Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Sådan taktik (släkt) hade stor framgång i förhör när man löste Caroline Stenvalls försvinnande och mord. Man pressade Alden med att bl.a. hota plocka in en släkting vilket fick honom att börja prata om vad som verkligen skett. Dock ljög han om sammanträffandet vid stenbron och varför det blev som det blev. Han kunde inte säga rakt ut att han var på lyset, ansågs sig bli kränkt av CS. Han använde bössan redan där för att tvinga in henne levande i skuffen, sen sköt han henne när hon flydde efter grusvägen, ett ryggskott och avslutade med ett huvudskott. Att han sköt första skotten på en på en redan död CS är bara trams, men han ville förmildra sitt dåd.
Det är ju så viktigt att få fram sanningen, att jag tycker att alla metoder av detta slag är värda att ta till, för brottslingar ska knäckas!
Jag anser att tingsrätten gjorde fel när de släppte brodern och frun. Att initialt ljuga och ge falskt alibi är allvarligt, och det hindrade utredningen.
Lisa var antagligen död när Litauern kom hem och fick sina kläder tvättade, men kroppen hade varit i ett annat skick som hade underlättat att utreda förloppet och obduktionen om de inte hade skyddat storebror. De borde också kunna svara på vilket fordon som använts, vilka plastmaterial de hade tillgång till, som byggplast och sopsäckar.
Det jag undrar på är fruns DNA på trosorna, och hur länge en frus DNA är kvar på mannens könsorgan om han inte tvättar sig. Trosorna och DNAt på dem är enligt min syn på saken häktningsgrund och frun borde inte ha släppts, innan hon förklarat det hon borde känna till. Det är mycket underligt att en frus DNA finns på en mördad flickas trosor. Kan Litauern tagit med trosorna hem till frun?