2015-10-25, 13:55
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är inte Lisa's x-pojkvän det handlar om, denna ca 25 årige mannan som Lisa har sagt var hennes pojkvän beskrivs av stort sett alla som jobbade på cafeet den 7 Juni och har varit i förhör.

Här en beskrivning av honnom:

FUP sidan 119
Förhör med Andersson Romlycke, Rebecka; 2015-06-09
Det var ett ungt par. Killen är ganska lång och har en tofs bak i håret. Han är mörkhårig.
Tjejen är ganska kort och är ljushårig. De är båda ca 20-25 år. De brukar ofta vara och ficka
på Caféet. Det var Rebecca som tagit upp beställningen och betalningen från killen och tjejen.
De beställde en ängasoppa och en vårsoppa. Sedan visade det sig att ängasoppan var slut. Det
var sedan Lisa som gick ut och pratade med paret

FUP sidan 130
Förhör med Carrasco Quiroz, Maria Teresa
Lisa jobbade i kassan och kom med en beställning på två Ängasoppor. Eftersom de var slut
gick hon ut till gästerna och de beställde istället två Vårsoppor. Maria hade frågat hur
gästerna tog detta att soppan var slut och då hade Lisa sagt att det inte var någon fara
eftersom kunden var hennes pojkvän.

Finns det något förhör med dessa två kunder?
Jag har inte sett något i fupen
2015-10-25, 13:55
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Jag undrar samma sak bilderna skulle även vara önskvärda!

Nja, bilderna tycker jag av just respekt till familj och närstående fortfarande vara sekretessbelagda, men en utförlig obduktionsrapport vore att föredra.
2015-10-25, 13:57
Medlem
Wildsomes avatar
Kan man hitta FUPen någonstans? Länkarna i första inlägget är trasiga, eventuellt bortplockade.
2015-10-25, 13:57
Medlem
Citat:
Men det var ju fel enligt dig att ladda upp FUP igen?
Har du knarkat eller vad är det frågan om?

Men till topic.
Ju mer jag läser FUP desto mer frågetecken tycker jag mig se.
Personligen tror jag det här kan bli svårt.
Det är sannolikt att GM blir fälld i Tingsrätten MEN friad i hovrätten!

Skojar du med mig? Han kommer bli så dömd det bara går, läs FUPn och kolla DNA säkrade spår dom har på honom.
Han är köörd som de smuts han e
2015-10-25, 13:58
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ja men nån borde väl ha den på datorn förhelvete?
Det är till att vara gnällig och krävande, svära över att behöva göra något själv. Några har gjort sig besvär att göra FUP tillgänglig bara några timmar efter att den släpptes.

https://minfil.org/v5fakfb2b7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_86.zip]

Den här länken fungerar alldeles utmärkt. Du får en Zip-mapp som du måste packa upp och som innehåller alla tre filerna som TR har levererat på en CD skiva.

På den här sidan: http://www.homokozo.se/lh-fup.php är FUP uppdelad i mindre filer och kan öppnas direkt i webbläsaren. Det tar en stund att öppna dem eftersom del-filerna är fortfarande stora. Vet inte om det funkar i smartphones och paddor. Någon som har testat?
2015-10-25, 13:59
Medlem
Wildsomes avatar
Jag tror förövrigt inte det vore till NBs fördel att bli frisläppt, det här har blivit för stort. Om inte pappan tar itu med honom, vilket jag hoppas och tror att han skulle göra, så kommer någon annan göra det.
Medlem
Något jag inte kan sluta tänka på är när NB berättar att SH (LH pappa) var utanför NB cell tre dagar efter gripandet. Att han skakade på huvudet när han såg NB. Att NB tyckte att det var konstigt/obehagligt. Det står ingenstans att dessa uppgifter har bekräftats? Hur hade ens SH kunnat komma ner till cellen? Är det något NB har fått för sig eller stämmer detta mån tro?
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Liten översikt på mjölk/slaktdelen, med lite snabba anteckningar av mig.
http://i.imgur.com/B0HBBd4.png

Tillägger att de mesta man hittat sperma på har funnits i den gula delen.
Även om det finns info om att det finns i andra delar också.

edit: fel
det finns ingen genomgång mellan dessa två delar...man måste ut och in igen.
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det är till att vara gnällig och krävande, svära över att behöva göra något själv. Några har gjort sig besvär att göra FUP tillgänglig bara några timmar efter att den släpptes.

https://minfil.org/v5fakfb2b7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_86.zip]

Den här länken fungerar alldeles utmärkt. Du får en Zip-mapp som du måste packa upp och som innehåller alla tre filerna som TR har levererat på en CD skiva.

På den här sidan: http://www.homokozo.se/lh-fup.php är FUP uppdelad i mindre filer och kan öppnas direkt i webbläsaren. Det tar en stund att öppna dem eftersom del-filerna är fortfarande stora. Vet inte om det funkar i smartphones och paddor. Någon som har testat?

Jodå, fungerar utmäkt på ipad
2015-10-25, 14:02
Medlem
Citat:
Men det var ju fel enligt dig att ladda upp FUP igen?
Har du knarkat eller vad är det frågan om?

Men till topic.
Ju mer jag läser FUP desto mer frågetecken tycker jag mig se.
Personligen tror jag det här kan bli svårt.
Det är sannolikt att GM blir fälld i Tingsrätten MEN friad i hovrätten!

Med allt som framkommit sedan FUP:en offentliggjordes kan jag inte annat än tänka på detta med "ställt bortom allt rimligt tvivel".

Är det någon som kan framföra rimliga tvivel till NB:s skuld? Vad grundas i så fall dessa tvivel på? Är det endast tidslinjen? Avsaknaden av teknisk bevisning från bilen?

Det skulle vara intressant att få en sammanställning över vad som pekar för och vad som pekar mot NB som gärningsman, eller ensam gärningsman om man så vill.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2015-10-25 kl. 14:31.
2015-10-25, 14:03
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Kanske offtopic, men måste ändå fråga, vilka är det som har tillgång till den sekretessbelagda 2:a bilagan? Är de hela poliskåren eller endast en begränsad skara människor som arbetar med just detta fallet?

Du vill inte se hur en hängd person ser ut fem dagar efteråt, så enkelt är det. Därför sekretessbelagt. Om du vill se lik i uppruttnelse så sök dig till medicin högskolan, men ha med dig parfym eller andra starka dofter för det är en hemsk upplevelse.
2015-10-25, 14:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Aftonbladet: Nyhetspodd: Mordet på Lisa Holm
Citat:
Lisa Holm, 17, stänger kafeet där hon jobbar vid 18.00 tillsammans med tre kollegor. Lisa blir kvar sist. Hon sms:ar sin pappa vid 18.23 och säger att hon strax ska sätta sig på mopeden och åka den cirka 50 minuter långa vägen hem till Skövde. Men hon kommer aldrig hem.
Längd 45 min

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in