2015-10-25, 14:06
Medlem
http://i.imgur.com/Xr4KA6F.jpg
Lite slarvigt utfört, men är lite stressad
Mer kan uppenbara sig under dagen.
2015-10-25, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är rent allmänt mycket vanligt att alternativteoretiker kraftigt överdriver andelen personer som delar deras tvivel på att polisen har rätt gärningsman. Hade man trott alternativteoretikerna i arbogatråden hade en stor majoritet av Sveriges befolkning trott att någon annan än Christine Schürrer var skyldig till dåden. Fast i det här fallet får jag mest vibbar av ren desinformation för att få igång trådens alternativteoretiker.

Exakt, var just vibbar av ren desinformation jag kände i morse när "senaste nytt om byskvallret" presenterades. Dock så går alternativteoretikerna igång på detta direkt - man sväljer bytet med hull och hår.
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Du vill inte se hur en hängd person ser ut fem dagar efteråt, så enkelt är det. Därför sekretessbelagt. Om du vill se lik i uppruttnelse så sök dig till medicin högskolan, men ha med dig parfym eller andra starka dofter för det är en hemsk upplevelse.
Som jag skrev på förra sidan:

Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Nja, bilderna tycker jag av just respekt till familj och närstående fortfarande vara sekretessbelagda, men en utförlig obduktionsrapport vore att föredra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Något jag inte kan sluta tänka på är när NB berättar att SH (LH pappa) var utanför NB cell tre dagar efter gripandet. Att han skakade på huvudet när han såg NB. Att NB tyckte att det var konstigt/obehagligt. Det står ingenstans att dessa uppgifter har bekräftats? Hur hade ens SH kunnat komma ner till cellen? Är det något NB har fått för sig eller stämmer detta mån tro?

Märkligt!

Om detta ägt rum var det en röst-konfrontation eftersom pappan till LH hört en röst utöver Lisas när han fick uppringningen och ingen svarade utom de röster han hörde i bakgrunden.
2015-10-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Med allt som framkommit sedan FUP:en offentliggjordes kan jag inte annat än tänka på detta med "ställt bortom allt rimligt tvivel".

Är det någon kan framföra rimliga tvivel till NB:s skuld? Vad grundas i så fall dessa tvivel på? Är det endast tidslinjen? Avsaknaden av teknisk bevisning från bilen?

Det skulle vara intressant att få en sammanställning över vad som pekar för och vad som pekar mot NB som gärningsman, eller ensam gärningsman om man så vill.
Det finns ingenting som pekar på annat än att NB är minst delaktig, alltså det finns ingenting som pekar på att det skulle vara en ensam gärningsman utan NBs medverkan.
2015-10-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hoppas nu att godsägaren framgent anställer hederliga svenska hantverkare så att bygden slipper fler tråkigheter pga. hans snålhet att betala skötsam svensk arbetskraft.
Man kan nästan påstå att godsägare AJ har gjort sig skyldig till medhjälp till mord och sannolikt också mängder med stölder och inbrott i bygden. Kanske lite hårt, men så är det ju något hårddraget
En hederlig kandidat från trakten som Arne kan anställa istället för NB.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21276004.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Märkligt!

Om detta ägt rum var det en röst-konfrontation eftersom pappan till LH hört en röst utöver Lisas när han fick uppringningen och ingen svarade utom de röster han hörde i bakgrunden.

Fast dörren öppnades aldrig till cellen. Citerar från FUP:

NB: Och sen när jag redan var så att säga gripen och befann sig i Skövdes arresten, han kom intill min cell, jag såg honom, och då så att säga dom andra dörrarna var öppna och då finns en liten ruta i den, och då kom han fram du vet, tittade på mig och sen skakade på huvudet

FL: Eh, Lisas pappa?

NB: Ja

FL: Så han har varit i arresten här i Skövde?

NB: Ja, ja

FL: Och tittat in i din cell?

NB: Ja, ja jag låg, dörrarna är framför mig

FL: Mmm, hur mycket såg du av Lisas pappa?

NB: Du menar på arresten?

FL: Ja

NB: Ja, eh han kom fram till dörrarna och tittade in, skakade på huvudet, då reste jag på mig och tänkte nu kommer dom öppna dörrarna, och då gick han iväg

FL: Mmm, öppnade de dörrarna då?

