Citat:
Ursprungligen postat av
EnsammaTallen
Det bästa vore att lämna al-Baghdadi i fred. För det första har sunniterna rätt till en stor bit land efter Saddam Hussein och för det andra kan det visa sig att han är Mossad. Syrien kommer delas i fyra delar och Irak i tre i framtiden. Alla vet det. Frågan är bara varför vissa psykopater förlänger lidandet.
Bah, skitsnack! Al-Baghdadi är den värste massmördaren sedan Hitler, de vet de flesta, och om han får fortsätta lika länge som Hitler med samma resurser så skulle han överträffa honom med råge. Helst borde han dödas på det mest brutala vis som går, gärna genom att få smaka på sin egen medicin (
http://www.almasdarnews.com/article/isis-releases-latest-method-of-execution-via-video-footage-in-east-syria) men jag nöjer mig med att man blir av med honom så snabbt som möjligt, gärna med en raketattack.
Att han skulle vara "bra" för sunnimuslimerna är den största lögn som sådats. Pga. honom gror hatet mot dem i manga delar av världen och Iran sporras till att beväpna shiagrupper här och var i tron om att de "räddar världen". Argumentet att han är en garant för att sunnimuslimerna skulle tilldelas land i regionen är för mig obegripligt i och med att 90% av arabvärldens styrs av just sunnimuslimska regimer. Och snälla, dra inte upp den där foliehattteorin om att han är en isralisk skådesspelare vid namn "Simon" som anlitats av mossad. Den är löjeväckande och ovärdig i en vuxen diskussion. Fungerar möjligen som önsketänkande men inget mer. Israel har gjort sig skylight till månt och mycket men ISIS och Baghdadi har sunniterna lyckats karva fram helt själva, eller du kanske köper Netanyahus påstående om att det var Palestinierna som låg bakom koncentrationslägrerna också?