2015-10-24, 18:49
Medlem
Det har diskuterats mycket kring GM:s mask. Jag tror han valde den masken för att barnen skulle bli intresserade och komma fram till honom och för att de skulle tro att han var utklädd till Darth Vader istället för SS-soldat. Hade han t.ex. kommit med full SS-soldat-mundering med hakkors m.m. så hade barnen blivit rädda och lärarna hade antagligen ringt polisen direkt. Masken tror jag alltså är vald av honom för att förvirra på detta sätt så barnen blev intresserade istället för rädda. Han måste ju kunna komma nära dem för att hugga dem med svärdet, till skillnad från om han hade haft ett skjutvapen där han kunde haft mera avstånd. Någon föreslog att han skulle tagit en rånarluva istället för masken, men inte heller då skulle han fått barnens intresse som han fick nu med Darth Vader-masken. Det mesta i GM:s mundering tyder på att SS-soldat var det han helst ville se ut som: Lång svart rock, kängor och nazihjälm.
Citera
2015-10-24, 18:51
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Är det bara jag som inte tror på "rasistteorin"?

Om vi kollar igenom hans youtube samt facebook så borde han enligt mig gillat fler videos som antydde på någon form av "white genocide". Jag tror att Anton var djupt deprimerad och ville ta sitt eget liv. Den utväg som han såg som bekvämast var då "suicide-by-cop" vilket polisen redan har har berättat.
"I brevet har 21-åringen bland annat skrivit att han ”måste göra nåt åt invandringspolitiken” i Sverige och han ska själva ha varit beredd att dö i samband med attacken."
Citera
2015-10-24, 18:52
Medlem
Tittar man på bilderna ser det ut som att ambulans föraren drog rakt in i skolan. Tur att inte fler skadade sig.
Senast redigerad av Oldisch 2015-10-24 kl. 18:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Är det bara jag som inte tror på "rasistteorin"?

Om vi kollar igenom hans youtube samt facebook så borde han enligt mig gillat fler videos som antydde på någon form av "white genocide". Jag tror att Anton var djupt deprimerad och ville ta sitt eget liv. Den utväg som han såg som bekvämast var då "suicide-by-cop" vilket polisen redan har har berättat.

Kan vara så, men medias desperation att hitta en rasist har gjort det till en sanning att det skulle vara ett rasistiskt mord. Nu har det helt enkelt blivit en sanning.
Citera
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tycker att det faktum att en 21-åring som klär ut sig, går till en skola med kniv och dödar två "led av någonting", eller? Att en enstöring som sitter vid datorn hela dagarna och matas med info om "undergången", massinvandringen, och sannolikt inte känner hopp om framtiden tar ut sin frustration på annan är inget konstigt, det kommer ske sådana här saker nån gång per år.

Det har med samhällsutveckling att göra, där SD är en del, massinvandring och försämrad psykiatrisk vård en annan.

Anton var inte lycklig, det är ett som är säkert...
Nej han var fullt frisk enligt hoaxgammon
Citera
2015-10-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Kan vara så, men medias desperation att hitta en rasist har gjort det till en sanning att det skulle vara ett rasistiskt mord. Nu har det helt enkelt blivit en sanning.
Man ska vara arg på rätt saker. Jag förstår ilskan över att andra fall där rollerna är ombytta tonas ner eller får en annan spinn, men att för den sakens skull förneka de rasistiska förtecknen i just den här händelsen förstår jag inte alls. Av vad vi har att gå på så känns det inte alls otroligt att han skulle varit motiverad av ett rashat eller en överdriven ilska mot invandring.
Citera
2015-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona

Men snälla! Om du vill hävda att detta inte är ett rasistiskt brott så får du ju bortse från en hel del fakta: GM:s eget brev. GM:s mundering. Polisens uttalanden om saken. Men du menar kanske att det är medierna som klätt GM, som skrivit GM:s brev och som bestämmer vilken bedömning polisen gör?
Citera
Medlem
Är det bara för mig som hans Facebook-länk inte fungerar?
Svar ja, jag är inloggad på Facebook . .

När sådana här händer. Så brukar man ibland också hedra gärningsmannen. Men vid det här fallet verkar han bara blivit hatat. Hur kommer det sig?

Eller han kanske blir hedrad utan att jag har märkt av det?

Finns någon information om gärningsmannen psykiska hälsa?

Och det var alltså två som har blivit mördad. Stod det inte i tidningen att någon/några var svårt skadad, och man var osäker om man kunde rädda deras liv. Några nyheter om de har klarat sig eller inte?
Citera
Medlem
Lavin är född i Lextorp och ingen annan stans
Citera
2015-10-24, 19:03
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Precis var är emblemet på hjälmen var är armbindlen?
Det är ju avsaknade av saker som dessa som gör det till just en budgetversion. Men jag håller med om du menar att han mest påminner om Darth Vader och jag skulle tippa på att det är mer Star Wars-relaterat än att han skulle försökt likna en nazist.
Citera
2015-10-24, 19:03
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Är det bara för mig som hans Facebook-länk inte fungerar?
Svar ja, jag är inloggad på Facebook . .

När sådana här händer. Så brukar man ibland också hedra gärningsmannen. Men vid det här fallet verkar han bara blivit hatat. Hur kommer det sig?

Eller han kanske blir hedrad utan att jag har märkt av det?

Finns någon information om gärningsmannen psykiska hälsa?

Och det var alltså två som har blivit mördad. Stod det inte i tidningen att någon/några var svårt skadad, och man var osäker om man kunde rädda deras liv. Några nyheter om de har klarat sig eller inte?
Nej det finns inte information om gärningsmannen psykiska hälsa men det finns indikationer på att han kan ha lidit av asperger syndrom.
Citera
2015-10-24, 19:04
Medlem
Han hade SM i svarvning.
Kanske han tillverkara sitt egna svärd.
En tanke bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem