2015-10-25, 08:48
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Han tog den som var sist kvar - som en hyena på jakt

Det var det enda "fel" som Lisa gjorde - att hon var den sista flickan att lämna jobbet

Ja någon skulle mördas den helgen, han försökte ju redan dagen innan.
Han visste hur det skulle göras, mjölkrummet var förberett och klart.
Stått i fönstret och spanat och... Ja,
Vilket äckel.
2015-10-25, 08:48
Medlem
...och att polisen misstänker en andra GM...

Det är ingen nyhet eller intressant byskvaller - ytterligare två har varit häktade misstänkta för delaktighet
Dom är fortfarande intressanta för den kommande rättegången
2015-10-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nog märker man om man blöder. Och är man så försiktig att man använder ett annat fordon, så är man försiktig med DNA, blod eller inte. Emballaget är borta, varför det? Kan man göra rent ett fordon så alla spår försvinner, utan att fordonet ser rengjort ut?

Hängde maffiamördare upp offren efteråt? Hade de skäl att ge sig på oskyldiga 17-åriga tjejer? Varför inte låta kroppen hänga kvar, eller dumpa den ute i skogen? Brottet, som FUP beskriver det, är så konstigt och annorlunda, att det är osannolikt. För att använda en klyscha, när hände det senast?

Det kan vara så annorlunda för att det inte är sant. Det kanske inte är ett sexmord utan riggat för att det skall se ut som ett.
2015-10-25, 08:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
...och att polisen misstänker en andra GM...
Det är ingen nyhet eller intressant byskvaller - ytterligare två har varit häktade misstänkta för delaktighet
Dom är fortfarande intressanta för den kommande rättegången
Ska man tolka det som breaking news från byn så kan du vara säker på att det inte IB och AB det skvallras om..
2015-10-25, 08:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det kan vara så annorlunda för att det inte är sant. Det kanske inte är ett sexmord utan riggat för att det skall se ut som ett.
Hur tänker du nu? Hur får du ihop det mesta med din teori?
2015-10-25, 08:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tusind tack för att du delat med dig denna info !

Om man läse FUP så är det ju en specifik person som polisen ställer oerhört många frågor både till och om i förhören, och det är GJ, AJs biologiska son, som ju befann sig i Blomberg den här hälgen och inte minst vid cafeet den 7 Juni vid den tid Lisa försvann.

Det är dessutom mycket tvivel at läsa omkring GJs alibi den kvällen, när man läser de olika förhör med de som deltagit i den familje middag som hölls på AJs Gods den kvällen, ja då är uppfattningarna mycket olika några nämner honnom inte als när dom tillfrågas vem som var där, andra säger att han bara var där ca 30 minuter och en tredie säger att han var där 2 timmar, och en fjärde kommer inte ihåg.

En anna grej som jag tycker är lite konstigt är att AJs andra son Henrik, han lämnar godset mitt i middagen, och vad är hans grund till detta? , jo att han ska hämta några rullskridskor hos en vänn i Hällekis...what ???!!!
Henrik kommer ca 10 minuter för sent till familje middagen som skulle börja kl 18:00, dvs han anländer ca 18:10 och så lämnar han middagen kl ca 19:00 samtidig som GJ ankommer dom träffas tillmed på allen mellan godset och kafeen, dom pratar med varandra i ca 5 minuter och skiljs sedan åt.
Henrik anger att han är tillbaka på godet ca kl 20:15, efter att ha hämtat dom jätteviktiga rullskridskorna mitt i familjemiddagen hmmm...

GJ anländer på godset ca kl 19:05 och vissa av de andra gäster säger att han lämnar godset/middagen igen ca 19:30.
Också MGM utfrågas mycket om GJ i sina förhör och vittnar bla. i FUO om att han ser GJ anlände ca kl 19 och att han kommer ut från godset igen efter 20-30 minuter, MGM säger att han försöker att stanna GJ för han vil meddela honnom att han har lagat hans fönster samma eftermiddag som GJ bet honnom om, men GJ vinkar bara och kör mot sin Gum gård som ligger ca 1 km söder om Godset.

