2015-10-25, 10:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
En fråga. Får man ta del av vad som sägs i förhandlingarna i rätten? förutom de sekretessbelagda då förstås.
Det går att beställa ut cd från TR.
2015-10-25, 10:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Ja det leder till att förstå händelseförloppet och förstå GM bättre. Har du problem med att jag vill veta såna här detaljer?
Motivet liksom.
Oh, nej inte alls. Jag skrev frågan tydligt. Hittar du nåt motiv i de varianter du kom med?
Det lär inte bli bättre än gissningar väl?
2015-10-25, 10:39
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är från ena hörnkanten på trosan.
Det troliga är att det förmodligen kommer från NBs penis. Han hade sex med frun på lördagsnatten och han tvättar sig sällan efter det. Uppgiften om sex och avsaknad renlighet efter sex uppger IB själv.

Men visst var det väl så att det bara var fruns DNA? Är det verkligen möjligt att inte hans DNA syns på trosorna om hans penis varit emot?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det började vid mopeden. Lisa var påbyltad och det hindrade hennes rörelsefrihet. Inte lätt att kämpa emot en angripare, med dubbla byxor. Hon kanske redan hade satt på hjälmen och musiken, och hörde inte Litauern komma. Om hon följde med frivilligt för att hjälpa till med något eller under knivhot får vi aldrig veta om inte Litauern börjar erkänna.

Vi skulle behöva en möjlighet för åklagaren att ingå förhandlingar med en brottsling för att lösa brott och fånga in fulare fiskar. Det hade varit bra om vårt rättssystem hade tillåtit en fortsatt häktning på brodern och frun, eftersom de har visat känslor som hade kunnat bearbetas. Det hade varit en bra taktik, om det fanns möjlighet rent rättsligt att låta dem "kämpa" för sin frihet.

Jag tänker ofta på den feta negressen i "48 hours", polischef i Birmingham Alabama som sätter sig ner och ser moderligt på buset och förklarar för dem hur skönt det kommer bli att lätta på trycket och erkänna! Av det vi får se på TV, är att hon alltid får ett erkännande som syr in mördarna på livstid. Hon måste vara den effektivaste förhörsledare på denna planet.

Sådan taktik (släkt) hade stor framgång i förhör när man löste Caroline Stenvalls försvinnande och mord. Man pressade Alden med att bl.a. hota plocka in en släkting vilket fick honom att börja prata om vad som verkligen skett. Dock ljög han om sammanträffandet vid stenbron och varför det blev som det blev. Han kunde inte säga rakt ut att han var på lyset, ansågs sig bli kränkt av CS. Han använde bössan redan där för att tvinga in henne levande i skuffen, sen sköt han henne när hon flydde efter grusvägen, ett ryggskott och avslutade med ett huvudskott. Att han sköt första skottet på en på en redan död CS är bara trams, men han ville förmildra sitt dåd.
Senast redigerad av ToZon 2015-10-25 kl. 10:48.
Bannlyst
Åklagaren sa på presskonferensen i fredags att han och utredarna var säkra på att Lisa blivit hängd i det lilla 90 gradersböjda röret då det saknades damm på ett ställe av röret. I slaktrummet fanns stångar uppe i taket som använts för att hänga upp djurkroppar. Där var ju en liten del av det repet som troligtvis använts av NB uppknuten i en av dessa stångar. Enligt mig verkar det som om NB försökt med två ställen. Att han kanske försökte med det ena stället och sedan, i panik, letade upp ett annat för att hänga Lisa. Det kanske redan framkommit något om detta men inte vad jag märkt isf.
2015-10-25, 10:41
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oh, nej inte alls. Jag skrev frågan tydligt. Hittar du nåt motiv i de varianter du kom med?
Det lär inte bli bättre än gissningar väl?

Nej det har du rätt i. Det blir endast gissningar. Det blir gissningar tills den dagen då GM erkänner och berättar.

Jag satt och läste FUP osv igår, och dessa frågor väcktes. Men jag skall inte ställa såna frågor igen, då det inte är relevant i tråden.
2015-10-25, 10:43
Medlem
Har GW Persson gjort något uttalande efter att FUP släpptes?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det går att beställa ut cd från TR.

Är väl inte helt omöjligt att typ radio skaraborg eller annan station sänder live (text) inte ljud för det är ej tillåtet.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men visst var det väl så att det bara var fruns DNA? Är det verkligen möjligt att inte hans DNA syns på trosorna om hans penis varit emot?
Ser heller inte detta som rimligt - han hade avsatt sitt eget DNA likaväl. Lär ha varit mycket utsöndringar i den brallan från honom.
Därav tror jag personligen han haft kontaminerad handske på sig, tallat på trosan och avsatt IB:s DNA.
Sen tar han av sig handskarna, ägnar sig åt rep och tejp och avsätter eget DNA.
2015-10-25, 10:44
Medlem
HAARPs avatar
Angående det så kallade Hans och Greta spåret från mordplatsen och bort mot gården med skjulet där LH senare hittades så har jag en teori.

Jag antar att LH fraktades bort från mordplatsen med lastaren med skopa.När LH slängts upp på skopan har dessa föremålen kanske ramlat ut från hennes ficka och legat löst på skopan.

När den uppjagade GM sedan kört lastaren i hög hastighet på guppiga småvägar bort till gården med skjulet har dessa föremålen kastats ut från skopan.
2015-10-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Larmet gick då Lisas pappa flyttade på mopeden. Så larmet kan inte varit på då Lisa satte nycken i mopeden...inte heller kan hon blivit överfallen vid mopeden efter larmet var påslaget.

Om han enligt henne inte kände honom varför har hon gått ifrån mopeden? speciellt om alla tjejerna tyckte att dessa arbetare var läskiga. Att då ensam gå till denna person?

Mycket märkligt! Kan mopeden flyttats efter att hon blev mördad? Kan hon ha hunnit en bit från caféet? Det är ju ändå fyra minuter mellan det hon skickade pappan sms och "fickringningen". Jag tror inte hon skickar sms förrän hon sagt hej då till sina kollegor. Hon kanske till och med satt på moppen då. Hon kanske fortfarande höll i mobilen då mördaren kom fram och konfronterade henne.
2015-10-25, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av albinistan
Åklagaren sa på presskonferensen i fredags att han och utredarna var säkra på att Lisa blivit hängd i det lilla 90 gradersböjda röret då det saknades damm på ett ställe av röret. I slaktrummet fanns stångar uppe i taket som använts för att hänga upp djurkroppar. Där var ju en liten del av det repet som troligtvis använts av NB uppknuten i en av dessa stångar. Enligt mig verkar det som om NB försökt med två ställen. Att han kanske försökte med det ena stället och sedan, i panik, letade upp ett annat för att hänga Lisa. Det kanske redan framkommit något om detta men inte vad jag märkt isf.
Det må vara hänt att hon hängt där men varför skulle hon dött där? Vad visar eller bevisar det, han kan ha haft någon stol under så att hon tvingades stå på tå eller dylikt. Vilket skulle förklara det första ... men inte de senare spårens utbredning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in