NB: Nej

FL: Så det var via det här titthålet du såg?

FL: Och det var här i Skövde, för nu vet jag inte om du var införd till Lidköping först eller?

NB: Ja men i Lidköping jag var bara några få timmar, direkt (ohörbart) Skövde

FL: Var du insatt i arrest i Lidköping?

NB: Jag har vart där men det var bara några timmar

FL: Men, men och det var inte där som Lisas pappa var?

NB: Nej, nej, Skövde, verkligen Skövde

FL: Det var i Skövde

NB: Det var andra eller tredje dan när jag var gripen

FL: Okej, så andra eller tredje dagen du satt gripen så var Lisas pappa nere?

FL: Okej, eh och hur säker är du på att det var Lisas pappa?

NB: Jo men jag känner igen honom från ansikte, jag har ju träffat honom på måndag

FL: Mmm, men hur stor del av ansiktet såg du (ohörbart...)?

NB: Jag men rutan är ju så här stor

FL: Mmm

NB: Jag såg ju hela

FL: Du såg hela överkroppen...

NB: Jag såg, och han hade en ljus, ljus eh tröja, för att personalen (ohörbart) mörkklädda

FL: Mmm, nej jag tycker bara det är ytterst märkligt eh, att han har varit där, det är därför jag frågar dig noggrant, han har inget där och göra

NB: Och det var så att säga efter våra sista förhör du vet när man funderade du vet, då tänkte jag på att det är väldigt konstigt det med

FL: Mmm, eh kan du närmare säga vilken dag eller ungefär vilken tid det här skulle ha varit?

NB: Ja men klockslag du vet, det är ingen aning du, jag hade ingen klocka eller någonting, tillexempel om jag greps den tolfte, det kunde vara fjortonde, femtonde

FL: Det var, hade de hållit förhör med dig innan?

NB: Ja, det har dom

FL: Flera stycken?

NB: Ja, jag kan inte svara på det

FL: Mmm, mmm, och det var ju uppenbart innan du häktades för då flyttades du, du till Mariestad?

FL: Vet du om det var samma dag som du häktades?

NB: Jag tror förmodligen dagen innan

FL: Hur uppfattade du det att han var där och tittade på dig?

NB: Ja i början jag tänkte inget, (ohörbart) man befann sig i sån stress, sen när man börjar tänka så att säga

FL: Hur tänker du idag?

NB: Jag vet inte ens vad ska jag tänka

FL: Men något tänker du ju kring det?

NB: Ja men då berättade jag för advokaten

NB: Och det var hon som sa att det var väldigt konstigt

NB: Att det, man får inte göra så här

FL: Nej, jag delar den uppfattningen fullständigt, och det här ingenting som jag har känt till tidigare
Mmm, mmm, ja, eh vi får undersöka det här vidare givetvis, jag var inte i tjänst vid den här tidpunkten, själv var jag på en utlandsresa och kom tillbaka på tisdagen, efter att du hade eh häktats, så jag har ingen aning om och som du förstår så kan jag inte veta någonting om detta, men vi ska kolla vad som finns antecknat, var det något mer kring det som han har berättat för dig Inger eller något som du känner att du inte har fått (ohörbart) den delen?

NB: Nej nu vet jag inte mer
Medlem
Ove berättade att hans dotter Julia arbetade på Café Kloster i Blomberg. Han skjutsade henne
till arbetet den 6 juni 2015 vid 11.30-11.40. Då de kört upp på vägen från sin fastighet kom
ett fordon på vägen från Gössätershållet mot deras bostad. Fordonet stannade utmed
vägkanten i närheten av deras bostad. Föraren i fordonet böjde sig ner då de kom i jämnhöjd
med honom. Båda Ove och Julia reagerade på beteendet.
Ove skrev upp fordonets registreringsnummer som var TNL 212, Volkswagen Caravelle.
Ove och Julia åkte till hennes arbete och han lämnade henne där 11.55- 12.00. Då Ove åkte
mot hemmet mötte han samma bil mellan Västerplana och Husabyi höjd med p-platsen till en
vandringsled. Ove hade inte sett bilen efter detta. Han kände inte igen bilen sedan tidigare.

