2015-10-24, 00:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Enligt FUP åker de runt kl 18:20 så det kan stämma det som Lisas pappa ev hör..alltså någon av tjejerna.

Om pappan har hört tjejerna i luren kl 18.26, då befarar jag att min första tanke kring detta kan vara sann...

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Seriöst, jag har ingen statistik men är det ovanligt att män och kvinnor är rakade, är det udda att använda kondom år 2015,(...)

Ja, det kan det vara. Ungdomen av idag
Den rakade trenden avseende könshår är på tillbakagång.
Du är ursäktad om du inte har koll
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll hur sjuk man är, man snarar inte en 17-åring med fria händer, tejpar och hänger henne ensam.

Jag tror snaran redan var förberedd i mjölkrummet denna kväll samt att tejp låg på plats. Han verkar ha cirkulerat för att leta offer för att få utlopp för sina morbida tankar.
Han kan ha släpat in henne under hot med kniven (s. 687) mot halsen varav hon är paralyserad av skräck. Han trär sen snaran över halsen.

Skadorna på vänster hand kan indikera att han har snott repet runt vänsterhanden - den har blivit skavt när hon har hissats upp:

Vänster handrygg (mitt) 2 strimformade hudskrap.
vänster handrygg (lillfingersida) 2 hudskrap.
Vänster pekfinger hudskrap.
Vänster långfinger hudskrap.
Vänster ringfinger hudskrap.
Vänster lillfinger (mellanfalang) hudskrap.
Vänster lillfinger (inre falang) hudskrap.

Nagelskrap vä + hö (LH) indikerar blodförekomst. I detta läge tror jag all energi och allt fokus handlar om repet runt halsen i fullständig panik, dvs att försöka få loss detta. Jag tror han tejpar just då alternativt när hon nästintill är medvetslös.
Jag tror att detta monster har iakttagit henne och ejakulerat i byxorna rätt av. Den sperma som ses i andra rummet tror jag beror på tidigare iakttagelser gällande flickorna på cafét - dvs innan han skrider till verket.
Efteråt ses blod från NB samt ett hårstrå från Lisa uppe i taket på/vid röret. Detta kan härledas till hans skadade vänsterhand då han skurit ner henne med kniven. Att det fanns en trappstege/stege tillgänglig tar jag för sannolikt på denna stora byggarbetsplats.

Att skära ner henne medför rester av snöret i mjölkrummet.
S. 671, FUP:
Citat:
Diskbänken mot östra väggen. På snöret, S208, som låg på bänken fanns en blandning av Nerijus Bilevicius och Lisa Holms DNA samt hårstrå från Lisa Holm.
Samt snören på golvet där dådet utfördes. S. 657 FUP:
Citat:
På golvet under röret låg två blå snören, S169, på vilket det fanns DNA från Lisa Holm och Nerijus Bilevicius i en blandning, och på S170 fanns DNA från Lisa Holm. I slanghärvan säkrades ett örhänge, G100.
Förutom det som sitter kvar runt halsen.

Vi har inte tagit del av obduktionsprotokoll och jag tror givetvis att ÅK har en presentation om händelseförlopp - och högst troligt för att eliminera AGM. Han är knappast tappad bakom en vagn.

May the force be with you, Xenia.

Citat:
Texten är ett hypotetiskt händelseförlopp där MGM kan ha utfört detta ensam. Resten sköter den för jävligt besvärande tekniska bevisningen.
Senast redigerad av develi 2015-10-24 kl. 01:24.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
En kroppsundersökning görs av misstänkta. Det innebär att en rättsläkare går genom den nakne misstänkte från topp till tå. Om han har rakade könsdelar antecknas detta och poliser är inte dumma.

Om han använt kondom så bör det ha funnits spår av glidmedel i hennes vagina. Kondomen bör också slängts någonstans.

Var i FUP står det antecknat att NB har könsbehåring, borde inte också det antecknas i så fall? Möjligtvis står det antecknat, jag har inte kommit så långt än.

Var i FUP står det att NFC har sökt efter silikon i offrets vagina? Om man inte har sökt specifikt efter silikon så kan man inte heller ha hittat det eller kunnat avfärda det.

Mycket möjligt att man har sökt efter silikon, dock så har jag inte läst hela FUP:et.

2015-10-24, 00:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Har läst lite andra fall främst ifrån USA, har han inte mördat någon tidigare så fick han kanske sin starkaste upplevelse med vad han gjorde med Lisa. Många mördare som har beskrivit denna typ av känsla som enormt stark. Hoppas någon tar livet av honom.

Om det är han, och mordet gått till på det fruktansvärda sätt som beskrivs här så finns det absolut inget förmildrande för detta avskum till monster.
Jag önskar att han dör på exakt samma sätt som den arma flickan.
2015-10-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
Inget som säger att han just har fluktat på Lisa, det är mycket möjligt att han har planerat något mot någon men Lisa var olycklig nog att bli offret.

Håller med dig. om du läser vad jag skrev tidigare, tror jag det var den andra moppetjejen han hade fluktat på
2015-10-24, 00:58
Medlem
Ett mycket kort avsnitt från förhör med NB 2015-06-23 sid 1561:

"Mmm, mmm. Har du, är du helt säker på att du inte har träffat Lisa någon gång?
Det är jag helt säker på.
Vad kommer det sig då att vi har säkrat dna på dig på tillhörigheter, som kommer från
Lisa?

