2015-10-25, 13:19
Medlem
OldMKenseys avatar
Var klädskåpet öppet när man hittade kroppen (med kläder över) eller har man öppnat och letat?
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag kan väl för xxx inte begripa nåt som är fel. Läs själv och jämför väggarna - rum du talar om är BLÅTT KAKEL precis som där röret är. Spermaväggar är helvita m toadörren bakom.
Då har du missat vad jag skriver och inte heller läst de aktuella sidorna i FUP:en.

NB säger att det kan finnas spermafläckar just i rummet där man kan se röret, och det gör han innan han fått mordplatsen utpekad för sig.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Haha, jo, men det jag funderar kring psyke o personlighetsprofil är ju dels utifrån Modus Operandi och hur IB och AB framställer honom. Men håller med dig!
Vore sjukt intressant att få reda på mer om England och om tidigare förhållanden. Kanske något för Aro o den där amerikanaren att gräva fram Kan bara föreställa mig att detta är ett mönster som eskalerat sedan många år tillbaka och kan ha legat o vilat också under långa tidsperioder, år.
Ja, och dottern han inte ens vet vart hon bor. I england åkte han ju fast och tog nån annans id/fingeravtryck för han körde full i oförsäkrad bil eller hur det nu var. Supersöt är han nog inte och det kom inte fram spontant utan via slagning europol.
2015-10-25, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Då har du missat något.

NB säger att det kan finnas spermafläckar just i rummet där man kan se röret, och det gör han innan han fått mordplatsen utpekad för sig.
Du gav mig sida till karta och sen rum.
2015-10-25, 13:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Ja men nån borde väl ha den på datorn förhelvete?
Sluta lägg två hundra oneliners - jag har gett dig länkar som inte duger. Lev med det.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag bor och verkar på kullen men känner inte igen snacket i bygden du beskriver, där av mitt inlägg.
Det är rent allmänt mycket vanligt att alternativteoretiker kraftigt överdriver andelen personer som delar deras tvivel på att polisen har rätt gärningsman. Hade man trott alternativteoretikerna i arbogatråden hade en stor majoritet av Sveriges befolkning trott att någon annan än Christine Schürrer var skyldig till dåden. Fast i det här fallet får jag mest vibbar av ren desinformation för att få igång trådens alternativteoretiker.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du gav mig sida till karta och sen rum.
Allt finns i mina inlägg, och i FUP:en.

Du hade all info redan här:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-25 kl. 13:25.
2015-10-25, 13:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Larmet gick då Lisas pappa flyttade på mopeden. Så larmet kan inte varit på då Lisa satte nycken i mopeden...inte heller kan hon blivit överfallen vid mopeden efter larmet var påslaget.

Om han enligt henne inte kände honom varför har hon gått ifrån mopeden? speciellt om alla tjejerna tyckte att dessa arbetare var läskiga. Att då ensam gå till denna person?

Men hur fan läser du och andra FUP? Läs igen, läs rätt!
2015-10-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Äh! det är vel inte så svårt, det är vel bara att fiffla till sig något IB plagg och så bara gnida lite på det förmål man vil att IBs DNA ska hamna på.

Och vem vet kanske IB hade gömt någon tillhörighet hos The Jönssons då hon tillbringade förmiddagen den 7 Juni med att hjälpa AJs fru med att förbereda kvällens familje middag på godset.

Varenda kotte som läst FUP måste ju ha tänkt hmmmmmm.... hur kan det komma sig att det ställs SÅ himla många frågor till & om AJs son GJ?

Tänka tänka tänka
Varför denna brådska med The Jönssons? Snart har advokatskan plöjt igenom slasken och har svaren på alla frågor. Då kommer hon enligt ett tidigare löfte att inte bara berätta sanningen utan "den verkliga sanningen". Få se om vi som tror på NBs delaktighet/skuld får ta på oss foliehattarna eller inte? Hoppas att jag, som tror på NBs skuld, klär i så fall mig i foliehatten.
2015-10-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen det är ju jätte intressant tycker jag att samma type/färg bil bevittnas af två helt oberoende vittnen, och där den ena observationen är gjord på präcis den ställe och den tidpunkt man förmodar att Lisa har rövats bort.

Bilen ägs av
http://biluppgifter.se/fordon/tnl212

"Fordonet ägs av en 54 årig man från Åtorp, han har ägt fordonet i fem år och tre månader. Vi uppskattar den årliga körsträckan till 2 105 mil."

Ena vittnet sagde att mannen som körde bilen hade långt, mörkbrunt hår och skägg.

Någon som känner till någon med koppling till Åtorp ???

Så polisen har aldrig gjort någon teknisk undersökning av detta fordon?
2015-10-25, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Varför denna brådska med The Jönssons? Snart har advokatskan plöjt igenom slasken och har svaren på alla frågor. Då kommer hon enligt ett tidigare löfte att inte bara berätta sanningen utan "den verkliga sanningen". Få se om vi som tror på NBs delaktighet/skuld får ta på oss foliehattarna eller inte? Hoppas att jag, som tror på NBs skuld, klär i så fall mig i foliehatten.

Ja, att NB är GM är väl ingen som tvivlar på. Det var i princip klart i slutet av juni. Åklagaren har suttit med en kortlek och hela tiden portionerat ut sina kort. I fredags presenterade han hela kortleken.
2015-10-25, 13:28
Medlem
Vilket ansvar har egentligen godsägaren / arbetsgivaren för gästarbetares mentala och fysiska hälsa. Vi har mängder av lagar och förordningar att hålla oss till när vi anställer folk i Sverige. Arbetstid, övertid, vila mellan arbetspassen, avtalsenliga löner, arbetsmiljö mm. Bröderna arbetade 6 dagar i ve, de använder köksknivar som arbetsredskap och verkar ha gått där som några slags drängar på gården. Jag hoppas skatteverket granskar deras arbetsgivare noggrant. Skatter, sociala avgifter, förmånsbeskattning bil och bostad, traktamenten och bil/milersättning även om de beskattas i sina hemländer har godsägaren ett ansvar att kontrollera f-skattsedlar mm.

Självklart kan han inte stå till svars för att MG mördat Lisa men han är skyldig ett helt samhälle en förklaring hur han har kunnat nära en galning under så lång tid utan att ha märkt av någon psykisk ohälsa. Han är ju trots allt ändå hans arbetsgivare om jag inte tar fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in