2015-10-25, 11:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Så, nu är det dags att gå tillbaka till att diskutera aktuellt brott. Jag förstår att det är svårt att helt bortse från det politiska kring brottet, men snälla, försök...

/Moderator
Citera
2015-10-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tritoch21
Från att larmet går, tar det åtta minuter innan han skjuts.

Åtta minuter är ändå ganska lång tid, vad gör han egentligen under den tiden? Var ändå tur att han var så fruktansvärt ineffektiv.

Det undrar jag ibland med, hur oeffektiva de är som gör sånt här brukar vara, men det tar kanske stop efter man skadat/dödat ngn? De är i grunden inte sådana som ISIS som lugnt och metodiskt skär huvudet av folk.
Citera
2015-10-25, 11:09
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
FUCK YOU!!!

Det är en SD människa som begått dubbelmord på oskyldiga och du vältrar dig i självömkan. GÅ OM GÖM DIG UNDER DEN STEN DU KOM FRAM IFRÅN!!!

Klarlagt 1) Anton utförde ett hatbrott

argumentera utifrån det och förklara varför SD inte gått ut med en dementi att de tar avstånd från det inträffade. VARFÖR GÖR Jimmy "papegojan" Åkesson inte det? Allt annan skit kan han kommentera (om han vinner något på det) ... men nu går det inte längre att visa empati för oskyldiga invandrare?

Vi övriga icke SD människor har stor empati för offren i både IKEA dådet och i Trollhättan dådet. Men ni SD kan visst bara känna ömkan för er egen situation ... Konstig? Nej! Empatilöst JA!
Jag är inte Sverigedemokrat, så tolka inte detta som att jag är på SD:s sida. Varför skulle SD gå ut och säga att de tar avstånd från ett sådant här dåd? De menar naturligtvis att det är så självklart att de tar avstånd från det att de inte behöver nämna det. Om en förvirrad, insnöad, psyliskt störd yngling med fascination för vapen och V-sympatier (utan någon djupare kunskap om politik), dödade barn i en skola i t ex Djursholm därför att barnen hade rika föräldrar, skulle V då gå ut och förklara att de tar avstånd från sådant? Det vore ju att på något sätt identifiera sig med GM. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedivere

Alltså SD måste verkligen gå ut och fördöma detta, de kommer få otroligt många blickar riktade åt sig p.ga. denna handling.
De måste något i stil med "vi tar helt avstånd från det som skedde i trollhättan, vi är starkt emot våld... etc".

https://www.youtube.com/watch?v=34E0x-aU9Zs

Tycker att Mattias Karlsson tar ganska starkt avstånd i detta klippet.
Citera
2015-10-25, 11:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Mangs, Ausonius, Magda Goebbels, Stalin, litauern som dödade Lisa (reservation att han inte är dömd i domstol än), professionella ”assassins” som avrättar för pengar folk som de inte ens jävla känner.
Nu Anton.
Jag skulle vilja veta deras kombination av psykiska och sociala brister. Hjärnskador, endast brist på empati, ett jobbigt socialt arv som fyllde dem med sådant människoförakt att det bedövar deras moral? Det är frustrerande att det inte finns svar.
Alla människor är olika, men också formbara. Vi föds olika och oskyldiga. Hade vi levt mer naturligt, där vi kunde söka oss ett revir och kämpa för vår överlevnad, så skulle mycket vara annorlunda. Men varenda kvadratmeter natur ägs av någon och människor söker andra sorters revir att exploatera för sin överlevnad.

Det är ofrånkomligt att de mest aggressiva begår våldshandlingar som såväl är formade som fördömda av samhället.

Människor som har en "passiv-aggressiv" läggning (psykologisk term som förklaras på Wikipedia) kan omformas till professionella mördare enligt kända metoder:
http://iesho.blogspot.se/2015/10/27-lieutenant-commander-thomas-narut_19.html
Människan har med bra vägledning stora möjligheter att utvecklas till det bättre, men kan också deformeras till det sämre.
Citera
2015-10-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
dom verkar ha varit araber eller från mellanöstern, men de var flickor, tror han var ute efter att döda invandrarmän/pojkar
¨
Det förefaller som alla fyra huggna var av manligt kön. Du kan vara något viktigt på påret. Har han blivit dumpad av nån tjej som vlde en invandrarkille, eller har han haft haft svårt med tjejer...kanske tyckte han att invandrarkillar hade det för lätt på "relationsmarknaden"

Han förefaller ju t o m hålla armen om en av flickorna på bilden.

Dessutom, jag tycker att de flesta debattörer underskattat det faktum att han iscensätter sin undergång med detta. Killen hade räknat med att dö; detta kan ses som ett utvidgat självmord. Enligt uppgift gjorde han utfall mot poliserna som kom med dragna vapen, ett klart fall av suicide by cop.
Citera
2015-10-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Och det är intressant i sammanhanget?
ja för den dumma idioten tycker att om polisen som sköt var mörk eller utlänning så kan den här efterblivna mongot vända det till att det var rasbrott mot svenskar, och inte förhindrandet av flera brott. det är så mongon tänker seru
Citera
2015-10-25, 11:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag undrar om han inte var smått psykotisk eller hade smällt i sig sömnmedel. Det är inte ovanligt att ynglingar har Imovane utskrivet och några sådana kan ställa till det i huvudet även på den mest opsykotiske och tippa över den gränspsykotiske till psykostillstånd med grandiosa inslag.

Det kan ha varit så att han kände sig trygg i sin utstyrsel och trodde att han skulle kunna dra vidare till något annat ställe och fortsätta? Det skulle kunna förklara de många knivarna i bilen...
Citera
2015-10-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tritoch21
Från att larmet går, tar det åtta minuter innan han skjuts.

Åtta minuter är ändå ganska lång tid, vad gör han egentligen under den tiden? Var ändå tur att han var så fruktansvärt ineffektiv.

HAn skadar påfallande få under denna långa tid. Dessutom finns det uppgifter om han han samtalat med vissa grupper (kvinnor, vill jag minnas).. och dessutom gått omkring och marscherat till "hemsk musik".

Min gissning var att han vållade tillräckligt stor skada för att han och hans död skulle bli uppmärksammad.....han hade inte som första mål att döda så många om möjligt.
Citera
2015-10-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar om han inte var smått psykotisk eller hade smällt i sig sömnmedel. Det är inte ovanligt att ynglingar har Imovane utskrivet och några sådana kan ställa till det i huvudet även på den mest opsykotiske och tippa över den gränspsykotiske till psykostillstånd med grandiosa inslag.

Det kan ha varit så att han kände sig trygg i sin utstyrsel och trodde att han skulle kunna dra vidare till något annat ställe och fortsätta? Det skulle kunna förklara de många knivarna i bilen...

Såtillvida knivarna inte var några fetischer.....jag har svårt att se ett rationellt skäl till så många knivar. Klädeln i sig kan också ses såm något slags fetisch.
Citera
2015-10-25, 11:32
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Jo visst han gjorde det för han var Sverigedemokrat.

25% av Sveriges befolkning kommer nu gå ut med svärd och hugga ner alla som inte ser vita ut
Nä men några av dem kommer tyvärr sitta här och förhärliga hans handlingar och därmed trigga fler sådana där som den där jubelidioten.
Citera
2015-10-25, 11:33
Medlem
Missa för allt i världen inte den tysta minuten idag!

kl. 14.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in