2015-10-25, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Se där ja! Spännande, då får vi trots allt en chans att själva syna Anton i sömmarna.
Det låter bra att förundersökningen trots allt skall offentliggöras, då slipper mycket av det foliehattande som man ser i den här tråden.
Citera
2015-10-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
liveleak.com
människor dör på brutala sätt varenda dag, sluta läs aftonbladet och lev i någon rasistbubbla där sd försöker mörda dig varenda dag.

Ja det vet jag väl? Men undra hur du hade känt dig om jag hade skrattat när dina föräldrar hade blivit brutalt avrättade.. hmmm..
Citera
2015-10-25, 12:54
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
tyst minut- manifest bla bla bla ja ni kommer verkligen förhindra att psykiskt sjuka människor utför dåd- era jävla småbarn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyst_minut

Citat:
Att delta i tysta minuter är vanligtvis frivilligt

Tuffingen bakom skärmen här har du lite fakta.
Citera
2015-10-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyst_minut

Tuffingen bakom skärmen här har du lite fakta.

Återigen, Anna Lindhs död är inte för mig värd mer än någon annans- obs! Ikea morden var inte med men Stefan Liv och Anna Lindh?
Och ja, nu när det är två invandrare.

När det är kändisar och invandrare gråter ni floder- jag bryr mig inte.

Det har inget med hat, jag bryr mig bara inte. det är allt.
Citera
2015-10-25, 13:00
Medlem
Bisarros avatar
Mest handlar det nog om hur bra en nyhet säljer. Skulle en invandrare begå ett flashigt dåd med pompa och ståt skulle det nog också bli en världsnyhet. Folk är inte så intresserade av att läsa om mördade människor på mörka gator eller misshandlade barn i alkoholisthem osv. Det måste till något extra. Det tragiska är att så många offer och så många brott glöms bort pga att de är för tråkiga att läsa om, och att de "snygga" brotten går till historien och att man glorifierar handlingen - även de som fördömmer den. Att hypa ett sådant brott enormt med tysta minuter osv. är en sorts glorifiering. Eller? Jag är osäker.
Senast redigerad av Bisarro 2015-10-25 kl. 13:02.
Citera
2015-10-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det låter bra att förundersökningen trots allt skall offentliggöras, då slipper mycket av det foliehattande som man ser i den här tråden.
Ja, precis. Och vi lär ju då få en chans att läsa vad som faktiskt stod i avskedsbrevet. Media har målat upp en bild av gärningsmannen som en nazist och Sverigedemokrat, som hatar invandrare. Detta kan förstås stämma, men något säger mig att pressen som vanligt är ute på tunn is och det skulle inte förvåna mig om det visar sig att hans egentliga motivation är någonting helt annat.
Citera
2015-10-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspicio
1. Ja, självklart finns det skillnad mellan begreppen psykisk sjukdom och personlighetstörning, jag har aldrig hävdat något annat. Var det personlighetstörningar du egentligen menade när du skrev psykiska störningar?

2. Om Marianne Kristiansson hävdar vad du skriver, att ett brott av denna art inte kan utföras av en schizofren människa, bör hon omedelbart sätta sig bakom skolbänken igen, eller faktiskt ta sig tid att möta några schizofrena människor.

GM kan absolut ha varit helt frisk och fullt medveten om vad han gjorde. Ingen orkar väl direkt ifågasätta det, då ingen vill vara elak nog att förstöra vänsterråttornas lilla julafton.

Anton KONTRA Volkert van der Graaf

Kan det kan finnas några intressanta likheter mellan Anton, ”den grupp han representerar” och djurrättsaktivisten Volkert van der Graaf?

Två personer med diametralt olika politisk åskådning och motiv.

Volkert van der Graaf var ju en relativt högfungerande man som ändå gjorde denna "tjurrusning".
Ett några år gammalt fall men med många bottnar och kopplingar till Antons agerande och det som sker idag.

Mer personlighetsstörning än neuropsykiatri + depression???

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graaf

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10278034.ab

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn

http://www.d-intl.com/2013/08/16/pim-fortuyn-forandrade-nederlanderna-men-betalade-med-sitt-liv/

 
Citera
2015-10-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ja, precis. Och vi lär ju då få en chans att läsa vad som faktiskt stod i avskedsbrevet. Media har målat upp en bild av gärningsmannen som en nazist och Sverigedemokrat, som hatar invandrare. Detta kan förstås stämma, men något säger mig att pressen som vanligt är ute på tunn is och det skulle inte förvåna mig om det visar sig att hans egentliga motivation är någonting helt annat.

