2015-10-25, 13:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Så slaktrummet är helt fritt från besudlingar?
På toa i tvättfat på en lampa - kolla efter toaletten på karta. Sen på väggen finns hans sperma.
2015-10-25, 13:43
Medlem
Kan göra en lite mer ingående sammanställning på planlösningen, om det skulle vara av intresse.
2015-10-25, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan göra en lite mer ingående sammanställning på planlösningen, om det skulle vara av intresse.
Vore super - det var skitbra upplagd m text till.
Kan ju läggas sen i trådstart ihop m nya FUP länken.
2015-10-25, 13:47
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Angående det så kallade Hans och Greta spåret från mordplatsen och bort mot gården med skjulet där LH senare hittades så har jag en teori.

Jag antar att LH fraktades bort från mordplatsen med lastaren med skopa.När LH slängts upp på skopan har dessa föremålen kanske ramlat ut från hennes ficka och legat löst på skopan.

När den uppjagade GM sedan kört lastaren i hög hastighet på guppiga småvägar bort till gården med skjulet har dessa föremålen kastats ut från skopan.

Tidsschemat är redan tajt som det är, skulle han använt lastaren så skulle ha ej hunnit.
Det finns vittnesmål som pekar ut honom vid rätt tid påväg till martorp och med rutan nere.
2015-10-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Vore jäkligt bra med hela totala byggnaden med lad delen mm. Lite svårt av bilderna att få en helt klar uppfattning av helheten.
2015-10-25, 13:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
All teknisk bevisning pekar inte på mgm. Det är hans frus dna i LH:s trosor. Hur ska man tolka den tekniska bevisningen överhuvudtaget med denna kunskap?

Fel av mig...det mesta verkar peka mot honom. Det du frågar kan man undra. Finns det någon som helst förklaring till det (bortsett teorier om fipplande på frun med arbetshandskar på sig) Egentligen det enda tänkbara förklaring är att hon på något sätt varit iblandad. kanske inte direkt vid brottet men i någon mån efteråt...sen var det ju detta med våldsporren i hennes telefon, om det nu stämmer. Jag har inte hunnit så långt.
2015-10-25, 13:49
Medlem
På tal om att runka på väggarna och bajsa på golvet- är detta unikt för sådana här svartarbetare ifrån Litauen?

Någon ifrån Litauen som kan kommentera om detta är sjukt även i deras hemland?
2015-10-25, 13:50
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Haha, jo, men det jag funderar kring psyke o personlighetsprofil är ju dels utifrån Modus Operandi och hur IB och AB framställer honom. Men håller med dig!

Vore sjukt intressant att få reda på mer om England och om tidigare förhållanden. Kanske något för Aro o den där amerikanaren att gräva fram Kan bara föreställa mig att detta är ett mönster som eskalerat sedan många år tillbaka och kan ha legat o vilat också under långa tidsperioder, år.
Har vi hittat en ny Jack the Ripper? Iaf jag tror inte att det är första gången. Jag vill se fotona på när han möter Lisas pappa i rättegången. Den här sortens personer skall inte få gå lösa.
2015-10-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vore jäkligt bra med hela totala byggnaden med lad delen mm. Lite svårt av bilderna att få en helt klar uppfattning av helheten.

Påbörjat, kommer nog ha bilder som visar var det är i filen, så blir inte så mycket mer text.
Kommer laddas upp under dagen, har lite saker att fixa utöver detta, men jag håller på
2015-10-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det var ju fel enligt dig att ladda upp FUP igen?
Har du knarkat eller vad är det frågan om?

Men till topic.
Ju mer jag läser FUP desto mer frågetecken tycker jag mig se.
Personligen tror jag det här kan bli svårt.
Det är sannolikt att GM blir fälld i Tingsrätten MEN friad i hovrätten!
2015-10-25, 13:51
Medlem
Jeppeboypros avatar
Kanske offtopic, men måste ändå fråga, vilka är det som har tillgång till den sekretessbelagda 2:a bilagan? Är de hela poliskåren eller endast en begränsad skara människor som arbetar med just detta fallet?
2015-10-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Elller så menade Lisa att det var Marias pojkvän som beställt. Är alltså en fråga o oklar syftning - ska det vara "hennes", "min" eller "din" pojkvän Lisa refererade till? Den enda som vet är väl Maria.

Hela den här fupen genomsyras av en fruktansvärt dålig svenska, med omfattande syftningsfel och halvfärdiga meningar, som gör att man måste vara oerhört skicklig på att "läsa mellan raderna" och därtill ofta måste gissa sig till vad den som suttit vid tangentbordet egentligen velat förmedla. Får man verkligen inte lära sig att skriva en korrekt formell svenska på polisutbildningen ( hur fick de ens betyget G i svenska i gymnasiet)? Bedrövligt och farligt för rättsäkkerheten.
Varför skulle polisutbildningen vara bättre på detta än juristutbildningen, det är ofta inte bättre i domar.

Lägg sen till att man kan fråga sig hur bra dessa tolkar är på svenska. Förhöret med den yngre brodern är bedrövlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in