2015-10-25, 12:33
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Därför att morden i Trollhättan är ett hatbrott medan morden på IKEA var desperation/knäppgök/något annat. Killen på IKEA kan knappast anses vara en ny Breivik medan Anton kvalificerar duktig på den liknelsen.

VÄX UPP IDIOT eller förbli för evigt en avundsjuk SD anhängare!!

Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Nej du skall inte sörja. Precis som jag inte sörjer om du dog heller.

Dock sörjer jag BÅDE OFFREN PÅ IKEA OCH I TROLLHÄTTAN. Men det kan ju inte du för du är en liten liten SD anhängare med en liten liten kuk och en liten liten hjärna ...

Liten liten hjärna, säger kretinen. Han på IKEA valde två oskyldiga som såg svenska ut, han i Trollhättan valde två stycken som inte såg svenska ut. Varför ser du en skillnad på dessa? Du säger att det ena är hatbrott och den andra är desperation. Båda två är hatbrott av knäppgökar. Du försöker endast nedvärdera dom oskyldiga som blev mördade på IKEA. Säg inte att du sörjer både dom från IKEA och Trollhättan när du inte gör det. Du tycker mer synd om dom i Trollhättan, så enkelt är det.
Citera
2015-10-25, 12:36
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Så du menar att en lärare i tjänst som förmodligen har bidragit med grymt mycket skattemedel under sina verksamma år i en lärartjänst har kostat dig pengar? Och en elev som inte ens har fått möjlighet att ens komma ut i arbetslivet? hmmm.. Hur tänker du där?

Nej precis.. Du tänker inte ALLS!
Läraren i fråga var en invandrare som hade ett låtsasjobb som elevassistent. Ett rent låtsasjobb inom invandringsindustrin som inte tillför något annat än en stor kostnad.

Somaliern behöver jag väl knappt kommentera.
Citera
2015-10-25, 12:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Finns det ens något som tyder på att han inte agerat på eget bevåg? Tror du Västgötanazisterna eller motsvarande skickat ut en yngling utklädd till Darth Vader till en skola?
Jag tänkte inte direkt på en organisation, men det kan ha funnits inspiratörer i hans närhet. Jag utgår nästan ifrån att det finns en personlig dimension i brottet, att han valde denna självmordsattack istället för att komma ut som bög och "vanära den svenska rasen".
Citera
2015-10-25, 12:39
Medlem
Citat:
Polisen kartlägger nu den misstänkte skolmördarens liv. Skolan kan komma att undersökas igen och det är oklart när den kan öppna igen.
Den kriminaltekniska undersökningen i skolan Kronan i Trollhättan är egentligen avslutad, men avspärrningsbanden sitter kvar.
– Det ger oss möjlighet att komma tillbaka om vi känner att vi behöver undersöka mer. Vi har gjort många beslag som vi nu analyserar, säger Ulla Brehm, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

Citat:
I vanliga fall brukar en förundersökning bli tillgänglig när den misstänkte åtalas.
– Förundersökningen kommer nu att bli tillgänglig även om gärningsmannen är avliden, säger Ulla Brehm.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21644756.ab
Citera
2015-10-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Läraren i fråga var en invandrare som hade ett låtsasjobb som elevassistent. Ett rent låtsasjobb inom invandringsindustrin som inte tillför något annat än en stor kostnad.

Så du menar att någon som är anställd som elevassistent inte bidrar med skattemedel? hur jävla dum i huvudet är du om jag får fråga? Tror du att en elevassistent jobbar helt gratis? hmmm Nej det tror inte jag i alla fall!

Med andra ord så bidrog denna elevassistent med skattemedel...även om det kanske inte är skyhöga skattemedel vi pratar om i frågan. Men denne bidrog ändå med lite skattemedel!
Somaliern.. som sagt.. han var ju under utbildning så denne kunde då inte bidra med skattemedel eller ens få chansen till det.

Kommentarer? Börja inte argumentera när du har helt fel fakta och grunder att stå på mannen. Det är mitt råd i alla fall!
Citera
2015-10-25, 12:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
CounterInsurgency skrev

Därför att morden i Trollhättan är ett hatbrott medan morden på IKEA var desperation/knäppgök/något annat. Killen på IKEA kan knappast anses vara en ny Breivik medan Anton kvalificerar duktig på den liknelsen.

