2015-10-25, 09:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så om inte The Jönssons ljuger ja då skulle jag villa påstå att MGM har alibi !!!
18:00 MGM ses av AJs fru vid deras hem
18:26 Lisa i live pappan mottar fickringing. (Lisa ses desutom senare av vittne vid sin moped)
19:15 MGM ses av GJ vid sitt hem
19:35 MGM pratar med sin mamma över skype
20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza
Så MGM har alltså 49 minuter tlll att begå detta brott sedan ska man dra bort tid till att ta sig till cafeet också.
Är det rimligt att tro att det är möjligt???
Det finns inte minsta alibi i det du skriver. Självklart hinner han.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Dina frågor du vill ha svar på ligger på ett barns nivå, du har uppenbaligen själv ett svagt intellekt som ställer så korkade frågor "du vill ha svar på".
Mördaren och gästarbetaren har psoriasis på armarna, han använder förslagsvis långärmat när han jobbar.
Dina löjliga funderingar om spridda saker är nästan för dumma för att orka bemötas, men........hur är det konstigt att mördaren, stressad och svagbegåvad kastar ut saker genom bilfönstret in i vegetationen?
Upplys mig gärna!!!

Du glömde feta "gästarbetaren" Som jag skrev är de placeringen av dessa föremål som är intressanta. de är spridda som om någon gått och mer eller mindre tappat dem, inte som någon som har försökt att göra sig av med dessa. Jag tror de flesta andra som sett bilderna har förstått detta.

Har du kännedom om denna MGM som jobbar i långärmat mitt i varmaste sommaren? Kanske är det en aversion mot dessa gästarbetare som gör att man helt enkelt inte vill titta på det som är konstigt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
På grund av att skitgrisen NB aldrig tvättar sig skulle jag tro !
Mjo men det var ju ändå +3
2015-10-25, 09:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Bra poäng 😊

Om man kan visa att det är omöjligt för gm att ensam både hinna med ett försök att undanröja och att dölja brottet för frun o bror...

Att gm då i ett desperat försök skulle ha kastat sig över någon stackars polsk bärplockare och bett om hjälp?
Eller om östmaffia hade årsmöte på Blombergs och han fick hjälp därifrån?
Eller kanske gm och Lisas far hade ngt fuffens ihop?

Men någon behjälplig älskarinna i bygden lär han inte haft om han duschade en gång/månad?
...om det inte bor någon kvinna i byn som gillar skitiga karlar? Kan ju vara ett intressant spår till en medlöpare...
Han hade nog ingen hemlig älskarinna i bygden.
Hans sexliv bortsett feta frugan var att stå och runka i ladan med blicken fäst vid kaféts ingång.
Litauern hade som sagt problem med att sköta sin hygien och tvagade sig en gång i månaden och då på uppmaning från feta frugan.
Obefintligt personlig hygien och skötsel, dåliga tänder............älskarinna. Nääää.
2015-10-25, 09:53
Medlem
Citat:
Det är inte victoria (GJs dotter) som påstått att en man försökt få in henne i sin bil, det är Adriana , AJs andra son Henriks hustru.

Men bara 2 timmar innan den insident skulle ha hän t s¨präsenterade AJ Adriana för MGM så det är ju helt osannolik att hon inte skulle ha känt igen MGM om det var han som försökte lokka henne in i sin bil.

Ang. MGM som försökte stoppa GJ när han kom körande i sin bil ut från godset och GJ bara vinkar till honom skulle ha skett vid MGMs hem.

AJ säger i FUP att GJ sagt att Litauerne vinkade till honnom när GJ anlände till godset ca 19:15

FUP sidan 183
Förhör med Jönsson, Arne; 2015-06-17 10:00
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.

Men...MGM säger att det hände då GJ lämnade godset
Lägg märke till att MGM kan savara på att det är en kvinna som kör GJs bil, det är nemligen GJs dotter som kör bilen.

FUP sidan 1592 +1593
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10

(Polisens frågor i fetad skrift)

Nej, och finns det några andra personer under den här tiden som du har

Ja, just det Gustav, Arnes barn, när han åkte från hans tomt, jag tänkte stoppa honom och
säga att, så att säga att fönsterblecket är klar, men han helt enkelt hälsade på mig och åkte
vidare och sen du påstår att han såg inte mig och min hustru också såg att han gjorde det

Hm, men jag har ju inte vart där så att eh, jag vet ju inte, jag har möjligen påstått vad
andra har sagt, äh, men, åt vilket håll åkte Gustav då?

(suckar) han åkte hemåt, från Arnes tomt mot deras ställe där jag fixade pl, eh, fönsterblecket
och sen varifrån han kom det såg inte jag

Hm, men han, när han står parkerad med bilen då innan han åker, va, va finns han då,
vart ifrån åker bilen?

