Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll hur sjuk man är, man snarar inte en 17-åring med fria händer, tejpar och hänger henne ensam.
Jag tror snaran redan var förberedd i mjölkrummet denna kväll samt att tejp låg på plats. Han verkar ha cirkulerat för att leta offer för att få utlopp för sina morbida tankar.
Han kan ha släpat in henne under hot med kniven (s. 687) mot halsen varav hon är paralyserad av skräck. Han trär sen snaran över halsen.
Skadorna på vänster hand kan indikera att han har snott repet runt vänsterhanden - den har blivit skavt när hon har
hissats upp:
Vänster handrygg (mitt) 2 strimformade hudskrap.
vänster handrygg (lillfingersida) 2 hudskrap.
Vänster pekfinger hudskrap.
Vänster långfinger hudskrap.
Vänster ringfinger hudskrap.
Vänster lillfinger (mellanfalang) hudskrap.
Vänster lillfinger (inre falang) hudskrap.
Nagelskrap vä + hö (LH) indikerar blodförekomst. I detta läge tror jag all energi och allt fokus handlar om repet runt halsen i fullständig panik, dvs att försöka få loss detta. Jag tror han tejpar just då alternativt när hon nästintill är medvetslös.
Jag tror att detta monster har iakttagit henne och ejakulerat i byxorna rätt av. Den sperma som ses i andra rummet tror jag beror på tidigare iakttagelser gällande flickorna på cafét - dvs innan han skrider till verket.
Efteråt ses blod från NB samt ett hårstrå från Lisa uppe i taket på/vid röret. Detta kan härledas till hans skadade vänsterhand då han skurit ner henne med kniven. Att det fanns en trappstege/stege tillgänglig tar jag för sannolikt på denna stora byggarbetsplats.
Att skära ner henne medför rester av snöret i mjölkrummet.
S. 671, FUP:
Citat:
Diskbänken mot östra väggen. På snöret, S208, som låg på bänken fanns en blandning av Nerijus Bilevicius och Lisa Holms DNA samt hårstrå från Lisa Holm.
Samt snören på golvet där dådet utfördes. S. 657 FUP:
Citat:
På golvet under röret låg två blå snören, S169, på vilket det fanns DNA från Lisa Holm och Nerijus Bilevicius i en blandning, och på S170 fanns DNA från Lisa Holm. I slanghärvan säkrades ett örhänge, G100.
Förutom det som sitter kvar runt halsen.
Vi har inte tagit del av obduktionsprotokoll och jag tror givetvis att ÅK har en presentation om händelseförlopp - och högst troligt för att eliminera AGM. Han är knappast tappad bakom en vagn.
May the force be with you, Xenia.
Citat:
Texten är ett hypotetiskt händelseförlopp där MGM kan ha utfört detta ensam. Resten sköter den för jävligt besvärande tekniska bevisningen.