2015-10-25, 02:24
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kindwolf
Fokus bör läggas på alla egoistiska små hobbynassar som kallar sig patrioter, nationalister och annat som dom tycker låter häftigt utan att bli för obekvämt.
Största fördelen med en massinvandring (förutom det uppenbara, att hjälpa folk i nöd) är nog ändå att få njuta av andra kulturer än den tradiga vi har här. Små grodorna runt en stång å sura sillbitar är check liksom. Stoppa ner surpatrioterna i silltunnorna Med en gul svastika på blå bakgrund å skicka dom till sjöss så kan vi få in fler härliga människor i detta kalla men annars så fina land.

Utgår från att du bor i en mångkulturell stad i ett område med många nationaliteter?
Citera
2015-10-25, 02:28
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Eller för att han på nåt sätt ville dö på ett lite coolare sätt än i sin Lacoste-tröja. Spekulationerna kan vara många..

Det tror jag i alla fall, jag tror inte han har försökt efterlikna någon, tror han tog lite inspiration från olika håll för att få en spektakulär och cool outfit.
Citera
2015-10-25, 02:28
Bannlyst
Han hade även A clockwork orange filmsnuttar upplagda på sitt youtube konto. En film som var förbjuden länge i England p.g.a. sitt innehåll.
Citera
2015-10-25, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Menar du att folk uppmuntras att hugga ner folk med svärd iförda Starwars masker av SD? ÄR DU vid dina sinnens fulla bruk hahahah!
Han hade inte en star wars mask på sig.

Hur svårt ska det vara.
Citera
2015-10-25, 02:56
Medlem
Aspicios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade #1 : Stämmer inte. Det finns psykiska sjukdomar och det finns personlighetsstörningar. Dessa är inte samma sak.

Det fetade #2: Nej, en person med psykos eller schizofreni kan inte alls utföra ett brott som detta. Eller menar du att Marianne Kristiansson, professor i rättspsykiatri, som jag citerade och länkade till har noll koll? Hade GM varit psykiskt sjuk, alltså psykotisk eller schizofren så hade det märkts av omgivningen, det hade märkts vid brottet och det hade märkts i det brev han skrev.

Nu är jag trött på alla som vill få det till att GM gjorde detta brott pga psykisk sjukdom. Det är totalt dravel! Det finns dessutom ingenting som tyder på att han är psykiskt sjuk, däremot möjligen störd. Men amatörerna vet ju inte ens skillnaden på psykisk sjukdom och på t.ex. personlighetsstörning.

GM visste vad han gjorde och hade planerat det väl. Detta är inte ett verk av en komplett galning som inte visste något vad han gjorde. Detta är resultatet av högerextremism, nazism, rasism och radikalisering.

1. Ja, självklart finns det skillnad mellan begreppen psykisk sjukdom och personlighetstörning, jag har aldrig hävdat något annat. Var det personlighetstörningar du egentligen menade när du skrev psykiska störningar?

2. Om Marianne Kristiansson hävdar vad du skriver, att ett brott av denna art inte kan utföras av en schizofren människa, bör hon omedelbart sätta sig bakom skolbänken igen, eller faktiskt ta sig tid att möta några schizofrena människor.

GM kan absolut ha varit helt frisk och fullt medveten om vad han gjorde. Ingen orkar väl direkt ifågasätta det, då ingen vill vara elak nog att förstöra vänsterråttornas lilla julafton.
Senast redigerad av Aspicio 2015-10-25 kl. 03:04.
Citera
2015-10-25, 02:59
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Ja, eller så klädde han bara ut sig för att på så sätt komma närmre ungarna för att göra så stor skada som möjligt. Eller för att han på nåt sätt ville dö på ett lite coolare sätt än i sin Lacoste-tröja. Spekulationerna kan vara många..
Jag är övertygad om att han använde sin utstyrsel och gjorde de där "roliga" grejerna, såsom att dra Star Wars-citat och posera med tjejer, för att göra succé på internet (typ 4chan). På så sätt kan ens namn leva vidare.

https://twitter.com/hashtag/vaderremoveskebab?f=images&vertical=default&src=ha sh
Citera
2015-10-25, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade #1 : Stämmer inte. Det finns psykiska sjukdomar och det finns personlighetsstörningar. Dessa är inte samma sak.

Det fetade #2: Nej, en person med psykos eller schizofreni kan inte alls utföra ett brott som detta. Eller menar du att Marianne Kristiansson, professor i rättspsykiatri, som jag citerade och länkade till har noll koll? Hade GM varit psykiskt sjuk, alltså psykotisk eller schizofren så hade det märkts av omgivningen, det hade märkts vid brottet och det hade märkts i det brev han skrev.

Nu är jag trött på alla som vill få det till att GM gjorde detta brott pga psykisk sjukdom. Det är totalt dravel! Det finns dessutom ingenting som tyder på att han är psykiskt sjuk, däremot möjligen störd. Men amatörerna vet ju inte ens skillnaden på psykisk sjukdom och på t.ex. personlighetsstörning.

GM visste vad han gjorde och hade planerat det väl. Detta är inte ett verk av en komplett galning som inte visste något vad han gjorde. Detta är resultatet av högerextremism, nazism, rasism och radikalisering.
En självmords benägen person är inte psykisksjuk menar du? Framstår ju rätt tydligt att personen var självmordsbenägen och att detta var hans sätt att i acensätta det.
Citera
2015-10-25, 03:10
Medlem
Aspicios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Haha nice try. Säg till mamma att ta av dina skygglappar nu pojk

GM var varken Sverigdemokratisk politiker eller medlem, hans gärningar strider helt mot SD;s arbetsätt och ideologi, och om man tittar på GM;s yt-konto så verkar han vara nazist och ateist.

Det skulle vara av stort intresse om du delar med dig av din insiderinformation om hans SD-kopplingar, som ingen annan verkar ha vetskap om.
Citera
2015-10-25, 03:13
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Jag är övertygad om att han använde sin utstyrsel och gjorde de där "roliga" grejerna, såsom att dra Star Wars-citat och posera med tjejer, för att göra succé på internet (typ 4chan). På så sätt kan ens namn leva vidare.

https://twitter.com/hashtag/vaderremoveskebab?f=images&vertical=default&src=ha sh

Fanns den där hashtagen innan eller är den skapad för ALP efter händelsen?
Citera
2015-10-25, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De har en skyldighet att inte använda övervåld givet det monopol de har givits av staten.
Det torde i en normal värld innebära att man inte skjuter bröstskott emot en som är beväpnad med enbart svärd.
Det säger sig självt.
Helt och hållet.
Anmäls inte förfarandet vilket det ju gör automatiskt så skulle jag personligen anmält.
Så här får och framförallt skall inte våldsmonopolet uppträda.

Beväpnad "enbart" med svärd? Svärd har ganska lång räckvidd och kan orsaka fruktansvärda skador.
Räckvidden är alldeles för lång för att man på ett säkert sätt skall kunna gå in i närkamp för att använda batong eller någon form av pepparspray.

Nej om någon angriper beväpnad med kniv eller svärd är verkanseld det enda alternativet för Svensk polis.
Sen beroende på hur mycket tid man har på sig så kommer det avgöra vart skottet placeras.
I Sverige väntar tyvärr polisen oftast för länge med att skjuta verkanseld(mycket pga människor som dig som får frispel om polisen faktiskt skjuter innan personen angriper).
Detta leder till att verkanseld i princip alltid avlossas i nödvärn när ett angrepp inletts vilket ger för lite tid till att placera skottet i benet(något man inte försöker sig på mot någon som rör sig fort mot dig) och då blir det istället oftast buken eller bröstkorgen.
Citera
2015-10-25, 03:30
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Fanns den där hashtagen innan eller är den skapad för ALP efter händelsen?
Den är skapad för honom. Men det finns ännu mer på 4chan. Om Antons syfte var att bli känd på internet, bli en meme, - vilket jag tror -, då har han lyckats.
Citera
2015-10-25, 03:30
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Haha nice try. Säg till mamma att ta av dina skygglappar nu pojk

Kan inte ens föreställa mig hur sjukt efterbliven du måste vara om du kopplar en persons gärning till SD för att han gillade tre JÅ-klipps på youtube. Det är lika korkat att tro att samtliga muslimer är ansvariga för bombaren i Sthlm. Eller att alla asylsökande är ansvariga för knivmördaren på Ikea. Fan man tappar hoppet för mänskligheten lite mer varje dag när man ser ditt och andra liknande retards tafatta försök till resonemang.
Senast redigerad av Gurglaren 2015-10-25 kl. 03:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in