Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Bodde Victoria på gum när NB var där och fixade fönstren? I så fall är det väldigt märkligt att hon skulle vara osäker på vem han var, om han försökt få henne in i bilen på lördagen innan Lisas försvinnande?
Det är även häpnadsväckande att NB kan vittna om GJ's förehavanden mellan.19-19.30 om han inte skulle varit på plats? Att endast hitta på detta skulle vara för riskfyllt kan man tycka.
Vittnen har ju sett NB i bilen 19-19.05 så att han skulle tala sanning verkar troligt. Frågan är varför han skulle vilja stoppa GJ om man har en död människa i bilen? Och varför han befunnit sig på allévägen och inte fyndplatsvägen mot Martorpshållet?
Det är inte victoria (GJs dotter) som påstått att en man försökt få in henne i sin bil, det är Adriana , AJs andra son Henriks hustru.
Men bara 2 timmar innan den insident skulle ha hän t s¨präsenterade AJ Adriana för MGM så det är ju helt osannolik att hon inte skulle ha känt igen MGM om det var han som försökte lokka henne in i sin bil.
Ang. MGM som försökte stoppa GJ när han kom körande i sin bil ut från godset och GJ bara vinkar till honom skulle ha skett vid MGMs hem.
AJ säger i FUP att GJ sagt att Litauerne vinkade till honnom när
GJ anlände till godset ca 19:15
FUP sidan 183
Förhör med Jönsson, Arne; 2015-06-17 10:00
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.
Men...MGM säger att det hände då
GJ lämnade godset
Lägg märke till att MGM kan savara på att det är en kvinna som kör GJs bil, det är nemligen GJs dotter som kör bilen.
FUP sidan 1592 +1593
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10
(Polisens frågor i fetad skrift)
Nej, och finns det några andra personer under den här tiden som du har…
Ja, just det Gustav, Arnes barn, när han åkte från hans tomt, jag tänkte stoppa honom och
säga att, så att säga att fönsterblecket är klar, men han helt enkelt hälsade på mig och åkte
vidare och sen du påstår att han såg inte mig och min hustru också såg att han gjorde det
Hm, men jag har ju inte vart där så att eh, jag vet ju inte, jag har möjligen påstått vad
andra har sagt, äh, men, åt vilket håll åkte Gustav då?
(suckar) han åkte hemåt, från Arnes tomt mot deras ställe där jag fixade pl, eh, fönsterblecket
och sen varifrån han kom det såg inte jag
Hm, men han, när han står parkerad med bilen då innan han åker, va, va finns han då,
vart ifrån åker bilen?
Ja helt enkelt från trappan mot eh, mot Arnes hus och när jag satt ute du vet han passerade
förbi mig ungefär tjugo meter ifrån mig
Åkte han den vägen ut från Arnes tomt som ligger, den gången som ligger ut mot erat
hus?
Jag kan visa på en karta(oljud, karta tas upp)
Eh, Arnes hus där, är dom där tre svarta punkterna?
Jajamen
Han, han åkte in på den här vägen in till vårat hus och sen åkte han på den här vägen
Åh, åkte han på den utfartsvägen från huset som går rakt ner(ohörbart… )och så
svängde han höger? ...
Ja
… och åkte ner och så svängde han vänster ut här mot, mot Gum?
Ja
Va, var klockan då?
Ja, mellan sju och åtta
Mellan sju och åtta? Och han åkte därifrån då?
Han kom kanske på fem minuter, gick in och sen åkte iväg igen
Okej, körde han själv?
Jag tror inte det, men nån, han satt bredvid
Okej, satt han i fram bredvid eller i bak?
Nej fram
Bra, vet du vem som körde?
Nej
Ma, man eller kvinna?
Jag kan inte svara exakt men jag tror att det var kvinna. Jag kan inte svara (tyst) Och han
verkligen såg mig, han hälsade på mig eller han lyfte hand och sen under förhören ni säger till
mig att han såg inte mig. Men hur kan han säga så att, han lyfte hand mot en osynlig person
Ja det låter ju uppenbart som att han har sett nån som han har hejat på om han lyfter
handen.
Och så kan man lägga till att AJs fru säger att hon sett alla 3 litauer vid deras hem kl ca 18:00,
den 7 Juni.
Och det är ju mycket möjligt att det är detta vittnesmål som MGMs mamma har refererat till då hon sagt att någon har sett dom alla 3 stå och dricka kaffe vid deras hem kl 18:15
FUP sidan 187
Förhör med Fernandez Coto Jönsson, Ascension; 2015-06-15 (
AJs fru)
J säger att Arne och makarna Trocelli stod i biblioteket och väntade på att Henrik och
Adriana skulle komma. Hon vet att klockan var ca 18.00 då hon tittade ut genom fönstret.
Hon ser då att Irina sitter och röker på trappan till deras lägenhet. De två männen står intill
henne.
Så om inte The Jönssons ljuger ja då skulle jag villa påstå att MGM har alibi !!!
18:00 MGM ses av AJs fru vid deras hem
18:26 Lisa i live pappan mottar fickringing. (Lisa ses desutom senare av vittne vid sin moped)
19:15 MGM ses av GJ vid sitt hem
19:35 MGM pratar med sin mamma över skype
20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza
Så MGM har alltså 49 minuter tlll att begå detta brott sedan ska man dra bort tid till att ta sig till cafeet också.
Är det rimligt att tro att det är möjligt???