Ja helt enkelt från trappan mot eh, mot Arnes hus och när jag satt ute du vet han passerade
förbi mig ungefär tjugo meter ifrån mig

Åkte han den vägen ut från Arnes tomt som ligger, den gången som ligger ut mot erat
hus?

Jag kan visa på en karta(oljud, karta tas upp)
Eh, Arnes hus där, är dom där tre svarta punkterna?

Jajamen

Han, han åkte in på den här vägen in till vårat hus och sen åkte han på den här vägen

Åh, åkte han på den utfartsvägen från huset som går rakt ner(ohörbart… )och så
svängde han höger? ...

Ja

… och åkte ner och så svängde han vänster ut här mot, mot Gum?

Ja

Va, var klockan då?

Ja, mellan sju och åtta

Mellan sju och åtta? Och han åkte därifrån då?

Han kom kanske på fem minuter, gick in och sen åkte iväg igen

Okej, körde han själv?

Jag tror inte det, men nån, han satt bredvid

Okej, satt han i fram bredvid eller i bak?

Nej fram

Bra, vet du vem som körde?

Nej

Ma, man eller kvinna?

Jag kan inte svara exakt men jag tror att det var kvinna. Jag kan inte svara (tyst) Och han
verkligen såg mig, han hälsade på mig eller han lyfte hand och sen under förhören ni säger till
mig att han såg inte mig. Men hur kan han säga så att, han lyfte hand mot en osynlig person

Ja det låter ju uppenbart som att han har sett nån som han har hejat på om han lyfter
handen.

Och så kan man lägga till att AJs fru säger att hon sett alla 3 litauer vid deras hem kl ca 18:00,
den 7 Juni.
Och det är ju mycket möjligt att det är detta vittnesmål som MGMs mamma har refererat till då hon sagt att någon har sett dom alla 3 stå och dricka kaffe vid deras hem kl 18:15

FUP sidan 187
Förhör med Fernandez Coto Jönsson, Ascension; 2015-06-15 (AJs fru)
J säger att Arne och makarna Trocelli stod i biblioteket och väntade på att Henrik och
Adriana skulle komma. Hon vet att klockan var ca 18.00 då hon tittade ut genom fönstret.
Hon ser då att Irina sitter och röker på trappan till deras lägenhet. De två männen står intill
henne.

Så om inte The Jönssons ljuger ja då skulle jag villa påstå att MGM har alibi !!!

18:26 Lisa i live pappan mottar fickringing. (Lisa ses desutom senare av vittne vid sin moped)
20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza

Så MGM har alltså 49 minuter tlll att begå detta brott sedan ska man dra bort tid till att ta sig till cafeet också.

Tider från vittnen är ju uppskattningar, att MGM setts vid bostaden 18.00 gör inte honom oskyldig.
Deras hem ligger nära caféet, och vittnen har ju sett en silvrig bil vid caféet runt 18.45.

sid. 322
Citat:
Sara Nordvall kom förbi polisens ledningsplats på Blombergs gård för att berätta att hon såg en silvrig bil stå utmed vägen på hö sida strax innan kafét när man åker mot Hällekis under
söndagskvällen.
Sara berättar vidare att hon åkte förbi kafét ca 18:45-18:50 under söndags kvällen och att hon
uppmärkasammade bilen bara för att hon först tycket att det såg ut som en polisbil, men när
hon kom närmare så såg hon att det var en större silvrig bil.

Han har som sagt säkert stått och mjölkat i mjölkrummet vid stängning tidigare så han vet ungefär när de brukar låsa för dagen. Denna dagen tog han det dock några steg längre.

edit: platsen där bilen stod - https://goo.gl/DNmsxi
Skumt att google har ändrat bilder, fanns streetview med café-skylt och gulmålat mjölkrum innan, jaja.
Senast redigerad av chrisemil 2015-10-25 kl. 09:59.
2015-10-25, 09:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Detta DNA indikerar att det är NB som är inblandad.

Jag har skrivit innan att han kan ha handskar på sig som kontaminerats med IB och tar dem sen av sig - varav hans blod hamnar här och där.
2015-10-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, hon måste redovisa sina bevis före förhandlingen, och det har hon antagligen redan gjort.

Jag hatar dig för dina upprepade kommentarer om postare, deras intellekt och annat ovidkommande. Jag vill också hålla mig till topic.

Så du har känslor! Du hatar och du är aggressiv, det ante mig!

Du hatar Mr. Fold för hans kyliga förmåga att analysera fakta!

Det är bra att vara kritisk, men kritik och synpunkter ska utgå ifrån presenterade fakta och inte egna fantasier. Du har fantasier som får mig att undra över din konstanta närvaro i tråden.

Någon har för länge sedan invaggat dig i tron att du är intelligent, antagligen för att vara snäll eller för att få tyst på dig.

Min tanke är att du och dina gelikar i tråden har visat hur gränsöverskridande folk kan bli under skydd av anonymiteten. Det sker under täckmantel av "kritiskt tänkande" och "yttrandefrihet", för att dölja att ni är snuskpellar.

