2015-10-24, 19:04
Medlem
Jag undrar om det är någon eller några som lyckades filma händelsen. En smula.

Kanske?
Citera
2015-10-24, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Det spelar väl roll om man ska försöka skapa en gärningsmannaprofil, lite det som FBI gör. Sen också att han kanske har något filmklipp som man själv har sett på youtube. T.ex. det där karate kid klippet, sweep the leg, har jag själv sett. Vad gäller det klippet så fattar jag inte allt då jag själv aldrig utövat karate.
Det är väl inte omöjligt att han har tagit inspiration av Elliot Rodgers handlingar, med tanke på att han gillar ett klipp om honom. Den där herr kanin var ju en tecknad filmsnutt med ingen verklig person inblandad.

Jag citerar mig själv här. Kan det vara så att han har inspirerats av karate kid filmerna, under förutsättning att han var lika knäpp som Elliot Rodger eller de där columbine ungarna?

Fortsätter resonemanget....

Varför var han utklädd. Kan det vara så att han inspirerats från detta klipp, åter från karate kid 1, halloween fighten, https://www.youtube.com/watch?v=IhdLuq-b9yk
Citera
2015-10-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Kanske?

I medierna står det att Anton finns på film. Vad det är för filmer och vad de visar vet jag dock inte. De ingår troligen i utredningen.
Citera
2015-10-24, 19:07
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Han hade SM i svarvning.
Kanske han tillverkara sitt egna svärd.
En tanke bara.

Sm I svarvning i all ära, men en svarvare är inte en smed. Tillverkningsprocessen skiljer sig ganska kraftigt, så jag tror INTE att denne yngling har tillverkat sina egna svärd
Citera
2015-10-24, 19:08
Medlem
retepm.s avatar
Citat:

Kanske?

Skolan hade kameror bilder finns.
Citera
2015-10-24, 19:08
Medlem
Det är ingen som funderat på att han kanske valde sin utstyrsel för att inte skrämma bort folk?

Med svärd, eller andra vassa klingor för den delen, krävs det att folk kommer inom räckvidd.

Att klä sig på ett vis som skulle resultera i att folk drog sig undan omgående blir ju ganska kontraproduktivt om man tänker hugga ner folk med svärd.

Ser man ut som någon obskyr Halloween filur, i Halloween tider, lär ju folk inte skita ner sig omgående. Tvärt om.

Diagnos eller ej, helt bakom flötet var han nog inte.
Citera
2015-10-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Nej det finns inte information om gärningsmannen psykiska hälsa men det finns indikationer på att han kan ha lidit av asperger syndrom.
Indikationer av flashback wooow
För ett tag sen hade alla kriminella adhd.
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
"I brevet har 21-åringen bland annat skrivit att han ”måste göra nåt åt invandringspolitiken” i Sverige och han ska själva ha varit beredd att dö i samband med attacken."

Han är SD:are likt mig jag vill också göra något åt invandringen. Moderaterna vill göra något åt invandringen? Det driver varken mig eller ABK till att gå ut med svärd och mörda människor.

Mina argument är att skulle han verkliven vilja mörda invandrare så borde han likt lasermannen mördat en varje dag tills polisen hitta han. Han poserade också med "Sara" och försökte inte mörda henne förrän han blev ifrågasatt av en auktoritet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Sm I svarvning i all ära, men en svarvare är inte en smed. Tillverkningsprocessen skiljer sig ganska kraftigt, så jag tror INTE att denne yngling har tillverkat sina egna svärd

Kanske inte, men kanske andra verk..
Citera
2015-10-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Skolan hade kameror bilder finns.
Vart kan man få tag i dessa bilder?
Citera
2015-10-24, 19:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Gissningsvis hos polisen om man jobbar som polis eftersom de med största sannolikhet har beslagtagit allt sådant material.
Citera
2015-10-24, 19:13
Medlem
retepm.s avatar
Citat:

aftonbladet har sagt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto