2015-10-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
"Mördade de som såg utländska ut". Hur ser utländska ut? Alla är svenska i Sverige.
Visst, alla är "svenska" i Sverige för de allra flesta men inte för SD och SMR. Du måste ha tillräckligt mycket ariskt blod i dig för att betraktas som svensk vilket är fantastiskt intressant särskilt när det gäller "mörkhyade" Åkesson.
Citera
2015-10-24, 23:27
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
vad menar du? Borde vi haft en kampanj mot flyktingar efter IKEA-mordet? Eller en kampanj mot islamism efter Charlie-morden i Frankrike?
Hur kan du dra alla flyktingar över samma kant för att en flykting mördade? för står inte hur du tänker.
Och vad gäller islamism så skulle vi behövt en kampanj mot det.
Citera
2015-10-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Inte nog med det, hans nyskapade facebookkontos bild är ju en spitting image av Eric Harris frissa. Trenchcouat samma, men sedan kör han med hjälm och mask istället.
Du och fishANDchips är verkligen inne på något här.

Klassfotot (som bland annat kvällstidningarna har publicerat) visar att han var långhårig under gymansietiden på Lichron 2010-2013. Man ser även på sid 15 i denna publikation http://issuu.com/absbromsen/docs/verko_12_2012 att Anton var långhårig hösten 2012. Han verkar oftast ha varit klädd i helt svart.

Anton skapade alltså sitt facebook-konto någon gång första veckan i oktober, 11 oktober lägger han in den nya profilbilden. Modern och mostern kommenterade ju profilbilden i samband med att Anton lade upp den, har för mig att någon av dem skrev "snygging" eller liknande, även en vänninna/granne till familjen gick in och skrev "Mosters ögonsten" om bilden.

Av dessa kommentarer får jag intrycket att Anton klippte sig kort tid före mordet (frisyr snarlik Eric Haris som tidigare konstaterats) och såg till att den nya "looken" presenterades på den nyupplagda fb-profilen. Varför skulle mostern ha skrivt "snygging" om det inte var något i utseendet som hade förändrats?
Den sista bilden är så annorlunda på så många sätt: självbelåtet flin där han liksom tittar djupt in i fotografen i stället för det vanliga avtrubbade kisandet. Kamofärgad skjorta i stället för helsvart som tidigare. Han ser även lite mer deffad ut i ansiktet.

Jag får även väldigt mycket Breivik-vibbar av det här, han fotade sig vältränad och nyklippt i Lacoste-tröja inför terrorangreppet.

Här är ett kollage över de få bilder på Anton som jag hittat. Bilderna där han har långt hår är alltså tagna 2010-2013.

Sammanfattningsvis får jag intrycket att hela idén bakom facebookprofilen var att få synas i efterhand, efter attacken. Och hans plan har onekligen fungerat.

Så ofattbart utstuderat.
Citera
2015-10-24, 23:32
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Hur kan du dra alla flyktingar över samma kant för att en flykting mördade? för står inte hur du tänker.

"Vi" och "Dom"
Citera
Medlem
Citat:

Självklart ska vi behöva en ökad polisinsats i förhållande till folkmängd för att motverka de ökande behoven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Japanska svärd är väl mestadels eneggade med böjd klinga (konvex egg; de kröks vid härdningen). Svärdet på bilden är tveeggat och rakt, vilket pekar mot europeisk tradition. Eggarna ser dessutom parallella ut en lång bit på klingan, vilket inte passar mot vikingatida svärd som i allmänhet smalnade av mot spetsen hela vägen från hjaltet.

Det är väl någon kinesisk skit som inte efterliknar något autentiskt svärd alls. En student som trollhätte-darthvader hade väl inte råd med bättre.

Jag förstå vad du säger men jag har inte sett det det? Är det någon särskild bild som du tänker på?

Med det lilla jag sett så är det just ett svärd med smal böjd klinga som bara har en egg på en sida.
Även handtaget ser ut som det är just av ett klassiskt japanskt svärd.

Jag kan ha fel, jag har iaf lite koll på svärd men jag kanske inte ser tillräckligt bra eller ens tittat tillräckligt noga.
Citera
2015-10-24, 23:35
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
inte så konstigt då dessa människor ofta har en komplex depression i bakgrunden

Artikel
Citat:
Ursprungligen postat av Citat ur artikeln
Of the 112 youth randomized to placebo, 103 stayed on placebo during the initial 12 weeks, and three showed suicidal ideation during this period. There were eight in the placebo group who were put on fluoxetine during the initial 12 weeks, and two of these fluoxetine-taking youth developed suicidal ideation.

In the 12-week to 36-week followup, no youth in the placebo/open group who stayed off medication had a suicidal event. However, seven in the placebo/open group who went on fluoxetine suffered a suicidal event, including six who attempted suicide.

During the 36 weeks, no youth randomized into the placebo group attempted suicide while on placebo.

Michael Moore om anti-depressiva som möjlig förklaring till skolskjutningar
Citera
2015-10-24, 23:36
Avstängd
Citat:
Inte nog med det, hans nyskapade facebookkontos bild är ju en spitting image av Eric Harris frissa. Trenchcouat samma, men sedan kör han med hjälm och mask istället.

Fast trenchcoats hade dom för att dölja sina vapen. Den här lallaren hade väl mer en SS rock om jag ska gissa?
Citera
2015-10-24, 23:37
Medlem
Citat:

En flykting mördade svenskar,en "rasist" mördade mörkhyade. Vad är skillnaden? Förutom medias reaktion..

Mord som mord,offer som offer.Lika hemska handlingar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Artikel

Michael Moore om anti-depressiva som möjlig förklaring till skolskjutningar

Det där är också halvintressant då Eric och Dylan var två helt olika typer. En var depressiv och suicidal medans den andra var tvättäkta psykopat. Det kom mycket påhitt och teorier om columbine, speciellt från Moore.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
En flykting mördade svenskar,en "rasist" mördade mörkhyade. Vad är skillnaden? Förutom medias reaktion..

Mord som mord,offer som offer.Lika hemska handlingar.

En mördar barn.
Citera
2015-10-24, 23:38
Medlem
Nån som vet var anton gjorde sin praktik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in