2015-10-25, 11:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Såtillvida knivarna inte var några fetischer.....jag har svårt att se ett rationellt skäl till så många knivar. Klädeln i sig kan också ses såm något slags fetisch.
Jo. Det är inte ovanligt att hans personlighetstyp dras till det aggressiva/destruktiva och farliga saker och företeelser. Behöver inte ha ett jota med politik att göra, det handlar om ångestlindring och att det krävs lite extrema grejer för att de ska bli intresserade. Ska de välja politiskt parti klart att högerpartier ligger nära till hands då sådan partier ligger mest i linje med deras intressesfär.

Jag har aldrig träffat en "källarsittare" som inte är intresserad av: historia (andra världskriget), militärprylar, knivar, eld och olyckor, med mera...

Det är direkt okunnigt att mena att alla "Antons" är nazister, de har specialintressen och det är en del av deras personlighet.
Citera
2015-10-25, 11:47
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Missa för allt i världen inte den tysta minuten idag!

kl. 14.00
Knip käft dygnet runt om du vill hedra oskyldiga offer på det sättet. Det här är så överexponerat att jag saknar ord. Det var hemskt och det var fel på alla sätt, men hemska brott begås hela tiden. Den här händelsen säljer, det är därför den blivit så uppmärksammad. Förklädnaden, svärdet, tillvägagångssättet, allt sådant gör det till en smaskig nyhet som får många att engagera sig; ju snyggare desto viktigare. Ha några förbannat höga timmar om kapitalismen istället. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-25, 11:54
Medlem
bra skrivet Bisarro .

Läste att Förundersökningen skulle blii offentlig, hur vanligt är det att det sker när GM dör ?
Citera
2015-10-25, 12:00
Bannlyst
Citat:

kl. 14.00

Den skiter vi i. Alla jävla tysta minuter, fackeltåg och kärleksbombningar är bara löjliga och förändrar inget som hänt och som kommer att hända.

Den här godhetsnarkomanin eller vad man ska kalla den är enbart löjeväckande. Folk tror att dom får några sociala poäng eller kommer till himlen för att dom låtsas bry sig.

Bläh!
Citera
2015-10-25, 12:17
Medlem
ieshos avatar
Ni som ändå bara är intresserade av ifall Sverigedemokraterna ska gå upp eller ner i opinionsundersökningarna efter svärdattacken, kan ni inte låta bli att skriva här? Det finns ju andra trådar för sånt.

Den här tråden handlar om ett brott. Här diskuteras de kriminella aspekterna, alltifrån motiv till gärningsmän.

Även om det inte alls är omöjligt att Anton Lundin-Pettersson handlat helt på eget bevåg, så kan det finnas personer i bakgrunden som uppmuntrat honom. Och som därmed har begått en brottslig handling!

Om nu FUP-en släpps får vi kanske veta hur det låg till.
Citera
2015-10-25, 12:18
Medlem
martin_katts avatar
Citat:

kl. 14.00
Varför skulle jag? Två personer som inte har inneburit något annat för mig än en stor kostnad har avlidit. Om de hade fått leva så hade kostnaden blivit ännu större. Varför skulle jag sörja?
Citera
2015-10-25, 12:18
Medlem
svarttaxins avatar
Den här tråden har ju exploderat, men det var någon som skrev att detta skulle användas till att vi måste visa mer öppenhet, mindre rasism etc etc etc.

Så, mina damer och herrar, den rasistiske svensken måste skärpa sig:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article21642026.ab

Det är faktiskt helt sjukt att dom här morden får så mycket mer uppmärksamhet än IKEA-morden. Det är exakt samma sak bara att den här gången var det inte svenskar som blev mördade.
Citera
2015-10-25, 12:21
Medlem
Bisarros avatar
Du inser helt enkelt inte att du är manipulerad av medias sätt att utnyttja sig av dramaturgi och spel på människors känslor. Det enda som skiljer det här brottet från de mer vanliga brotten som sker varje dag var att GM gick in i en skola. Oskyldiga barn blir säkert i detta nu offer för hemska brott. Störda människor begår säkert i detta nu hemska brott. Människor som hatar både det ena och det andra begår säkert i detta nu hemska brott. Men enligt dig går Antons handling knappt att jämföra med något annat brott och offren är mer värda än offer som uppmärksammas mindre eller inte alls. Eller? Jag är osäker.

