Citat:
Ursprungligen postat av
Anton171
Haha älskar den klassiska flashback-andan speglas i den här tråden. "Skrev för första gången och jag hade inte pluggat något, kommer att få runt 1,6-1,7, är hyfsat nöjd.
Men det är ju roligt att det har gått bra för de flesta! För mig gick det också bra, vet inte hur mycket jag har höjt mig för att jag hann inte fylla i det orangea papperet på en av den kvantitativa delen. Men jag har definitivt höjt mig och jag är nöjd med min insats. Det finns givetvis rum för förbättring.
Jag tror inte att det är så att så väldans många ljuger. Däremot är det såklart så att folk drar sig för att nämna sitt resultat här på FB om nu resultatet är ganska lågt.
Kanske är jag naiv, men jag tror att de allra flesta är ärliga med vad de skriver.
Att inte ha förberett sig väl ska inte ses som en ursäkt. Det ska mer ses som en tydlig indikator att det finns potential för ännu bättre resultat. Men då krävs det också hårt slit, vilket är en egenskap i sig. Själv skäms jag inte för att jag har förberett mig gediget inför mitt första prov. Ingen bör ursäkta sig med att man har tränat.
Sedan har folk olika mål. Jag är så här ikväll smått missnöjd med mitt förmodade ~1.7, trots att många skulle kunna offra mycket för att få det resultatet. Sina post-prov-känslor handlar mycket om sina förutbestämda mål, inte om att jämföra sig med andra. Oavsett om man skriver "bra" eller "dåligt".