VÄX UPP IDIOT eller förbli för evigt en avundsjuk SD anhängare!!

Nu vet jag ju inte om detta är OT? Men det har faktiskt gjorts en rättspsykatrisk undersökning av den person som begick morden på IKEA, den var klar för några dagar sedan och mördaren säger själv att han begick morden som hämd på grund av att han kände sig kränkt av avisningsbeslutet:

Dubbelmordet var hämnd – kände sig kränkt av beskedet att han inte skulle få stanna

Ikeamördaren Abraham Ukbagabir blev nekad asyl sju gånger i olika länder innan han kom till Sverige.

När han fick avslag i Sverige bestämde han sig direkt för att hämnas – genom att döda två slumpmässigt utvalda personer.

Hans tankesätt liknar det som kan ses hos personer som begått skolskjutningar, framgår det av den sinnesundersökning han genomgått."

”En impulsiv, lite rastlös och självcentrerad person som har en nedsatt förmåga till inlevelse i andra personers känslor.”

”Andra personer ses av honom som redskap för egna planer och mål. Ansvaret för allt som hänt honom och andra lägger han på yttre omständigheter.”"

"Experterna som undersökte honom beskriver hur ointresserad han var av offren som personer."

"Enligt honom var avsikten att händelsen skulle bli känd och att folk skulle få veta att han inte fått den frid han ville ha."

"Ukbagabir förklarade sig nöjd med den rättspsykiatriska bedömningen.

Han beskrivs vara bekymrad över sin situation men fortfarande ha ”gott hopp om att få stanna i Sverige, eller fortsätta till Kanada”.

I utlåtandet blir Abraham Ukbagabir friskförklarad. Han bedöms inte lida av någon allvarlig psykisk störning vilket innebär att han kan dömas till fängelse för morden."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21615544.ab
Citera
2015-10-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tänkte inte direkt på en organisation, men det kan ha funnits inspiratörer i hans närhet. Jag utgår nästan ifrån att det finns en personlig dimension i brottet, att han valde denna självmordsattack istället för att komma ut som bög och "vanära den svenska rasen".

Just detta tror jag många missar. Det var först och främst ett avsiktlig självmord. Men, han ville inte dö i det tysta; han ville skapa rykten och rubriker.
Om han velat hade han kunnat döda många fler, men istället gick han enl uppgift runt och marscherade i korridererna. Och fr a gjorde han utfall mot pliserna som kom.
Citera
2015-10-25, 12:44
Medlem
Vilka jävla små patetiska otäcka människor som invaderat denna tråden med sin avsky för än det ena och än det andra. Vad som hände i Trollhättan är en tradegi för Sverige och all vår befolkning. Vissa säger att Anton var psyksjuk, då kan även detta hända er i er lilla bubbla, vissa säger hatbrott då kan det också även drabba dig. Vissa säger terrorism och det kan även drabba dig. Tror inte att varken Jimmie Åkesson eller någon annan i SD hyllar detta hemska brott. Men sitt ni och vältra er i er självförakt och tyck synd om er själva. Jag kommer att tända ljus och ha en tyst minut idag, precis som jag gjorde för Lisa och andra som blivit offer för våldet..
Citera
2015-10-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21644756.ab
Citat:
I vanliga fall brukar en förundersökning bli tillgänglig när den misstänkte åtalas.
– Förundersökningen kommer nu att bli tillgänglig även om gärningsmannen är avliden, säger Ulla Brehm.

Se där ja! Spännande, då får vi trots allt en chans att själva syna Anton i sömmarna.
Citera
2015-10-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt

Läs på vad elevassistent är innan du uttalar dig
Citera
2015-10-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
tyst minut- manifest bla bla bla ja ni kommer verkligen förhindra att psykiskt sjuka människor utför dåd- era jävla småbarn.

Man förhindrar det inte på det sättet.. men man visar sin medmänsklighet genom att delta!
Citera
2015-10-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Man förhindrar det inte på det sättet.. men man visar sin medmänsklighet genom att delta!

liveleak.com
människor dör på brutala sätt varenda dag, sluta läs aftonbladet och lev i någon rasistbubbla där sd försöker mörda dig varenda dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in