Edit: Detta är skrivet som svar till joffen87 efter att han kallat mig idiot, (ett inlägg som togs bort).
Senast redigerad av Bisarro 2015-10-25 kl. 12:25.
Citera
2015-10-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Varför skulle jag? Två personer som inte har inneburit något annat för mig än en stor kostnad har avlidit. Om de hade fått leva så hade kostnaden blivit ännu större. Varför skulle jag sörja?

Så du menar att en lärare i tjänst som förmodligen har bidragit med grymt mycket skattemedel under sina verksamma år i en lärartjänst har kostat dig pengar? Och en elev som inte ens har fått möjlighet att ens komma ut i arbetslivet? hmmm.. Hur tänker du där?

Nej precis.. Du tänker inte ALLS!
Senast redigerad av joffen87 2015-10-25 kl. 12:25.
Citera
2015-10-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo. Det är inte ovanligt att hans personlighetstyp dras till det aggressiva/destruktiva och farliga saker och företeelser. Behöver inte ha ett jota med politik att göra, det handlar om ångestlindring och att det krävs lite extrema grejer för att de ska bli intresserade. Ska de välja politiskt parti klart att högerpartier ligger nära till hands då sådan partier ligger mest i linje med deras intressesfär.

Jag har aldrig träffat en "källarsittare" som inte är intresserad av: historia (andra världskriget), militärprylar, knivar, eld och olyckor, med mera...

Det är direkt okunnigt att mena att alla "Antons" är nazister, de har specialintressen och det är en del av deras personlighet.

När du säger det....just tyska hjälmar verkar tilltala sådana källarsittare.

Sen är det klart att för asociala personer är en ärkenationalistisk ideologi tilltalande...du kan sitta i din källare utan att åstadkomma mycket, men likväl vara en uppskattad och viktig del av "folket", som t o m kan vara det utvalda folket.
Citera
2015-10-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ni som ändå bara är intresserade av ifall Sverigedemokraterna ska gå upp eller ner i opinionsundersökningarna efter svärdattacken, kan ni inte låta bli att skriva här? Det finns ju andra trådar för sånt.

Den här tråden handlar om ett brott. Här diskuteras de kriminella aspekterna, alltifrån motiv till gärningsmän.

Även om det inte alls är omöjligt att Anton Lundin-Pettersson handlat helt på eget bevåg, så kan det finnas personer i bakgrunden som uppmuntrat honom. Och som därmed har begått en brottslig handling!

Om nu FUP-en släpps får vi kanske veta hur det låg till.

Finns det ens något som tyder på att han inte agerat på eget bevåg? Tror du Västgötanazisterna eller motsvarande skickat ut en yngling utklädd till Darth Vader till en skola?
Citera
2015-10-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Du inser helt enkelt inte att du är manipulerad av medias sätt att utnyttja sig av dramaturgi och spel på människors känslor. Det enda som skiljer det här brottet från de mer vanliga brotten som sker varje dag var att GM gick in i en skola. Oskyldiga barn blir säkert i detta nu offer för hemska brott. Störda människor begår säkert i detta nu hemska brott. Människor som hatar både det ena och det andra begår säkert i detta nu hemska brott. Men enligt dig går Antons handling knappt att jämföra med något annat brott och offren är mer värda än offer som uppmärksammas mindre eller inte alls. Eller? Jag är osäker.

Edit: Detta är skrivet som svar till joffen87 efter att han kallat mig idiot, (ett inlägg som togs bort).

Självklart inte! Alla brott skall hedras enligt mig.. och man skall ju dessutom inte spela dum och bete sig som en barnunge och nonchalera det i alla fall! Oavsett var man befinner sig någonstans eller vad man har för några förutsättningar.. Självklart skall man skänka en tanke! Om inte man gör det för sin egen skulle skall man ju självklart göra det för att visa sig vara en god medmänniska i samhället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in