Citat:
Ursprungligen postat av
Lekatt
Märkligt!
Om detta ägt rum var det en röst-konfrontation eftersom pappan till LH hört en röst utöver Lisas när han fick uppringningen och ingen svarade utom de röster han hörde i bakgrunden.
Fast dörren öppnades aldrig till cellen. Citerar från FUP:
NB: Och sen när jag redan var så att säga gripen och befann sig i Skövdes arresten, han kom intill min cell, jag såg honom, och då så att säga dom andra dörrarna var öppna och då finns en liten ruta i den, och då kom han fram du vet, tittade på mig och sen skakade på huvudet
FL: Eh, Lisas pappa?
NB: Ja
FL: Så han har varit i arresten här i Skövde?
NB: Ja, ja
FL: Och tittat in i din cell?
NB: Ja, ja jag låg, dörrarna är framför mig
FL: Mmm, hur mycket såg du av Lisas pappa?
NB: Du menar på arresten?
FL: Ja
NB: Ja, eh han kom fram till dörrarna och tittade in, skakade på huvudet, då reste jag på mig och tänkte nu kommer dom öppna dörrarna, och då gick han iväg
FL: Mmm, öppnade de dörrarna då?
NB: Nej
FL: Så det var via det här titthålet du såg?
FL: Och det var här i Skövde, för nu vet jag inte om du var införd till Lidköping först eller?
NB: Ja men i Lidköping jag var bara några få timmar, direkt (ohörbart) Skövde
FL: Var du insatt i arrest i Lidköping?
NB: Jag har vart där men det var bara några timmar
FL: Men, men och det var inte där som Lisas pappa var?
NB: Nej, nej, Skövde, verkligen Skövde
FL: Det var i Skövde
NB: Det var andra eller tredje dan när jag var gripen
FL: Okej, så andra eller tredje dagen du satt gripen så var Lisas pappa nere?
FL: Okej, eh och hur säker är du på att det var Lisas pappa?
NB: Jo men jag känner igen honom från ansikte, jag har ju träffat honom på måndag
FL: Mmm, men hur stor del av ansiktet såg du (ohörbart...)?
NB: Jag men rutan är ju så här stor
FL: Mmm
NB: Jag såg ju hela
FL: Du såg hela överkroppen...
NB: Jag såg, och han hade en ljus, ljus eh tröja, för att personalen (ohörbart) mörkklädda
FL: Mmm, nej jag tycker bara det är ytterst märkligt eh, att han har varit där, det är därför jag frågar dig noggrant, han har inget där och göra
NB: Och det var så att säga efter våra sista förhör du vet när man funderade du vet, då tänkte jag på att det är väldigt konstigt det med
FL: Mmm, eh kan du närmare säga vilken dag eller ungefär vilken tid det här skulle ha varit?
NB: Ja men klockslag du vet, det är ingen aning du, jag hade ingen klocka eller någonting, tillexempel om jag greps den tolfte, det kunde vara fjortonde, femtonde
FL: Det var, hade de hållit förhör med dig innan?
NB: Ja, det har dom
FL: Flera stycken?
NB: Ja, jag kan inte svara på det
FL: Mmm, mmm, och det var ju uppenbart innan du häktades för då flyttades du, du till Mariestad?
FL: Vet du om det var samma dag som du häktades?
NB: Jag tror förmodligen dagen innan
FL: Hur uppfattade du det att han var där och tittade på dig?
NB: Ja i början jag tänkte inget, (ohörbart) man befann sig i sån stress, sen när man börjar tänka så att säga
FL: Hur tänker du idag?
NB: Jag vet inte ens vad ska jag tänka
FL: Men något tänker du ju kring det?
NB: Ja men då berättade jag för advokaten
NB: Och det var hon som sa att det var väldigt konstigt
NB: Att det, man får inte göra så här
FL: Nej, jag delar den uppfattningen fullständigt, och det här ingenting som jag har känt till tidigare
Mmm, mmm, ja, eh vi får undersöka det här vidare givetvis, jag var inte i tjänst vid den här tidpunkten, själv var jag på en utlandsresa och kom tillbaka på tisdagen, efter att du hade eh häktats, så jag har ingen aning om och som du förstår så kan jag inte veta någonting om detta, men vi ska kolla vad som finns antecknat, var det något mer kring det som han har berättat för dig Inger eller något som du känner att du inte har fått (ohörbart) den delen?
NB: Nej nu vet jag inte mer