2015-10-24, 20:01
Medlem
Hur pluggar ni? Iaf på matten? Känns som det är svårast att plugga på matten?
Citera
2015-10-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

tvärt om. gör gamla prov och plugga matematik 1c och lite grann i 2c.
Citera
2015-10-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vartermin20
Jag hittar inte tabeller för nominering.

http://studera.nu/hogskoleprov/fpn/normeringstabeller-varen-2015/
Citera
2015-10-24, 20:03
Medlem
Citat:
detta gick ju inte så bra.. hur ska man plugga för att höja? Någon?!

Köp högskoleprovguiden, läs SvD o massa böcker...

För mig funkade inte måttligt med böcker + göra gamla prov och försöka lära mig av mina misstag på dessa... Men det är nog högst individuellt, det sägs ju att man får bäst resultat (statistiskt sett) på tredje provet, o folk verkar ju höja sig bara genom att ha hjort provet tidigare...
Citera
2015-10-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
tvärt om. gör gamla prov och plugga matematik 1c och lite grann i 2c.
Tar det lång tid? Kan man plugga in genom youtube matematik 1 och 2c?
Citera
2015-10-24, 20:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton171
Haha älskar den klassiska flashback-andan speglas i den här tråden. "Skrev för första gången och jag hade inte pluggat något, kommer att få runt 1,6-1,7, är hyfsat nöjd.

Men det är ju roligt att det har gått bra för de flesta! För mig gick det också bra, vet inte hur mycket jag har höjt mig för att jag hann inte fylla i det orangea papperet på en av den kvantitativa delen. Men jag har definitivt höjt mig och jag är nöjd med min insats. Det finns givetvis rum för förbättring.

Jag tror inte att det är så att så väldans många ljuger. Däremot är det såklart så att folk drar sig för att nämna sitt resultat här på FB om nu resultatet är ganska lågt.

Kanske är jag naiv, men jag tror att de allra flesta är ärliga med vad de skriver.

Att inte ha förberett sig väl ska inte ses som en ursäkt. Det ska mer ses som en tydlig indikator att det finns potential för ännu bättre resultat. Men då krävs det också hårt slit, vilket är en egenskap i sig. Själv skäms jag inte för att jag har förberett mig gediget inför mitt första prov. Ingen bör ursäkta sig med att man har tränat.

Sedan har folk olika mål. Jag är så här ikväll smått missnöjd med mitt förmodade ~1.7, trots att många skulle kunna offra mycket för att få det resultatet. Sina post-prov-känslor handlar mycket om sina förutbestämda mål, inte om att jämföra sig med andra. Oavsett om man skriver "bra" eller "dåligt".
Citera
2015-10-24, 20:05
Medlem
weedfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
Fick nästan samma sak men 68 på KVA och 73 på verb. Skrev dessutom också 1.5 senast Du får säkert högt, 72 måste innebära typ 1.9 - 2.0. Skrev 65 på verb förra delen och fick då 1.6. Du lär få minst 1.7 på den delen.

Haha vad härligt! Ja jag hoppas på det. Lär ju bli typ samma för dig också, vi får hoppas på minst 1.8 för oss båda!
Citera
2015-10-24, 20:05
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
du måste skriva hur mycket poäng hon fick på respektive provdel, skulle gissa på runt 1.25-1.3

runt 0.8

Åh! 30, 30, 25, 26 tror jag.
Citera
2015-10-24, 20:06
Medlem
Jävla helvete?
74/80 kvant, 7/12 NOG, 23/24 XYZ, 20/20 KVA, 24/24 DTK

NOG gick skit????????

Ville ha 1.9, fick 66/80 på verbala förra året. IDAG 56/80?!?!?! LIGGER NERE PÅ 1.60????????? W t f ???? ? ?? ? ?! ??
Citera
2015-10-24, 20:10
Medlem
oxxpytts avatar
Fick 39/40 på sista KVA-delen. Men bara 30/40 på första...

Vad tro ni 69/80 på KVA och 61/80 på VERB genrerar? Kommer jag över 1.65 tro?

Någon som vågar sia om höstens normering kommer skilja sig något mot vårens?
Citera
2015-10-24, 20:16
Medlem
ftFates avatar
Citat:

Gjorde delar av gamla högskoleprov (mest KVA då den gick sämst sist) för att få in tänket och få chansen att repetera. Frågade någon polare när jag inte visste hur jag skulle lösa en uppgift.
Citera
2015-10-24, 20:18
Medlem
Anton171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror inte att det är så att så väldans många ljuger. Däremot är det såklart så att folk drar sig för att nämna sitt resultat här på FB om nu resultatet är ganska lågt.

Kanske är jag naiv, men jag tror att de allra flesta är ärliga med vad de skriver.

Att inte ha förberett sig väl ska inte ses som en ursäkt. Det ska mer ses som en tydlig indikator att det finns potential för ännu bättre resultat. Men då krävs det också hårt slit, vilket är en egenskap i sig. Själv skäms jag inte för att jag har förberett mig gediget inför mitt första prov. Ingen bör ursäkta sig med att man har tränat.

Sedan har folk olika mål. Jag är så här ikväll smått missnöjd med mitt förmodade ~1.7, trots att många skulle kunna offra mycket för att få det resultatet. Sina post-prov-känslor handlar mycket om sina förutbestämda mål, inte om att jämföra sig med andra. Oavsett om man skriver "bra" eller "dåligt".

Självklart, mitt inlägg var inte menat som något påhopp på någon, så om någon tog illa upp eller liknande så ber jag om ursäkt.

Jag är inte särskilt naiv av mig, jag är mer realist. Många på flashback ljuger och överdriver, därför skulle jag inte bli förvånad över om det är många som ljuger i den här tråden också.

Ditt reslutat är riktigt bra, det visar att mycket slit lönar sig. Grattis till resultatet även fast du känner dig missnöjd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in