2015-10-25, 09:21
Medlem
@Nantale

Varför ska vi prata om Lisas pojkvän menar du?
Han är avskriven som potentiell mördare av sin flickvän därför att han har alibi. Han kom till Blomberg för att leta efter sin flickvän
2015-10-25, 09:22
Medlem
Jag har hängt med tråden från start, även skrivit en del om att mycket tyder på att NB kan vara oskyldig men jag har även svängt igen om att han kan vara skyldig.

Så har det sett ut i tråden, folk har bollat olika teorier fram och tillbaka men nu när FUP har kommit är det lätt att säga om man hade rätt.

99.9% tyder på att NB är skyldig

Jag har läst FUP och upplever det märkligt att han nekar in i kaklet trots överväldigande bevisning och trots att polisen säger att han nu har sin chans att lätta på samvetet.

Sedan kan man diskutera om han varit ensam då det hela måste gått hans väg till 100% om han nu gjort allt själv. Han borde dock berätta allt han vet för nåt vet han.

Han kommer dock få livstid med största säkerhet, tack vare bevisningen som är överväldigande. Synd bara att polisen inte verkar få ihop ett händelseförlopp.
2015-10-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Hur kommer det sig att man hittat Irinas dna i Lizas trosor?

Det undrar jag också....
2015-10-25, 09:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Jag vet inte om personen i fråga ens är med på Flashback så det kan jag inte svara på.

Som sagt, ville bara dela med mig av det jag hört som jag själv tyckte var av intresse. Det har såklart snackats hejvilt här uppe på kullen om vad som kan ha hänt men det mesta har jag tolkat som påhitt. Jag har även sagt klart och tydligt att kanske ljuger personen som sagt det till mig, jag kan omöjligt veta till 100% att hen talar sanning.
Alltid intressant med info om hur det snackas på bygden. Vad jag tycker verkar orimligt med teorin om en 2a GM som inte tillhör litauernas familj, är ju det faktum att NB inte umgicks med några andra. En sådan här gärning utför man inte tillsammans med någon man hejat på några ggr vid macken s.a.s

Finns ju heller inga spår efter ngn annan på BP.

Vem skulle åta sig att köra iväg en död 17åring som tjänst åt en litauer som luktar illa?
2015-10-25, 09:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag har aldrig tvekat eller ifrågasatt att den litauiske gästarbetaren är skyldig.
Jag har varit en av de tidigaste och ihärdigaste i detta.
Du förefaller ha grava problem med läsförståelsen.
För övrigt anser jag att godsägare AJ fortsättningsvis anlitar svenska hantverkare, inbrott och stölder gör livet surt för folk i bygden, en flicka har blivit mördad på ett oerhört tragiskt sätt.
Varför?
Men suck. Jag skriver inte om dig. Alldeles nyss skrevs om en annan GM. Alldeles nyss misstros joggaren. I MÅNADER finns en svans som ältar Jönssons vars söner är mystiska, det måste vara nåt, det stämmer inte:

Men ingen kommer med ett enda dugg i form av bevisning förutom misstro - och NB har satt sitt äckliga sperma över allt och har DNA på tjejen. Men det duger inte. Det måste vara nån Jönsson enligt andra.

Jag skriver att joggaren inte anses betrodd för att hon är släkt med AJ.
Hade det varit nån annan hade hon väl inte behövt kallas lögnare. Ja, jag håller med dig om AJ - han verkar ha dåligt rykte i affärer och annat. Hans arbetskraft har med facit i hand varit jävligt fel..
Senast redigerad av develi 2015-10-25 kl. 09:28.
2015-10-25, 09:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Jag har fått höra något som enligt mig är väldigt intressant. Jag bor i trakten så man har ju hört både det ena och det andra (99% har ju varit ren bullshit).

Nu har jag dock fått höra från en enligt mig säker källa följande: man är ganska övertygad om att NB haft åtminstone EN medhjälpare. Detta har man dock inte gått ut med eftersom det inte finns tillräckligt med bevis, och folk skulle bli helt galna om de visste att det fanns ännu en GM men att denne går lös.
Vem man misstänker är - hör och häpna - en person ur familjen J*nsson.
Exakt vem skulle man vara ovan, menar du? Om du skulle avse polisen, är det ju ganska klart från förundersökningen vilken deras förstahandskandidat som medhjälpare skulle vara, och det är ingen medlem av familjen Jönsson. Och om du inte skulle avse polisen, utan några skvallerkäringar i byn, är det totalt ointressant.
2015-10-25, 09:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det är inget skumt med det

GM fick panik och bråttom
Om han varit intelligent och en rutinerad psykopat så hade han börjat med att göra sig av med Lisas moped

Nu stod mopeden med startnycklar kvar vilket gjorde att polis förstod att Lisa befann sig i närheten

Om han hade haft panik borde han hystat sakerna långt in i fältet, speciellt då de är spridda ut efter vägen och det tyder på en sådan handling. Men att i panik sprida sakerna ut efter vägen och "droppa" den på vägen/på sidan av vägen går inte ihop med det du säger.

Jag skiter i om han är intelligent eller inte, tittar på det som finns och vill ha svar på det. Hans intelligenskvot kanske har föga intressant just nu.

Läste att MGM har kraftig psoriasis enligt första vittnesmål med polisen...han borde formligen fjälla DNA runtomkring sig, speciellt om han inte tvättade sig så ofta.
2015-10-25, 09:31
Medlem
I förhör har det framkommit och bekräftats att NB pratar med sin mamma över skype 19:35 och samtalet pågår i 16 min dvs till 19:51 ungefär, sedan åker NB med sin fru till handlarn där de på övervakningsfilm ses handla 20:07.

Lite grovt kan man kanske säga att NB haft ungefär en timme på sig att utföra mordet, transportera kroppen, gömma hjälm m.m. Det låter jobbigt för att göra allt ensam utan att bli upptäckt men som sagt, finns inget som tyder på en andra GM.
2015-10-25, 09:32
Medlem
Citat:
@Nantale

Varför ska vi prata om Lisas pojkvän menar du?
Han är avskriven som potentiell mördare av sin flickvän därför att han har alibi. Han kom till Blomberg för att leta efter sin flickvän
Jag menar inte att vi ska prata om Lisas pojkvän. Lisa hade ingen pojkvän heller, hon hade gjort slut med sin pojkvän. Jag svarade på inlägget där någon frågade vem gästen på kafét kunde ha varit som Lisa påstod var hennes pojkvän. Det var inte hennes före detta pojkvän i alla fall. Men hur som helst, så är det ointressant.
2015-10-25, 09:33
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det undrar jag också....

trosorna låg vid BO vrister till att börja med...sen kan vi spekulera vidare..
det kanske har också betydelse om DNA:T låg i/på/ vid kanten av trosorna...jag tror att tolkningen I TROSAN kanske är fantasier. Ni som kommit så långt...var var DNA:t placerat?
2015-10-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
det kanske har också betydelse om DNA:T låg i/på/ vid kanten av trosorna...jag tror att tolkningen I TROSAN kanske är fantasier. Ni som kommit så långt...var var DNA:t placerat?
Tror det kommer från botten av trosan, men jag har inte utredningen framför mig just nu.
Senast redigerad av When6Loves9 2015-10-25 kl. 09:39.
2015-10-25, 09:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Utanpå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in