Det är omöjligt för att jag har aldrig träffat aldrig i livet träffat henne.
Ja jag ljuger inte för dig vi har säkrat dna från dig på Lisas tillhörigheter. Hur
kommer det sig?
Det är omöjligt. Jag har aldrig sett detta människa i mitt liv hur kan min dna hamna på den.
Det, det, det kan inte va så här".

Nu vet vi att det är flertalet mycket starka tekniska bevis mot NB. Hur nu advokaten skall trolla honom ur detta är en omöjlig uppgift, det går inte ens att få till dråp.

Rökt lång väg och framtiden utstakad i minst 18 år.
Medlem
aomajgads avatar
Fan va mycket påhopp det blir här nu helt plötsligt, på allt någon säger. En flicka har blivit mördad, vi har FUP:en. Om du inte har tid att läsa hela synd för dig. Tragiskt vilket som. Det är ganska så uppenbart att det dom har på GM är starkt och kommer troligtvis hålla i rätten för att bli dömd för mord. Punkt slut? Alla beter sig som barn.
Medlem
DIdes avatar
Det mest otrevliga med detta fall är att vi accepterat öststatare som arbetskraft och som justa killar.
Nu har vi en hoper ickesvenskar med en mindre utvecklad empati för tjejjer och kvinnor (och allt annat) vilket gör att allt det som sverige och sossarna har drivit fram under nästan hundra år kastas tillbaka till start. Feminsiterna får kavla upp armarna och ta hjälp av svenska män återigen.

...oavsett de svenska männens hudfärg.

Jag har bara tjejjer i min familj och jag vill inte se ett mord eller en våldtäkt till på ett offer som gjort allt rätt, som Lisa och hennes familj.

Försvara alla tjejjer och och kvinnor oavsett färg!

Jag läste igenom förundersökningen och det är klart att åtalad är skyldig. Men tänk på varje falls kostnad. Minsta skjutning kostar säkert en mille minst i omkostnad med rättegång och fäörvaring och detta fall garanterat 20 miljoner.

Det är 50 lärartjänster eller 100 operationer i sjukvården.
Ett brott med mediafokus motsvarar ovan skit.

sverige går under och politiker är inte åtalbara...verkar det som. (Annars hade ju Romson fått böter eller straff redan nu)
2015-10-24, 00:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om pappan har hört tjejerna i luren kl 18.26, då befarar jag att min första tanke kring detta kan vara sann...

Ja, det kan det vara. Ungdomen av idag
Den rakade trenden avseende könshår är på tillbakagång.
Du är ursäktad om du inte har koll

Okej, men det bevisar ingenting, själv är jag rakad och skulle absolut använda kondom om jag vill förhindra att min sperma hittas i en fitta där den inte borde vara.

Jag påstår inte att NB har använt kondom, sperma på väggarna talar för motsatsen, dock kan det förklara varför NB sperma inte hittades på eller i offret.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
Inget som säger att han just har fluktat på Lisa, det är mycket möjligt att han har planerat något mot någon men Lisa var olycklig nog att bli offret.

Det vet nog ingen, men han har verkligen haft noga koll på när hon slutade sitt arbete och möjligheten till dådet infann sig först när hon skulle börja köra med moppen hem. Tidigare blev hon hämtad och skjutsad från arbetet

Så det ligger nära tillhands att han dräglat och besudlat väggarna i väntan på det rätta tillfället, som till sist kom i och med moppeåkandet.
Medlem
FreakinOALs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det mest otrevliga med detta fall är att vi accepterat öststatare som arbetskraft och som justa killar.
Nu har vi en hoper ickesvenskar med en mindre utvecklad empati för tjejjer och kvinnor (och allt annat) vilket gör att allt det som sverige och sossarna har drivit fram under nästan hundra år kastas tillbaka till start. Feminsiterna får kavla upp armarna och ta hjälp av svenska män återigen.

...oavsett de svenska männens hudfärg.

Jag har bara tjejjer i min familj och jag vill inte se ett mord eller en våldtäkt till på ett offer som gjort allt rätt, som Lisa och hennes familj.

Försvara alla tjejjer och och kvinnor oavsett färg!

Jag läste igenom förundersökningen och det är klart att åtalad är skyldig. Men tänk på varje falls kostnad. Minsta skjutning kostar säkert en mille minst i omkostnad med rättegång och fäörvaring och detta fall garanterat 20 miljoner.

Det är 50 lärartjänster eller 100 operationer i sjukvården.
Ett brott med mediafokus motsvarar ovan skit.

sverige går under och politiker är inte åtalbara...verkar det som. (Annars hade ju Romson fått böter eller straff redan nu)
det finns psykfall överallt..
2015-10-24, 01:02
Medlem
Det snackas på orten om att Jönsson hade besök just den helgen, eller att det var nån de kände löst som hyrde eller bodde i en nån kåk i närheten. Och Jönssons säger att snubben åkt hem tidigt på söndagen, men FOLK i trakten säger atgt de sett honom i Blomberg på kvällen! Han var kvar men polisen har INTE hört honom.
OK ett rykte men några tjejer säger att han gett dem fräcka förslag.

Jag bor inte där men jag känner folk Götene och lite runt omkring.
Varför är han inte hörd? Finns inte i FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in