Skulle tro att killen var rätt deprimerad och känt sig sviken av samhället, på detta sätt fick han uppmärksamhet - han räknade med att han kunde dö men det var väl ingen fara då han skulle ses som en martyr.
Hur man rättfärdigar mord känns sekundärt, eftersom inte alla nazister eller avvisade asylsökare mördar folk.
Citera
2015-10-25, 13:16
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Självklart är det de. Det håller jag med dig om! Men då skall man ju också ha en vettig anledning och förklaring till varför man väljer att avstå också anser jag.
Den vettiga anledningen har jag ju förklarat för dig. Brottet är överdrivet och man vill inte ingå i det hysteriska hjulet. Med detta vill jag inte förringa brottet, men genom att ingå i hysterin kring det här brottet förringar man andra brott. Du har nog låst fast dig vid din manipulerade åsikt, så jag förväntar mig inte att du ska förstå. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-25, 13:20
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Jag gick i skolan när Anna Lindh mördades, en lärarinna kom in, grät och skakade, och sedan skrek: ANNA LINDH ÄR DÖD.

Vi var tvungen att ställa oss upp och hålla en tyst minut.

Redan då fann jag detta löjligt. Hur angår detta oss, skolbarnen, tänkte jag.

Jag bryr mig inte om utrikesministern eller Anna Lindh. Det är sanningen, och nej, jag är ingen sociopat eller liknande men det är sanningen.

Vi har våra egna liv- vissa lyssnar hellre på musik eller spelar tv-spel (...Tales of Zestiria på steam) när ni håller er tysta minuten.

jag menar, vänstern brukar jämt prata om att nationalism är något korkat då de innebär att du bildar "sammaband" med människor du inte känner eller ens kanske tycker om, enbart baserat på nation.

Men om det är sant, varför ska jag då låtsas även bry mig om människor jag inte känner som dött? Och ja, detta är samma för GM. Jag är totalt jävla ointresserad om hans liv, hans ideologi och hans död.
Så du har inte förmågan att känna sorg när nån du inte känner har dött? har jag förstått det rätt?
Citera
2015-10-25, 13:21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Skulle tro att killen var rätt deprimerad och känt sig sviken av samhället, på detta sätt fick han uppmärksamhet - han räknade med att han kunde dö men det var väl ingen fara då han skulle ses som en martyr.
Hur man rättfärdigar mord känns sekundärt, eftersom inte alla nazister eller avvisade asylsökare mördar folk.
Var den här 21-årige svenske killen en nazist?
Vänligen redogör hur du vet detta?
Jag trodde nazister hade nazi-uniform och gjorde seig-heil tecken.
Gjorde 21-årige Anton detta?
Jag tror bara att han var psykiskt sjuk och mådde dåligt, suicide by cop då han inte vågade ta sitt eget liv själv.
Citera
2015-10-25, 13:22
Medlem
Citat:
Jag gick i skolan när Anna Lindh mördades, en lärarinna kom in, grät och skakade, och sedan skrek: ANNA LINDH ÄR DÖD.

Vi var tvungen att ställa oss upp och hålla en tyst minut.

Redan då fann jag detta löjligt. Hur angår detta oss, skolbarnen, tänkte jag.

Jag bryr mig inte om utrikesministern eller Anna Lindh. Det är sanningen, och nej, jag är ingen sociopat eller liknande men det är sanningen.

Vi har våra egna liv- vissa lyssnar hellre på musik eller spelar tv-spel (...Tales of Zestiria på steam) när ni håller er tysta minuten.

jag menar, vänstern brukar jämt prata om att nationalism är något korkat då de innebär att du bildar "sammaband" med människor du inte känner eller ens kanske tycker om, enbart baserat på nation.

Men om det är sant, varför ska jag då låtsas även bry mig om människor jag inte känner som dött? Och ja, detta är samma för GM. Jag är totalt jävla ointresserad om hans liv, hans ideologi och hans död.

Din lärare agerade i affekt, inte så konstigt att man saknar impulskontroll då och inte tänker på att barn (vet inte hur gammal du var men du var antagligen under 18?) inte är mottagliga för viss information. Förstår dock inte det konstiga i att hålla truten en minut för att reflektera över att en människa dött. I skolan handlar det antagligen mer om något pedagogiskt sätt att visa sympati + gemenskapskänsla (mänskligt att samlas på olika sätt när någon dött), än att man är innerligt ledsen för just den människans bortgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in