2015-10-27, 12:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag får det inte till att det är SDs fel. Däremot är det föräldrarnas fel som i åratal har tutat i denna lättlurade pojke att allt fel i Sverige är skapat av icke vita.
Och vad fan vet du om det? Har du täckning för det du påstår eller begår du just nu grovt förtal?
Citera
2015-10-27, 12:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag får det inte till att det är SDs fel. Däremot är det föräldrarnas fel som i åratal har tutat i denna lättlurade pojke att allt fel i Sverige är skapat av icke vita.

99 av 100 som läser på Flashback kan ta vad de värsta propaganda-maskinerna skriver med en en smula kritiskt tänkande. Tänker specifikt på några få personer här på Flashback som gör allt för att piska upp stämningen till krigiskt.

1 på 100 har noll kritiskt tänkande och sväljer precis allt vad de mest högljudda sverigrvännerna propagerar ut på Flashback som 100% sanning.

Av dessa imbeciller till människor finns det alltid någon som är så pass född i piss att man tar steget ut och göt vad många internet-sverigevänner bara mentalt drömmer om. Utöya eller denna mupp.

Nej det är inte sds fel. Det är föräldrarna och de som format denna trasiga sjuka individ. Och jag kan sätta en tunna skit på att han även är uppfostrad här på Flashback.

Nej det är inte Flashbacks fel
Nej alla sd:are är inte rasister
Nej alla sverigrvänner är inte mördare

Ytterst borde föräldrarna till denna skitunge få stå till svars för vad deras äckliga horunge har gjort.

Hur vet du vad hans föräldrar har "tutat" i honom?
Har det framkommit någonstans?
Citera
2015-10-27, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Anton var från Trollhättan. Alla som varit en del i Trollhättan vet om att den absoluta majoriteten som bor i Kronogården är invandrare. Det är så många att du knappt ser en blond person på gatan, om inte denne är från Finland ursprungligen. Ok, lite överdrivet kanske, men you get my point..

Anton visste detta också. Förstår du vart jag vill komma? Han hade redan gjort "valet" när han valde den skolan.

Sluta snacka skit.
Alltså faller att han valde bland offren på skolan - det fanns ju enligt dig bara invandrare på den..

Skälet till att han valde just den skolan kan vara vad som helst. Till exempel att han trakasserats av elever ifrån den vid någon tidpunkt.
Kanske valde han den helt enkelt för att han inte riskerade att råka på någon som han var kompis med eller som kunde känna igenom honom.

De som snackar skit är de som rapar om "terrorbrott" - vilket detta inte med bästa vilja i världen kan klassas som -- eller "hatbrott" utan att ha något reellt som backar upp det.
Citera
2015-10-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Instinktivt påminner ju denne Anton om nästan samtliga kända amerikanska skolskjutare de senaste åren. Och bland dem har det funnits både vita, svarta och indianer.

Får även lite Elliot Rodger-vibbar av det hela.

Den stora skillnaden är väl att det inte är så lätt för en ung svensk outsider att få tag på en pickadoll.

Herregud vilken dålig kvalitet det är på denna tråd f.ö.
Flashback verkar dra till sig fler idioter än någonsin.
Ja det var nog viktigare för Anton ATT det blev en skjutning än exakt VILKA som sköts.

En rätt stor skillnad är dock att han valde en grundskola, de flesta amerikanska och finländska fall har ju riktats mot High School/gymnasium eller möjligtvis universitet. Anton ville nog inte riskera att misslyckas genom att bli övermannad i början av attacken. Risken för avvärjning hade förmodligen varit större om han valt en gymnasie- eller högskola med äldre elever.

