2015-10-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är så jävla less på det här skitsnacket - både i tråden och flum från byn.
Varför i helvete inte ens tro på den som joggat vars pappa ringer polisen och tipsar?
Det är speciellt äckligt om hon var nära att bli NB:s offer.

Därför att hon borde ha känt igen honom.
2015-10-25, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan du ha missuppfattat?
Jag var tvungen att sticka ut med hunden nyss och kollade inte upp ditt påstående ordentligt.
Så här står det i Saras vittnesmål sid. 322:

Enda gången Caravell/Caravelle förekommer efter det är i Oves vittnesmål (kan finnas på andra ställen, men är inte sökbart, du får gärna leda mig till rätt sida isf.

Båda sönerna, Gustav och Henrik Jönsson , vittnesmål kommer att vara intressanta. Gustav J kom till pappa Arne runt kl 19. ( med sin dotter). Han har kört förbi cafèt vid intressant tidpunkt. Han har sett en bil utanför ladan.

Henrik Jönsson lämnar abrupt middagen hos Arne och skall åka till vännen Andreas Eriksson. Han åker förbi cafèt vid en intressant tidpunkt.
2015-10-25, 11:05
Bannlyst
Ejakulatapplicerandet på väggarna verkar i varje fall ha skett till viss utsikt över nejdens kloster Café med sina underbara soppor och färskbakta bröd.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/10/Sperma-DNA-applicerat-upp%C3%A5t-v%C3%A4ggarna.png
Det är svårt att förneka. Förutom utsikten finns det många frågor om insikten på flera håll och plan.
2015-10-25, 11:06
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Hur kan du veta det ?
Känner du honom?
Vet du varför Lisa sa att han är hennes pojvän?
Det är ju konstigt, särskilt när hon inte hade någon pojkvän.
Jag vet ju inte hur det är med tonårstjejer men i mitt grabbgäng så kunde man hänvisa till snygga tjejer som "min fru" eller "min flickvän". Till exempel om man skulle se en film där en snygg skådespelerska var med så kunde man skämtsamt säga "åh, min fru är visst med i denna filmen". Kan ju var möjligt att killen var snygg och trevlig och Lisa skämtade till det om att det var lugnt för det var hennes pojkvän.
2015-10-25, 11:07
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Moppen stod nästan vid åkerkanten. Pappan flyttade den och ställde den vid en larmad plats intill kaféet.

Detta avhandlas redan tidigt i fup. Varför inte läsa lite?

Läste, förstod detta tvärtom att han flyttade mopeden från väggen. Inget skäl att gå upp i taket för det Du hade väl kunnat påpeka detta utan sarkasmen...vi har nog av det i denna tråd.
2015-10-25, 11:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej du har nog inte helt fel. Åtminstone inte vad gäller hennes VISA-kort. (Som också ingick i de längs grusvägen uppfunna LH-ägodelarna).

Där togs, enligt uppgift, inte DNA- eller fingeravtryck. Se www.flashback.org/sp55138481. (Där finns referens till materialnr., så sidan i FUP bör kunna hittas utifrån detta).

Frågan kvarstår i så fall varför uppdragsgivaren (polisen) valde att inte ta prover på samtliga upphittade föremål.

Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Måste kolla om det alltså finns ett fel i FUP.

På ett ställe finns en lista där Swedbank/Visa-kort finns med. G105
Sida 771 (angivet på skannat blad ej PDF-läsarens numrering)

Jag har nu fått uppgift om att det (i översta citatet nämnda) materialnumret finns på sidan 499 i fup.

Om detta stämmer, så kan det finnas motstridiga (felaktiga?) uppgifter i fup.

(Jag har själv via mobilen inte tillgång till fup just nu, ifall någon här i tråden kan jämföra sidorna 499 och 771 för att se om samtliga LH's längs vägen upphittade saker har testats för dna- och fingeravtryck, inklusive VISA-kortet).
2015-10-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns inget DNA från mgm på/i L.Hs underliv eller trosa.

Tack, då har jag inte helt förstått. Men ändå så måste det förklaras hur fruns DNA hamnar på trosorna. Det är för konstigt.
2015-10-25, 11:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Därför att hon borde ha känt igen honom.
Varför borde hon det? Hon bor i Stockholm och känner säkert inte igen alla i Blomberg?
2015-10-25, 11:12
Bannlyst
Vad var motivet för litauern att mörda Lisa? Vad har åklagaren lagt fram i sin tes och bevisning?
2015-10-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Goggles
Tagit del av ca 500 sidor, FUP'en. Att de har rätt kille solklart, men det skaver
oerhört denna soppa om soppan och hennes 'pojkvän'. Som ingen verkar sett
eller känna till. Har jag missat någon rad?

Är det inte så enkelt så att Maria som vittnar om detta och som jobbar i köket har missuppfattat detta. Då Lisa säger hennes pojkvän syftar hon på den kvinnliga kunden, att det är HENNES (kundens) pojkvän som gjort beställningen.

Ur FUP:
Maria förklarar att under gårdagen serverades det soppa i cafét. En av gästerna hade precis
när soppan tagit slut beställt just den soppan. Maria som arbetar i köket blev då lite orolig för
att gästen skulle bli arg eftersom den var slut. Maria förklarar att Lisa då sa till henne att hon
inte behöver vara orolig för att det är hennes pojkvän som beställt.
2015-10-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Kan du klargöra för mig vad Gustav och Henrik Jönsson misstänks för av dig?
Mordassistenter? Mördare?

2. Sen undrar jag fortsättningsvis:
Har du totalt GLÖMT den befintliga tekniska bevisningen eller är den sekundär för din del?!
Ett bifynd i sammanhanget gällande klappjakten på Jönssons?[/quote]

Jag kan inte finna att något i den tekniska bevisning som lagts fram skulle motsäga att MGM i själva verket kanske hjälpt en ung förvirrad gärningsman med bortforsling av liket samt utspridande av de olika föremålen etc etc....
2015-10-25, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Angående det så kallade Hans och Greta spåret från mordplatsen och bort mot gården med skjulet där LH senare hittades så har jag en teori.

Jag antar att LH fraktades bort från mordplatsen med lastaren med skopa.När LH slängts upp på skopan har dessa föremålen kanske ramlat ut från hennes ficka och legat löst på skopan.

När den uppjagade GM sedan kört lastaren i hög hastighet på guppiga småvägar bort till gården med skjulet har dessa föremålen kastats ut från skopan.

Telekoplastaren brukade vara inlåst i spritfabriken. Enligt vittnesmål Ulrik Lind ( som ägde hjullastaren innan han sålde den till Lars Åhlund) så stod lastaren bakom ladan 20.20 150607.

Arne Jönsson konfronterade NB på måndagen om han använt lastaren under söndagen och då nekade han till det. Hans reaktion på konfrontationen var onaturlig, han brukade inte reagera så. Troligtvis ljuger han även här.

Samtidigt har vittnen sett en gråsilvrig bil(NB hade en silvrig Sharan) utanför ladan/cafèt vid 18:30-19:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in