L*** P*****

http://www.metro.se/nyheter/mordade-tva-svenskar-nu-vill-han-ha-resning/EVHlbA!OIaTUhMisVM/

1990 dömdes Tamihere till livstids fängelse för morden. Enligt anklagelserna ska Urban ha slagits ihjäl med ett trästycke efter att ha varit bunden vid ett träd och utnyttjats sexuellt, skriver Expressen. Heidi ska ha våldtagits under några dagar innan hon ströps till döds.

http://www.expressen.se/nyheter/svenskmordaren-kan-haft-medhjalpare/
2015-10-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Något jag inte kan sluta tänka på är när NB berättar att SH (LH pappa) var utanför NB cell tre dagar efter gripandet. Att han skakade på huvudet när han såg NB. Att NB tyckte att det var konstigt/obehagligt. Det står ingenstans att dessa uppgifter har bekräftats? Hur hade ens SH kunnat komma ner till cellen? Är det något NB har fått för sig eller stämmer detta mån tro?

Ska LH:s pappa ha varit utanför NB:s cell? Låter märkligt. Kan det verkligen stämma?
2015-10-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ska LH:s pappa ha varit utanför NB:s cell? Låter märkligt. Kan det verkligen stämma?

Det hävdar NB i förhör. Har citerat från FUP, finns på förgående sida. Väldigt märkligt!
2015-10-25, 14:22
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Förstår att baltsvinet är livrädd för SH.

I den bästa av världar hade ju SH fått fria händer med baltsvinet.
2015-10-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Vilket ansvar har egentligen godsägaren / arbetsgivaren för gästarbetares mentala och fysiska hälsa. Vi har mängder av lagar och förordningar att hålla oss till när vi anställer folk i Sverige. Arbetstid, övertid, vila mellan arbetspassen, avtalsenliga löner, arbetsmiljö mm. Bröderna arbetade 6 dagar i ve, de använder köksknivar som arbetsredskap och verkar ha gått där som några slags drängar på gården. Jag hoppas skatteverket granskar deras arbetsgivare noggrant. Skatter, sociala avgifter, förmånsbeskattning bil och bostad, traktamenten och bil/milersättning även om de beskattas i sina hemländer har godsägaren ett ansvar att kontrollera f-skattsedlar mm.

Självklart kan han inte stå till svars för att MG mördat Lisa men han är skyldig ett helt samhälle en förklaring hur han har kunnat nära en galning under så lång tid utan att ha märkt av någon psykisk ohälsa. Han är ju trots allt ändå hans arbetsgivare om jag inte tar fel.
Välkommen till det nya Sverige som svensken måste integreras i enl. Mona Sahlin. Arbetstidsregler är förhandlingsbara, någon minimilön finns inte AJ ka betala litauerna en krona i månaden om han hade kunnat, det är fullt lagligt.
Svensken och utlandet bibringas en propaganda bild av det här landet som överdriver det sk välfärdslandet kraftigt.

Som den yngre brodern berättar i början av förhören. Han har fru och en nioårig sån i Litauen, han har varit och jobbat i Sverige de senaste nio åren. Innan han började hos AJ arbetade han för en Litauisk firma som hade verksamhet i Sverige, då kunde han åka hem tre ggr om året och träffa fru och barn. Hos AJ är villkoret att de bara åker hem en gång om året. Förra året träffade han sin fru och son en tid på ”semestern”, oklart hur länge den är. Liknande för NB och IB som har varsitt barn från tidigare äktenskap.
Vad det för ett liv? Som den yngre brodern, de senaste nio åren har han bara träffat fru och sin son vid tillfälliga besök i hemlandet. För sonen är förstås fadern bara en främling som jobbar i utlandet.
Här lever de isolerat, kan inte språket, och den yngre brodern har t.o.m. svårt att förstå vad IB säger då hon är ryska och hennes litauiska är svårbegriplig, när NB och IB pratar med varann är det på någon rysklitauisk rotvälska.
Av den förre litauiske arbetsgivaren fick de iofs åka hem oftare men ändå grovt utnyttjade. De fick också tillsägelse att ligga lågt på fritiden och inte väcka uppmärksamhet hos svenskarna.

Så illa som i Saudiarabien är det förstås inte men nog tusan är det villkor som mer liknar vad som var här för 100 år sen. EU arbetar febrilt för att det helst ska bli så i hela EU, påhejade av sådana som den efterblivne Löfven och i praktiken också av sådana som den överfete SSU broilern de gjort till LO-ordförande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in