Citat:
Ursprungligen postat av
Glisseur
Om han nu var mobbad, hur tolkar du då valet av skola? Som jag tidigare påpekat, hade det inte vart mer logiskt om han återvände till sin egna grundskola eller besökte människor han inte gillade?
Och till din fråga, ja jag har varit inne på hans youtubeflöde. Påminner faktiskt mycket om mitt egna! Jag utesluter inte att han var en enstöring, kanske var det en kombination av båda? Det hade ju styrkt valet av skola, samt att han var en enstöring. Har för mig att han hade någon form av meddelande med sig till skolan, hoppas det offentliggörs någon gång i framtiden.
Att han väljer den skolan beror säkert på antipatier mot invandrare, men det primära är att han väljer en skola. Han han velat döda invandrare i allmänhet hade han kunnat åka till något invandrartätt område i allmänhet utan mask. Och i övrigt luktar det Columbine Copycat allover the Place.
Med tanke på att skolan bestod av 90% invandrare så måste han ändå struntat i ganska många. Han härjade ju i runt 10 min. De två lärarna attackerades ju dessutom för att de försökte hindra honom. Och de som tog kort med honom måste också vissa varit invandrare, men att de var tjejer de flesta kanske räddade dom.
Vad menas förövrigt med ljushyade? Många invandrare från MENA har ju relativt ljus hy, men mörkt hår. Kanske var så att det var färgade han var ute efter.
Jag tror inte så mycket på någon exakt selektion, lyssnar man på den här förundersökningsledaren så hör man en gammal stofil utan djupare kunskap i sådan här psykologi. hans sätt att uttrycka sig är mycket slarvigt och oprecist, och representerar den gamla korkade polisen. En Evert Bäckström helt enkelt.
Jag får inte riktigt ihop det, men det är ju mycket man inte vet.