Givet att det skulle bli en grundskola funderar jag över varför han inte valde Lyrfågelskolan eller Stavreskolan som båda två ligger närmre hans bostad. Tror det beror på:

a) Anton ville inte riskera att döda personer som på något sätt hörde till samma kretsar som honom. Han har ingen koppling till de utsatta sydöstra delarna av Thn. Även en mördare kan respktera grupptillhörighet. Det kan ha med rasism att göra, men inte nödvändigvis.

b) Anton visste att den mediala genomslagskraften automtisk skulle bli stor om han valde en skola i invandrartätt område. Bekräftelsen i media är antagligen den främsta drivkraften bakom dådet.

c) Flera nära släktingar till Anton bor också i Stavre. Han kanske undvek att attackera i den egna stadsdelen p.g.a respekt för dem.

Beträffande varifrån han fick sina influenser i livet kan man i alla fall konstarera att av de c:a 1700 youtubeklipp han gillat är 511 stycken (30%) publicerade av den amerikanske videobloggaren "The Amazing Atheist", även känd under namnet "TJdoeslife".

Svenska klipp är direkt ovanliga, bland de han gillat.
Citera
2015-10-27, 13:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur vet du vad hans föräldrar har "tutat" i honom?
Har det framkommit någonstans?
Det framkom väl på Facebook att hans familjemedlemmar var SD. Och gnällde en del om invandringen.
Citera
2015-10-27, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det framkom väl på Facebook att hans familjemedlemmar var SD. Och gnällde en del om invandringen.
Vad har det för relevans?
Citera
2015-10-27, 13:19
Medlem
Citat:
Stämmer bra där! Många föräldrar som gnäller på invandringen inför barnen, småbarn dessutom.
Citera
2015-10-27, 13:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag har redan skrivit en gång att jag hittade Anton innan den stora pöbeln kom och hans vänner tog bort honom som vän och jag gick även igenom hans familj. Det fanns en enda mening från en moster som kan ha varit invandringskritisk. Ingenting annat förekom, så hur man kan se dessa som SD är helt verklighetsfrånvänt.
Citera
2015-10-27, 13:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har redan skrivit en gång att jag hittade Anton innan den stora pöbeln kom och hans vänner tog bort honom som vän och jag gick även igenom hans familj. Det fanns en enda mening från en moster som kan ha varit invandringskritisk. Ingenting annat förekom, så hur man kan se dessa som SD är helt verklighetsfrånvänt.
Aha, det var nog mosterns uttalande jag tänkte på. Ärligt talat har jag inte lusläst Fejjan, mest läst i media att hans familj var SD.
Citera
2015-10-27, 13:26
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alltså faller att han valde bland offren på skolan - det fanns ju enligt dig bara invandrare på den..

Skälet till att han valde just den skolan kan vara vad som helst. Till exempel att han trakasserats av elever ifrån den vid någon tidpunkt.
Kanske valde han den helt enkelt för att han inte riskerade att råka på någon som han var kompis med eller som kunde känna igenom honom.

De som snackar skit är de som rapar om "terrorbrott" - vilket detta inte med bästa vilja i världen kan klassas som -- eller "hatbrott" utan att ha något reellt som backar upp det.

Du är välkommen att leva i din konspirationsvärld, du är regissören och ingen kan ta den ifrån dig.

Vill minnas att brottet blev klassat som ett hatbrott när polisen genomförde husrannsakan. Är det inte rimligt, även i din värld, att polisen hittade någonting som bekräftade att det handlade om just detta?
Citera
2015-10-27, 13:29
Medlem
Med tanke på att var femte svensk är SD så ska man nog inte dra alltför mycket slutsatser när det gäller kopplingen till SD.

Jag tycker inte riktigt det framkommit varför Anton valde att göra detta nu. Man kan se att han fått inspirationen och tankarna främst från USA, men vad fick honom att besluta sig?
Citera
2015-10-27, 13:44
Medlem
Citat:
Aha, det var nog mosterns uttalande jag tänkte på. Ärligt talat har jag inte lusläst Fejjan, mest läst i media att hans familj var SD.
Hans familj hade gillat folkomröstningen som SD vill ha till om invandringen. Det är det enda man kan tolka in där av det jag sett...

Men det räcker väl för pressen. Även om jag är emot SD så skulle jag gärna se en sådan omröstning då den skulle tvinga de andra politikerna att vässa sina argument en hel del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in