Om du koncentrerade dig så borde det vara uppenbart för dig att det är just dessa spekulationer som du eldat på som är orsaken till det solida yppanbdeförbudet och nu en fup som endast ger oss; allmänheten, det lilla vi ska ha för att veta att Litauern inte kommer dömas oskyldig.

Min granskning av fupen och genomläsning av tråden ger mig vibbar om att det finns en mänsklighet i fupen. Poliser och åklagare som är varsamma mot Lisa och hennes anhöriga just för att du och många andra saknar spärrar och solkat ner denna sak på ett sätt som saboterat diskussionen.

Det handlar mycket om att inte egga upp dårar och troll, och att detaljerna faktiskt inte angår oss!

Lisas anhöriga och de berörda i Blomberg är också brottsoffer som du plågat med elakheter och förtal.

Det som framgår av fup, är att de har nöjt sig med att visa att åtalet är styrkt, eftersom det angår oss alla. Men Lisas sista tid i livet och hur hon dog är inget du och dina gelikar kommer kunna gotta er åt. Det intressanta nu är rättsprocessen, och hur en sopa som advokaten Rönnbäck ska komma ur denna härva med hedern i behåll. För mig är det så underligt att advokaten Rönnbäck fäst avseende vid de stolligheter du och andra framfört! Men det är ju det som visar att det finns alla sorter i vår herres hage. Även inom rättsväsendet.
Senast redigerad av Vresrosen 2015-10-25 kl. 10:04.
2015-10-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kanske någon hon drömde om. Precis som Viktor som inte var intresserad av henne.

Hon serverade ju soppa till sin pojkvän
2015-10-25, 09:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Du glömde feta "gästarbetaren" Som jag skrev är de placeringen av dessa föremål som är intressanta. de är spridda som om någon gått och mer eller mindre tappat dem, inte som någon som har försökt att göra sig av med dessa. Jag tror de flesta andra som sett bilderna har förstått detta.

Har du kännedom om denna MGM som jobbar i långärmat mitt i varmaste sommaren? Kanske är det en aversion mot dessa gästarbetare som gör att man helt enkelt inte vill titta på det som är konstigt?
Ja jag har en kraftig aversion mot denna lilla litauiska gästarbetarklan.
En miserabel familj som badar i sin egen skit och misär, en äldre broder som jagar svenska flickor och kvinnor att utöva sina perversa fantasier och mörda, för att sedan fortsätta sitt värv som om inget hänt.
gästarbetaren sitter häktad överbevisad om sin skuld vägrar han att erkänna vad han gjort mot en svensk tonårsflicka, han har förstört livet för en till synes fin svensk familj.
Aversion? Jag hatar honom.
2015-10-25, 09:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det är inte victoria (GJs dotter) som påstått att en man försökt få in henne i sin bil, det är Adriana , AJs andra son Henriks hustru.

[PHP]Men bara 2 timmar innan den insident skulle ha hän t s¨präsenterade AJ Adriana för MGM så det är ju helt osannolik att hon inte skulle ha känt igen MGM om det var han som försökte lokka henne in i sin bil.

20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza[/PHP]

Skapt jobbat. I motsats till lynchmobben så bör man även titta på det som inte bara bekräftar ens misstankar. Jag funderade på detta med MGM vittnesmål att han träffat GJ men detta verkar han på något sätt bekräfta.
Vad i helvete är det med detta? All teknisk bevisning pekar mot MGM men mycket annat gör att man kan ifrågasätta detta, i vart fall att han var ensam.
Senast redigerad av Titiana 2015-10-25 kl. 10:10.
2015-10-25, 10:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9

NB gapar ju om att någon försöker sätta dit honom , HAN kanske försöker sätta dit frun .
Varför inte , han saknar ju samvete , moral ja det mesta som normala mäniskor har .
2015-10-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja jag har en kraftig aversion mot denna lilla litauiska gästarbetarklan.
En miserabel familj som badar i sin egen skit och misär, en äldre broder som jagar svenska flickor och kvinnor att utöva sina perversa fantasier och mörda, för att sedan fortsätta sitt värv som om inget hänt.
gästarbetaren sitter häktad överbevisad om sin skuld vägrar han att erkänna vad han gjort mot en svensk tonårsflicka, han har förstört livet för en till synes fin svensk familj.
Aversion? Jag hatar honom.

Miserabel familj?
Jag vet inte, men i förhör så verkar iaf AB vara en rätt så ödmjuk kille, frugans förhör har jag bara ögnat igenom och läst utdrag härifrån, hon verkar mest vara utsatt för en man som inte behandlar henne väl. (edit: skrev "illa" först )
Känns som att NB är "ledaren" och de andra följer och lyder snällt, eller så har det iaf sett ut, fram till denna vecka i juni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in