Och en sak till; IB MGMs fru hade hjälpt AJs fru med att förbereda denna familjemidda under dagen och IB säger i förhör att det är en 12 personers middag de förbereder, men i förhör nämns endast 8 personer/gäster så hvad hände med de sista 4 ???
Var den spanske styvson ADC där också ? och/eller vem annars var där eller skulle ha varit där men inte kom och i så fall varför?
Och om det var andra där varför talar The Jönssons så inte om att dom är där ?
Bodde Victoria på gum när NB var där och fixade fönstren? I så fall är det väldigt märkligt att hon skulle vara osäker på vem han var, om han försökt få henne in i bilen på lördagen innan Lisas försvinnande?
Det är även häpnadsväckande att NB kan vittna om GJ's förehavanden mellan.19-19.30 om han inte skulle varit på plats? Att endast hitta på detta skulle vara för riskfyllt kan man tycka.
Vittnen har ju sett NB i bilen 19-19.05 så att han skulle tala sanning verkar troligt. Frågan är varför han skulle vilja stoppa GJ om man har en död människa i bilen? Och varför han befunnit sig på allévägen och inte fyndplatsvägen mot Martorpshållet?
2015-10-25, 08:53
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var hennes pappa som ringde polisen.
Det vet jag, men det var godsägare AJ som berättade om en "händelse" för polisen, hans kvinnliga släkting som när hon joggade i trakten blivit stoppad av en man som ville ha hjälp att hitta till Medelplana.
Han ville att hon skulle visa vägen på en karta han hade i bilen.
Hade hon klivit in i bilen hade hon sannolikt drabbats av det som hände LH.
Litauern hade kniv i facket till bildörren, täckplast bakom bilens framsäten.
Varför tror du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så hon missade bussen då alltså? Är ju lätt att kontrollera. Det håller inte för dig heller

Ingen har kontrollerat om hon åkte med bussen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Låter som din "säkra källa" är medlemmen Vanstyretstid.
Jag är så jävla less på det här skitsnacket - både i tråden och flum från byn.
Varför i helvete inte ens tro på den som joggat vars pappa ringer polisen och tipsar?
Det är speciellt äckligt om hon var nära att bli NB:s offer.
2015-10-25, 08:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det vet jag, men det var godsägare AJ som berättade om en "händelse" för polisen, hans kvinnliga släkting som när hon joggade i trakten blivit stoppad av en man som ville ha hjälp att hitta till Medelplana.
Han ville att hon skulle visa vägen på en karta han hade i bilen.
Hade hon klivit in i bilen hade hon sannolikt drabbats av det som hände LH.
Litauern hade kniv i facket till bildörren, täckplast bakom bilens framsäten.
Varför tror du?
Jo, jag förtydligade dock med pappan för jag är så less vid detta ältande om Jönsson.

Hade det varit mer trovärdig om jag joggat? Som inte är släkt med AJ?
Inte en jävel har nåt belägg mer än att gubben troligen är en skitstövel och tyvärr:

Det krävs teknisk bevisning och vittnen för det. Det tycks tyvärr vara sekundärt. Och har man tänkt sig att NB är en medhjälpare så är det jävligt dags att yla. Utan detta är det värdelöst skitsnack.
Senast redigerad av develi 2015-10-25 kl. 08:58.
2015-10-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Låter som din "säkra källa" är medlemmen Vanstyretstid.

Jag vet inte om personen i fråga ens är med på Flashback så det kan jag inte svara på.

Som sagt, ville bara dela med mig av det jag hört som jag själv tyckte var av intresse. Det har såklart snackats hejvilt här uppe på kullen om vad som kan ha hänt men det mesta har jag tolkat som påhitt. Jag har även sagt klart och tydligt att kanske ljuger personen som sagt det till mig, jag kan omöjligt veta till 100% att hen talar sanning.
2015-10-25, 08:59
Medlem
Som fiskare hade han tillgång till båt, sjö och en väldigt naturlig handling att hävda att han var och fiskade. Kan inte fatta att han inte la henne i båten och dumpade kroppen i sjön, borde varit en av de första tankarna som dykt upp hos honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in