2015-10-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Visst. OM Anton gick till anfall. Vi vet ju inte det heller.
Jag kan hata denne barnamördare som de flesta andra friska individer gör instinktivt.
Men en duglig polis ska inte låta personliga känslor inverka på dennes handlingar.
Så jag tycker bestämt att detta ska utredas.
Det kan va som du säger och då är det inte något att gaffla om.
Men det kan också vara ett utfall av polisen typ - "din jävla rasse du ska dö".
Såna poliser vill jag inte ha på våra gator. Oavsett om de skjuter en våldsam svart man eller en våldsam vit man.

Men snälla, tänk lite! GM befann sig på en skola där det var fullt med barn. Han kunde när som helst sticka ned dem med sitt svärd. Dessutom finns det uppgifter i medierna om att GM gjorde utfall mot poliserna. I hans självmordsbrev så finns det skrivningar som tyder på att han visste att han skulle dö. Polisen har knappast haft någon kunskap om huruvida GM var rasist eller inte. Inte heller har de tänkt eller sagt "jävla rasse du ska dö". Det är större risk att polisen är rasister själva än att de skulle vara emot rasister. Hanteringen har säkerligen gått rätt till under de omständigheter som fanns. Polisen har att skydda omgivningen och skolans barn från honom.
Citera
2015-10-25, 01:14
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Eeeh, nej precis det är ju för fan det jag menar. Hur trög är du?
Och fö vet inte vi andra det heller. I varje fall inte om det var det som triggade morden.
Du skrev "Men det kan också vara ett utfall av polisen typ - "din jävla rasse du ska dö".
Såna poliser vill jag inte ha på våra gator."

Hur kan det vara ett utfall av polisen typ "din jävla rasse du ska dö" om polisen inte visst om att han var rasse?
Citera
2015-10-25, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Om han nu var mobbad, hur tolkar du då valet av skola? Som jag tidigare påpekat, hade det inte vart mer logiskt om han återvände till sin egna grundskola eller besökte människor han inte gillade?

Och till din fråga, ja jag har varit inne på hans youtubeflöde. Påminner faktiskt mycket om mitt egna! Jag utesluter inte att han var en enstöring, kanske var det en kombination av båda? Det hade ju styrkt valet av skola, samt att han var en enstöring. Har för mig att han hade någon form av meddelande med sig till skolan, hoppas det offentliggörs någon gång i framtiden.

Att han väljer den skolan beror säkert på antipatier mot invandrare, men det primära är att han väljer en skola. Han han velat döda invandrare i allmänhet hade han kunnat åka till något invandrartätt område i allmänhet utan mask. Och i övrigt luktar det Columbine Copycat allover the Place.

Med tanke på att skolan bestod av 90% invandrare så måste han ändå struntat i ganska många. Han härjade ju i runt 10 min. De två lärarna attackerades ju dessutom för att de försökte hindra honom. Och de som tog kort med honom måste också vissa varit invandrare, men att de var tjejer de flesta kanske räddade dom.

Vad menas förövrigt med ljushyade? Många invandrare från MENA har ju relativt ljus hy, men mörkt hår. Kanske var så att det var färgade han var ute efter.

Jag tror inte så mycket på någon exakt selektion, lyssnar man på den här förundersökningsledaren så hör man en gammal stofil utan djupare kunskap i sådan här psykologi. hans sätt att uttrycka sig är mycket slarvigt och oprecist, och representerar den gamla korkade polisen. En Evert Bäckström helt enkelt.

Jag får inte riktigt ihop det, men det är ju mycket man inte vet.
Citera
2015-10-25, 01:16
Bannlyst
Dessa är inte hantverkare i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Det är mer troligt att han led av asperger syndrom (hög fungerande autism) Googla det så kan du läsa om det.
Citera
2015-10-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men snälla, tänk lite! GM befann sig på en skola där det var fullt med barn. Han kunde när som helst sticka ned dem med sitt svärd. Dessutom finns det uppgifter i medierna om att GM gjorde utfall mot poliserna. I hans självmordsbrev så finns det skrivningar som tyder på att han visste att han skulle dö. Polisen har knappast haft någon kunskap om huruvida GM var rasist eller inte. Inte heller har de tänkt eller sagt "jävla rasse du ska dö". Det är större risk att polisen är rasister själva än att de skulle vara emot rasister. Hanteringen har säkerligen gått rätt till under de omständigheter som fanns. Polisen har att skydda omgivningen och skolans barn från honom.

Har du belägg för denna grova insinuation?
Citera
2015-10-25, 01:19
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Eeeh, nej precis det är ju för fan det jag menar. Hur trög är du?
Och fö vet inte vi andra det heller. I varje fall inte om det var det som triggade morden.

Men vem är det som är dum asså? Tror du polisen börjar fundera på om gärningsmannen i en nödvärnssituation är rasist eller inte. Knuffar vi ut dig framför ett tåg skulle du väl inte du börja fundera över om tåget var byggt av pepparkaksdeg?
Citera
2015-10-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Men vem är det som är dum asså? Tror du polisen börjar fundera på om gärningsmannen i en nödvärnssituation är rasist eller inte. Knuffar vi ut dig framför ett tåg skulle du väl inte du börja fundera över om tåget var byggt av pepparkaksdeg?

Nej det tror jag verkligen inte. Det var ett HYPOTETISKT exempel.
Citera
2015-10-25, 01:24
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Dessa är inte hantverkare i allmänhet.

Han kanske valde första bästa inriktning för att han inte hade någon plan på framtiden. Själv gick ju min truck- och terminalutbildning åt helvete för att jag egentligen inte hade någon plan för framtiden, och bara valde något där jag trodde att jag kunde jobba för mig själv, to a certain degree.
Citera
2015-10-25, 01:26
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Varför hade inte GM säkerhetsväst?
Jag ska ge Dig ett förbluffande svar på det.
Den han tänkte minst på var sig själv.
Citera
2015-10-25, 01:26
Medlem
Citat:
Har du belägg för denna grova insinuation?

Jag kan vända på det och fråga dig det samma. Har du belägg för ditt grova påstående om att poliserna ska ha skjutit GM pga att han var rasist? Förklara i så fall hur poliserna skulle kunna ha kunskap om det vid tillfället?
Citera
2015-10-25, 01:30
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
Det är riktigt. Mördare kan vi bli allesammans. Vi har det alla inom oss.
Yepp det är säkert sant om man tänker på alla möjliga situationer man kan hamna i
men om Du tänker på det gamla ordspråket

Att skaffa sig makt kan de flesta göra.
Men riktig makt är att inneha den men inte bruka den
Citera
2015-10-25, 01:30
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag kan vända på det och fråga dig det samma. Har du belägg för ditt grova påstående om att poliserna ska ha skjutit GM pga att han var rasist? Förklara i så fall hur poliserna skulle kunna ha kunskap om det vid tillfället?

Kanske var polisen som sköt GM svart? Alltså var det en rasist polis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in