på tv4-nyheterna i dag från Grekön (tappat namnet) de kommer till. Regnet öste ner, barnen skakade av köld. Regnvatten uppblandat med lera forsade längs marken. På fötterna hade de små plastslippers..
Nog skulle smugglarna som gjort reklam för Europa hängas i hela mellan-benen-paketet. Tills både det och han ruttnade!!
Och här blir flyktingarna skjutsade till ställen de inte vill till att bo på, och SD kallas facister för att de vill sända alla resurser till närområden. Dessa huttrande blöta flyktingar i Grekland ångrade säkert sin flykt.