2015-10-25, 03:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Haha nice try. Säg till mamma att ta av dina skygglappar nu pojk
Allt sådant kommer tids nog att visa sig om polisen kollar upp hans nätaktiviteter.
Då kommer vi kanske att få reda på vilka siter/forum/användarnamn killen använt sig av och vi kan få en rätt bra bild på vad som grabben sympatiserade med och inte.
Tills dess är allt bara spekulationer eller hur?
Citera
2015-10-25, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspicio
GM var varken Sverigdemokratisk politiker eller medlem, hans gärningar strider helt mot SD;s arbetsätt och ideologi, och om man tittar på GM;s yt-konto så verkar han vara nazist och ateist.

Det skulle vara av stort intresse om du delar med dig av din insiderinformation om hans SD-kopplingar, som ingen annan verkar ha vetskap om.
På FB hade han länk till Samma folkomröstning som Sverigedemokraterna har på sin FB sida det är väl en koppling god som någon!
Citera
2015-10-25, 03:42
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holyman
På FB hade han länk till Samma folkomröstning som Sverigedemokraterna har på sin FB sida det är väl en koppling god som någon!

Mördare har röstat på olika politiska partier förr precis so alla andra
Citera
2015-10-25, 03:42
Medlem
Aspicios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holyman

Nej det är verkligen inte en "koppling god som någon". Det säger väl inget mer än att GM ville minska invandringen.

Jag har gillat coca cola på FB, tänker du "go full arnstad" på dem om jag skulle begå ett vansinnesdåd?
Citera
2015-10-25, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Eller så hade han kanske gått in med sina vapen i en kyrka? Eller något annat. Hans åsikter om invandringen var sannolkt bara en förevändning för att rättfärdiga sin handling för sig själv att i "cool" utstyrsel döda människor med svärd.

Oavsett om man är för eller emot ivandringen bör man inte diskutera det här brottet utifrån den saken. Mer handlar det om hur samhället fungerar i stort och Antons psykiska tillstånd. Man kan väl sammanfatta det med att han var knäpp. Polisen, politiker och stora delar av befolkningen verkar för tillfället vara ute på en väldigt stor tandemcykel. Eller? Jag är osäker.

Det tror jag inte. Lika lite som jag tror att IS hade krigat mot världen om Sha'ria var världsomfattande. Den här killen verkade ha problem med invandrare/invandringen av olika anledningar och det förvånar mig inte om det visar sig att han drabbades väldigt negativt av den på något sätt och inte fick hjälp av samhället och därför gjorde han det han gjorde.
Citera
2015-10-25, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Som Ikeamördaren. Bakom sig hade han alla asylsökande som kommit till Sverige.

Ja, det är lika jävla efterblivet resonemang.

Har sett ytterst få som försvarat handlingen. Att försöka förklara den är inte samma som att försvara den.

Nej här ljuger du. Att förklara handlingen baserat på att had ni lyssnat på SD hade detta inte hänt är att försvara handlingen. Dessutom försöker man dra fördelar av handlingen till SD. Kan det bli smutsigare?
Citera
2015-10-25, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Har inte läst tidigare inlägg men får absolut bilden av en ensam grabb uran tillhörighet som vill sätta avtryck på världen på något vis- fel vis men det som passade bäst in just nu.
Önskar vi kunnat prata- innan .
Ledsen för Anton - ledsen för de döda och påverkade . ❤️

Du har medlidande för en sjuk massmördare som mördade helt random människor. Har du samma medlidande för IKEA mördaren?

Jag har inte medlidande för någon av dessa mördare och den som har det hyser en inre vilja om att attacken går att rättfärdiga
Citera
2015-10-25, 04:44
Medlem
Hur dog gärningsmannen (Anton)? och finns det någon film på det hela?
Citera
2015-10-25, 05:24
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Har det kommit fram något om någon diagnos? Känns som att det blir mer och mer tydligt att han hade högfungerande autism. Introvert, svårt med ögonkontakt, antisocial, snöade in på intressen.
Citera
2015-10-25, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Är det bara jag som inte tror på "rasistteorin"?

Om vi kollar igenom hans youtube samt facebook så borde han enligt mig gillat fler videos som antydde på någon form av "white genocide". Jag tror att Anton var djupt deprimerad och ville ta sitt eget liv. Den utväg som han såg som bekvämast var då "suicide-by-cop" vilket polisen redan har har berättat.
Det är ju även väldigt konstigt att han går och knackar på klassrum, utan att kunna veta om det var etnisk svensk som öppnade eller ej. Nej, tror tyvärr inte på hatbrott även om det låter politiskt korrekt.
Citera
2015-10-25, 05:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Det är ju även väldigt konstigt att han går och knackar på klassrum, utan att kunna veta om det var etnisk svensk som öppnade eller ej.
Nu var ju 90% av eleverna på skolan invandrare så oddsen måste ju ses som rätt goda...kanske inte lärarna dock.
Citera
2015-10-25, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nu var ju 90% av eleverna på skolan invandrare så oddsen måste ju ses som rätt goda...kanske inte lärarna dock.
Ja där slog du huvudet på spiken, läraren borde ha varit den som öppnade. Sedan är ju 10% alltid 10%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in